نقشه برداری

راه های پیدا کردن پلاک ثبتی ملک

[ad_1]

در گذشته در مورد پلاک های اصلی و فرعی به طور کامل توضیح داده ایم اما اگر بخواهیم به صورت خلاصه در ابتدای مقاله توضیحی دهیم پلاک اصلی مربوط به یک محدوده یا یک منطقه وسیعی است اما پلاک فرعی مختص به یک ملک می باشد. در ادامه مقاله قصد داریم نحوه پیدا کردن پلاک های ثبتی املاک را توضیح دهیم.

مدارک مورد نیاز در پیدا کردن پلاک ثبتی

برای یافتن پلاک ثبتی به مدارکی از جمله سند بنچاق قولنامه وضع موجود و از همه مهمتر نقشه ثبتی منطقه مورد مطالعه نیاز است

تعدادی از مدارک گفته شده توسط متقاضی به درخواست کارشناس مربوطه باید ارائه گردد اما نقشه ثبتی یکی از با ارزش ترین و گرانبهاترین مدارک مورد نیاز است که کارشناس مربوطه در جهت دستیابی به آن اقدام خواهد کرد.

دسته بندی املاک نیازمند به پیدا کردن پلاک ثبتی:

در حالت کلی 3 مورد برای پیدا کردن پلاک ثبتی وجود دارد:

۱-املاک با موقعیت و عرصه مشخص با پلاک ثبتی نامشخص

۲-املاک با موقعیت مشخص و عرصه نامشخص با پلاک ثبتی نام شخص

۳- املاک با موقعیت نامشخص عرصه نامشخص و پلاک ثبت نام شخص

پیدا کردن پلاک ثبتی در املاک با موقعیت و عرصه مشخص با پلاک ثبتی نامشخص:

در این نوع املاک ابتدا باید موقعیت و عرصه توسط متقاضی ارائه گردد و کارشناس نقشه بردار و موجود را برداشت نماید سپس با بررسی مدارک و پرونده های ثبتی و در نهایت جانمایی ملک بر روی نقشه های قدیمی و از همه مهمتر نقشه ثبتی منطقه پلاک مورد نظر استخراج گردد.

پیدا کردن پلاک ثبتی در املاک با موقعیت مشخص و عرصه نامشخص با پلاک ثبتی نام شخص:

در این نوع موارد موقعیت تقریبی توسط متقاضی ارائه می گردد کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی و نقشه برداری با استفاده از مدارک و نقشه های ثبتی و همچنین سند و حدود اربعه ملک را جانمایی و در انتها بر روی وضع موجود آماده سازی و میخ کوبی می‌کند و همچنین پلاک ثبتی استخراج می گردد

پیدا کردن پلاک ثبتی در املاک با موقعیت نامشخص از عرصه نامشخص و پلاک ثبتی نام شخص:

بررسی اینگونه پرونده‌ها بسیار پیچیده و متفاوت است و نیاز به بررسی و مطالعه بیشتر است اما در حالت کلی می توان گفت مجموعه ای از چند فعالیت ثبتی را برای یافتن ملک و پلاک ثبتی آن باید طی کرد.

چالش های پیش رو در پیدا کردن پلاک ثبتی:

بررسی‌ پرونده‌های مربوط به پیدا کردن پلاک ثبتی چالش ها و مشکلاتی را نیز پیشرو می‌آورد از جمله این چالش ها یافت نشدن نقشه ثبتی منطقه ،از بین رفتن حد و مرز زمین ها تغییر در عوارض و ساختمان ها، تصرف املاک که باعث می شود نتوان عمل پیاده سازی و میخ کوبی را انجام داد کارشناس نقشه بردار باید مهارت لازم برای برطرف کردن آن را داشته باشد.

کارشناسان خبره کارشناس رسمی دادگستری در خدمت و کنار شماست و به شما در پیدا کردن پلاک ثبتی ملک کمک میکند. برای دریافت مشاوره و راهنمایی رایگان کافیست با شماره دفتر و یا موبایل در واتساپ تماس بگیرید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *