نقشه برداری

جانمایی پلاک ثبتی

[ad_1]

 

پیشگفتار

زمانی که به سازمان ها و ادارات مختلف برای انجام کارهای اداری ملکی مراجعه می کنید، مععمولا بسته به وضعیت ملک و شرایط مدارک شما، سازمان مربوطه اطلاعاتی از شما می خواهد. عمده این اطلاعات معمولا در قالب نقشه برداری و اطلاعات پیرامون آن است. یکی از نقشه هایی که در ادارات مربوطه درخواست می شود نقشه جانمایی پلاک ثبتی است. در این نوشتار سعی داریم شما را با مفهوم جانمایی پلاک ثبتی بیشتر آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

جانمایی پلاک ثبتی چیست؟

جانمایی پلاک ثبتی یکی از انواع اطلاعاتی است که برای ثبت املاک مورد نیاز است این مورد معمولا برای املاکی انجام می شود که یا جای دقیق ملک آن بر روی زمین مشخص نیست، یا مدارک ارائه شده با ملک مشخص شده مطابقت ندارد و یا اخلاف متراژ و موقعیتی بین سند، بنچاق، قولنامه و وضع موجود ملک وجود دارد. در این مواقع ادارات از متقاضی می خواهند با جانمایی پلاک ثبتی خود بر روی نقشه توسط کارشناسان مربوطه، این تطبیق را بین وضع موجود ملک و مدارک ارائه شده به وجود آورد. به مجموعه اقداماتی که در جهت تطبیق ملک با مدارک و تعیین و تکلیف آن توسط کارشناس انجام می شود جانمایی پلاک ثبتی گویند.

 

برای جانمایی ثبتی چه کارهایی انجام می شود؟

کارشناس نقشه برداری و امور ثبتی پس از دریافت مدارک ثبتی شما و اطلاعات تکمیلی ای که در زمینه موقعیت حدودی ملک دارید، به سراغ اطلاعات موجود نقشه برداری و ثبتی می رود. این اطلاعات می تواند شامل نقشه های ثبتی سال های مختلف ملک، قطعه های اصلی و تفکیک شده منطقه مورد نظر، همسایگی های قانونی ملک مورد ادعا، جنس خاک و تخمین کاربری از روی آن، نقشه های هوایی موجود و اطلاعات آرشیوی کارشناسان امور ثبتی می رود تا طبق اسناد و مدارک موجود و وضع کنونی زمین بتواند جانمایی پلاک ثبتی شما را به طور دقیق انجام دهد. اما سوال این است چه کسانی می توانند جانمایی پلاک ثبتی را انجام دهند؟

 

جانمایی پلاک ثبتی توسط چه کسانی انجام می گیرد؟

جانمایی پلاک ثبتی حتما باید توسط کارشناسان خبره با تجربه ی انجام جانمایی های متعدد انجام شود. این نوع از نقشه برداری به جز اطلاعات نقشه برداری، به اطلاعات ثبتی و تجربه کاری مناسبی نیاز دارد. افراد مختلفی در پروسه تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی دخیل هستند که شامل افراد زیر است:

 

مهندس نقشه بردار دارای پروانه نظام کاردانی

برای جائمایی پلاک ثبتی تهیه نقشه utm از وضع موجود و حدود اربعه موجود در سند یا مدارک مالکیت شما الزامی است این کار معمولا توسط مهندس نقشه بردار دارای پروانه معتبر در این حوزه انجام می شود. یکی از پروانه های معتبر، پروانه نظام کاردانی نقشه برداری است که برخی از کارشناسان با شرکت در آزمون های مربوطه و پس از تایید سازمان این پروانه را دریافت می کنند.

 

 

مهندس نقشه بردار دارای پروانه نظام مهندسی

برای جائمایی پلاک ثبتی تهیه نقشه یو تی ام از وضع موجود و حدود اربعه موجود در سند یا مدارک مالکیت شما الزامی است این کار معمولا توسط مهندس نقشه بردار دارای پروانه معتبر در این حوزه انجام می شود. یکی از پروانه های معتبر، پروانه نظام مهندسی نقشه برداری است که برخی از کارشناسان با شرکت در آزمون های مربوطه و پس از تایید سازمان نظام مهندسی این پروانه را دریافت می کنند.

 

کارشناس رسمی دادگستری رشته نقشه برداری

به منظور تایید قانونی و مالکیتی نقشه برداشت شده برای جانمائی پلاک ثبتی سازمان های مربوطه تایید کارشناس رسمی دادگستری را الزامی می دانند. کارشناسان رسمی دادگستری متخصصانی هستند که پس از شرکت در آزمون مربوطه و گذراندن دوره ها و شرایط داشتن این پروانه، مجوز مربوطه را دریافت می کنند و می توانند در این حوزه فعالیت کنند. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یکی از آن ها است. البته ممکن است بسته به اطلاعات و وضعیت ملک و مدارک شما تاییدیه بالاتری لازم باشد که در ادامه عرض خواهیم کرد.

 

 

 

کارشناس رسمی دادگستری رشته امور ثبتی

به منظور تایید قانونی و مالکیتی نقشه برداشت شده برای جانمائی پلاک ثبتی سازمان های مربوطه تایید کارشناس رسمی دادگستری را الزامی می دانند. کارشناسان رسمی دادگستری متخصصانی هستند که پس از شرکت در آزمون مربوطه و گذراندن دوره ها و شرایط داشتن این پروانه، مجوز مربوطه را دریافت می کنند و می توانند در این حوزه فعالیت کنند. کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی یکی از آن ها است. این تاییدیه معمولا از نظر قانونی و عرفی تاییدیه ای محکم تر از کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری است.

 

کارشناسان رسمی دادگستری بعد از تهیه نقشه utm، تهیه نقشه هوایی، تهیه نقشه های ثبتی و اطلاعاتی دیگر و با تطبیق آن ها محدوده دقیق ملک شما را روی زمین استخراج می کنند و نسخه ای تایید شده برای ارائه به ادارات مربوطه به شما تحویل می دهند. (آپدیت ۱۳ آذر ۹۹ : ممکن است از شما تاییدیه نقشه شمیم هم بخواهند. در این صورت باید نقشه تهیه شده وضع موجود با نقاط سامانه شمیم همخوانی داشته باشد. اگر چنین درخواستی از شما داشتند آن را با کارشناسان در میان بگذارید تا نقشه بر اساس معیارهای مورد تایید آن ها انجام شود.)

 

هزینه جانمایی پلاک ثبتی چقدر است؟

بسته به وضعیت ملک، پلاک ثبتی مادر و پلاک تفکیک شده، منطقه ای که ملک در آن قرار دارد، اطلاعات ثبتی و نقشه های هوایی و ثبتی موجود و تعدادی دیگر از پارامترها، هزینه جانمائی پلاک ثبتی مشخص می گردد. بنابراین نمی توان یک قیمت کلی برای تمامی املاک و موقعیت ها و متراژ ها ارائه کرد. اگر می خواهید بدانید هزینه جانمایی پلاک ثبتی ملک شما چقدر است، کافیست با ما تماس بگیرید. ما با داشتن کارشناسانی مجرب در این حوزه علاوه بر ارائه ی بهترین قیمت، کار را در سریعترین زمان ممکن انجام می دهیم و قدم به قدم با شما تا رسیدن به نتیجه مطلوبتان همراه خواهیم بود.

 

به روز رسانی در ۱۳ آذر ۹۹ : در جانمایی پلاک ثبتی گاهی ممکن است از شما تهیه نقشه شمیم بخواهند. این مورد بستگی به وضعیت ملکی و مدارک شما دارد و معمولا زمانی این درخواست از طرف ادارات می شود که نقاط وضع موجود با اسناد مرتبط با ملک مغایرت داشته باشد. در این صورت نقشه برداشت شده باید تطبیق لازم با نقاط ثبت شده در سامانه شمیم را داشته باشد. در این زمینه نیز تیم تهران utm خدمات ارائه می کند. با ما تماس بگیرید تا اطلاعات تکمیلی در این زمینه پیدا کنید.

 

 

افتخار تیم تهران utm انجام جانمایی پلاک ثبتی در نقاط مختلف کشور و برای مشتریان متعدد است. تیم ما کلیه خدمات نقشه برداری ثبتی اعم از تهیه نقشه utm، جانمائی پلاک ثبتی، نقشه هوایی، مقیاس ۲۰۰۰/۱، نقشه کادر، نقشه تجمیعی و تفکیکی، تعیین باقیمانده و … را با قیمتی مناسب و در سریعترین زمان ممکن به انجام می رساند.

 

 

24 ساعته و 7 روز هفته

 

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *