نساجی و رنگرزی

نظر کارشناس رسمی دادگستری نساجی و رنگرزی در مورد قیمت پارچه و کالای پارچه ای

نظر کارشناس رسمی دادگستری نساجی و رنگرزی در مورد قیمت پارچه و کالای پارچه ای

مد و پوشاک و کالاهای پارچه ای نقش اساسی در زندگی ما دارند. زندگی بدون پارچه ممکن نیست. پارچه و کالای پارچه ای نماد فرهنگ، دین و حتی تمدن های بزرگ هستند. در زندگی روزمره ما نیاز فراوانی به این کالاها داریم و این نیاز را با خرید انواع مختلف پارچه برطرف می کنیم. کارشناس رسمی دادگستری نساجی و رنگرزی به عنوان صاحب نظر در این حوزه به تعیین قیمت محصولات پارچه ای و پارچه می پردازند تا عوامل مختلف نتوانند با انحصار فروش و موارد دیگر قیمت این کالاها را افزایش دهند.
البته این تعیین قیمت یک روی دیگر هم دارد و آن تولیدکنندگان هستند. بنابراین کارشناس دادگستری نساجی و رنگرزی علاوه بر خریداران باید منافع و مسائل تولید کنندگان را نیز در نظر بگیرد. چرا که افت شدید قیمت این محصولات در بازار به تعطیلی صنایع نساجی و رنگرزی و از دست رفتن سرمایه های کشور ختم می شود که آثار زیان باری بر اقتصاد و جامعه خواهد داشت.
قیمت پارچه و کالای پارچه ای تحت تاثیر متغیرهای زیادی است. اولین عامل در تعیین قیمت نوع پارچه است. موادی که در پارچه بکار رفته است، کیفیت آنها و جنسشان موثرترین عامل در تعیین قیمت هستند.
دومین کارخانه سازنده پارچه است. اینکه چه کارخانه و تولیدی یک محصول را می سازد اهمیت زیادی برای مصرف کننده دارد. برخی از کارخانه ها به دلایل مختلفی چون استفاده از ابزارها و ماشین آلات مناسب، مواد با کیفیت و.. اعتباری به دست آورده اند. در این مورد نه کیفیت و نه بقیه ملاک ها بلکه اعتبار آنها زمینه افزایش قیمت محصولاتشان را فراهم می کند.
سومین عاملی که در تعیین قیمت کالای پارچه ای اثر گذار است. طراحی و نوع دوخت است. این عامل بسیار بسیار موثر است. چرا که دوخت مناسب به پارچه و مصرف کننده وقار و زیبایی می بخشد. بنابر این هر سه این عموال در کنار یکدیگر معیار کارشناس رسمی نساجی و رنگرزی برای تعیین قیمت پارچه و کالای پارچه ای است.
کارشناس نساجی و رنگرزی بعد از محاسبه معیار های مذکور که عموما در فرآیند تولید بودند، معیارهای دیگری چون حمل و نقل، مکان فروش، سود تولید کننده اولیه و ثانویه و نهایتا کسانی که این محصولات را عرضه می کنند را در نظر می گیرد و بعد اقدام به تعیین قیمت بر کالاهای مختلف می کند.
معمولا لزوم این تعیین قیمت در مواقع خاص بیشتر نمود پیدا می کند. مثلا در زمانی که صنایع نساجی و تولید پوشاک دچار بحران شده باشند و یا در مواقعی که میزان خرید بسیار بالاست مثل مناسبت های ملی و یا رویداد های دیگر. در این زمان ها بیش از پیش نیاز به حضور کارشناسان برای تعیین قیمت هستیم تا از تخلفات جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *