دسته‌بندی نشده

وکیل ثبت شرکت دانش بنیان – انتخاب بهترین وکیل

وکیل ثبت شرکت دانش بنیان، وکیلی است که با دارا بودن پروانه وکالت دادگستری، پس از انعقاد قرارداد وکالت با مدیران یک شرکت دانش بنیان، برای انجام مراحل تاسیس و ثبت شرکت در سامانه جامع ثبت شرکت ها و سامانه مرکز شرکت های دانش بنیان و سایر وظایف مرتبط، من جمله ارائه رسید در مقابل اسناد دریافتی، اقدام می نماید. برای انتخاب بهترین وکیل، جهت ثبت شرکت دانش بنیان نیز می توان با مراجعه به سایت کانون های وکلا یا مرکز وکلای قوه قضاییه یا لیست آنلاین سایت کارشناس رسمی دادگستری اقدام نمود.

برای مشاوره وکیل ثبت شرکت دانش بنیان

برای مشاوره وکیل ثبت شرکت دانش بنیان

 

شرکت دانش بنیان، شرکتی است که با ایجاد ارتباط میان علم و ثروت و از طریق تولید کالای دانش بنیان و سایر تولیدات عرصه علم، موجبات گسترش علم و دانش را در کشور، فراهم می آورد. این شرکت نیز همانند سایر شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری، باید به ثبت برسد که گاهی، انجام مراحل ثبت شرکت، توسط موسسین آن انجام گرفته و گاه، موسسین، به دلیل عدم آشنایی با مقررات و روند ثبت این نوع از شرکت، ترجیح می دهند تا مراحل ثبت شرکت مورد نظر آن ها، توسط یک وکیل انجام گیرد.

این وکیل که وکیل ثبت شرکت دانش بنیان نامیده شده، دارای شرح وظایف مشخصی بوده و لازم است تا دارای ویژگی های لازم برای ثبت شرکت مورد نظر موسسین باشد. علاوه بر این، به منظور انتخاب بهترین وکیل، جهت ثبت شرکت دانش بنیان، لازم است تا موسسین شرکت، با روش های پیدا کردن چنین وکیلی نیز آشنا شوند.

لذا، در این مقاله، ابتدا به این سوال پاسخ داده که وکیل ثبت شرکت دانش بنیان کیست و سپس، وظایف این وکیل را توضیح داده و در پایان، به این پرسش نیز جواب خواهیم داد که چگونه یک وکیل ثبت شرکت دانش بنیان خوب پیدا کنیم.

وکیل ثبت شرکت دانش بنیان کیست

پیش از آنکه به این سوالات پاسخ دهیم که وکیل ثبت شرکت دانش بنیان کیست، وظایف چنین وکیلی چیست و روش انتخاب بهترین وکیل برای ثبت یک شرکت دانش بنیان چه می باشد، لازم است تا کمی در مورد مفهوم شرکت دانش بنیان و روند ثبت این نوع از شرکت و مفهوم وکیل توضیح داده و سپس، به سوالات فوق، پاسخ دهیم.

مفهوم شرکت دانش بنیان، در ماده 1 قانون حمایت از شرکتها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات، مورد تعریف قانون گذار قرار گرفته است. به موجب این ماده: « شرکت ها و موسسات دانش بنیان، شرکت یا موسسه خصوصی یا تعاونی است که به منظور هم افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی، ( شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه، ( شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان، به ویژه در تولید نرم افزارهای مربوط، تشکیل می شود. »

بنابراین، مطابق این ماده، شرکت دانش بنیان، شرکتی است که با ایجاد ارتباط میان علم و ثروت و از طریق تولید کالای دانش بنیان و سایر تولیدات عرصه علم، موجبات گسترش علم و دانش را در کشور، فراهم می آورد.

شرکت های دانش بنیان، همچون سایر شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری، باید به ثبت برسند. منتها، به دلیل شرایط خاص این شرکت ها و مزایای قانونی که برای این نوع از شرکت، در نظر گرفته شده است، روند ثبت این شرکت ها، دارای ترتیب و مراحل به خصوصی بوده که لازم است از سوی موسسین شرکت و وکیل ثبت شرکت دانش بنیان، در صورتی که موسسین برای ثبت شرکت، از وکیل استفاده نمایند، مورد توجه قرار گیرد.

در اولین مرحله، موسسین یا وکیل ثبت شرکت دانش بنیان، به منظور ثبت شرکت در مرجع ثبت شرکت ها، باید به سامانه جامع ثبت شرکت ها، به آدرس irsherkat.ssaa.ir مراجعه نموده و با استفاده از گزینه تاسیس شخصیت حقوقی، برای انجام روند ثبت شرکت در این سامانه اقدام نمایند.

پس از اتمام مراحل ثبت شرکت، به منظور دریافت مجوز و تاییدیه از سامانه مرکز شرکت های دانش بنیان، موسسین یا وکیل ثبت شرکت دانش بنیان، باید با مراجعه به سامانه مرکز شرکت های دانش بنیان به آدرس daneshbonyan.isti.ir و از طریق قسمت شروع، گزینه سامانه ثبت نام شرکت ها، شرکت خود را در سامانه مرکز شرکت های دانش بنیان نیز ثبت نمایند.

در تعریف مفهوم وکیل نیز باید گفت، هرچند در عرف، به کلیه اشخاصی که دارای وکالت نامه رسمی و محضری بوده، وکیل گفته می شود، اما هنگامی که صحبت از وکیل ثبت شرکت دانش بنیان می کنیم، منظور، شخصی است که با داشتن تحصیلات کارشناسی در رشته حقوق یا سایر رشته های دارای صلاحیت، در آزمون وکالت کانون وکلا یا مرکز وکلای قوه قضائیه، پذیرفته شده و پرونده وکالت خود را دریافت کرده است.

بنابراین، افراد فاقد پروانه وکالت دادگستری، هرچند دارای وکالت نامه رسمی و محضری باشند، نمی توانند برای ثبت شرکت دانش بنیان، به وکالت از شرکت یا مدیران آن اقدام نمایند. البته، کارآموزان وکالت که پروانه کارآموزی خود را از یکی از کانون های وکلا یا مرکز وکلای قوه قضاییه دریافت کرده اند نیز می توانند به وکالت از شرکت دانش بنیان، مراحل ثبت شرکت را انجام دهند.

حال که با شرکت دانش بنیان و نحوه ثبت این شرکت و مفهوم وکیل، به طور کلی آشنا شدیم، می توانیم به سوالی که در ابتدای این بخش، مطرح گردید، پاسخ دهیم که وکیل ثبت شرکت دانش بنیان کیست؟

وکیل ثبت شرکت دانش بنیان، وکیلی است که با دارا بودن پروانه وکالت دادگستری و آگاهی از قوانین مربوط به شرایط و نحوه تشکیل و ثبت شرکت های دانش بنیان، پس از انعقاد قرارداد وکالت با مدیران یک شرکت دانش بنیان، برای انجام مراحل تاسیس و ثبت شرکت در سامانه جامع ثبت شرکت ها و سامانه مرکز شرکت های دانش بنیان، اقدام نموده؛ به نحوی که در هیچ یک از مراحل، نیاز به حضور مدیران شرکت نباشد.

شرکت دانش بنیان

وظایف وکیل ثبت شرکت دانش بنیان

پس از آشنایی با مفهوم وکیل ثبت شرکت دانش بنیان، یکی دیگر از سوالات مهمی که در رابطه با این وکیل مطرح می گردد، وظایف وی می باشد. لذا، در این بخش، به این سوال پاسخ خواهیم داد که وظایف وکیل ثبت شرکت دانش بنیان چیست؟

اولین وظیفه از وظایف وکیل ثبت شرکت دانش بنیان، تنظیم دقیق و روشن متن وکالت نامه و قرارداد مالی با شرکت موکل می باشد. همچنین، این وکیل، چه وکیل پایه یک دادگستری و چه کارآموز وکالت، موظف است تا پس از تنظیم وکالت نامه و قرارداد مالی، یک نسخه از هر یک از این اسناد را به مدیر یا مدیران شرکت تحویل دهد.

وکیل ثبت شرکت دانش بنیان، موظف است در مقابل اسنادی که از مدیران شرکت دریافت می کند، به آن ها رسید بدهد.

از دیگر وظایف قانونی وکیل ثبت شرکت دانش بنیان، آن است که این وکیل، از دریافت هر گونه وجه یا مال یا سند از یک یا چند نفر از مدیران، اضافه بر آنچه مورد توافق قرار گرفته، خودداری کند.

مهم ترین وظیفه از وظایف وکیل ثبت شرکت دانش بنیان، آن است که پس از اخذ وکالت از مدیران شرکت و دریافت اسناد لازم، وکیل باید در اولین فرصت ممکن، برای شروع مراحل ثبت شرکت در سامانه جامع ثبت شرکت ها و سپس، سامانه مرکز شرکت های دانش بنیان، اقدام نموده و مراحل مربوطه را طبق روال قانونی ثبت این شرکت ها، انجام دهد.

و در پایان، وکیلی که ثبت شرکت دانش بنیان، تخصص وی بوده و ثبت چنین شرکت تجاری را بر عهده می گیرد، موظف است تا در صورت دریافت هر گونه ابلاغیه از سامانه جامع ثبت شرکت ها، مانند ابلاغیه پست مدارک فیزیکی شرکت و همچنین، ابلاغیه های سامانه مرکز شرکت های دانش بنیان، این مساله را در اسرع وقت، به مدیران شرکت اطلاع داده و آن ها را در جریان آخرین اقدامات روند ثبت شرکت قرار دهد.

پس از صحبت در مورد وظایف وکیل ثبت شرکت دانش بنیان، در بخش بعد، به توضیح روش های انتخاب بهترین وکیل، برای ثبت این نوع از شرکت ها پرداخته و به این سوال پاسخ خواهیم داد که چگونه یک وکیل ثبت شرکت دانش بنیان خوب پیدا کنیم؟

بیشتر بخوانید : ثبت شرکت

 

چگونه یک وکیل ثبت شرکت دانش بنیان خوب پیدا کنیم

در بخش های قبل، به بررسی مفهوم وکیل ثبت شرکت دانش بنیان پرداخته و وظایف این وکیل را نیز توضیح دادیم. در این بخش، قصد داریم تا روش های انتخاب بهترین وکیل، برای ثبت این نوع از شرکت ها را توضیح داده و به این سوال پاسخ دهیم که چگونه یک وکیل ثبت شرکت دانش بنیان خوب پیدا کنیم؟

در صورتی که مدیران شرکت دانش بنیان، قصد داشته باشند تا از حضور یک وکیل کانون وکلا، برای تاسیس و ثبت شرکت دانش بنیان استفاده نمایند، برای انتخاب بهترین وکیل، جهت ثبت شرکت، همانند انتخاب وکیل ورشکستگی، می بایست، بسته به شهری که قصد تاسیس شرکت در آن شهر داشته، به وب سایت یکی از کانون های وکلای دادگستری رفته و برای جست و جوی وکیل اقدام نمایند.

به عنوان مثال، اگر موسسین، قصد ثبت شرکت دانش بنیان در تهران را دارند، می توانند با مراجعه به سایت کانون وکلا دادگستری مرکز، به نشانی icbar.org، در قسمت جست و جوی وکیل، وکلای مشغول به کار شهر تهران را جست و جو نموده و پیدا کنند.

اما، در صورت تمایل موسسین شرکت دانش بنیان، بر استفاده از حضور وکیلی که پروانه خود را از مرکز وکلا قوه قضاییه گرفته باشد، این اشخاص می توانند به وب سایت مرکز وکلا قوه قضاییه، به نشانی ir.23055 مراجعه کرده و در قسمت جست و جو وکلا، با مشخص کردن استان و شهرستان مورد نظر خود، برای انتخاب بهترین وکیل، جهت ثبت شرکت خود اقدام نمایند.

لیست وکلای پایه یک دادگستری کارشناس رسمی دادگستری که لیستی آنلاین از وکلا، همچون لیست وکلای استان تهران بوده و توسط سایت آنلاین کارشناس رسمی دادگستری، جمع آوری شده نیز می تواند به عنوان یک منبع خوب، برای انتخاب بهترین وکیل ثبت شرکت دانش بنیان، مورد استفاده موسسین این شرکت ها قرار گیرد.

و بالاخره، مراجعه حضوری به کانون وکلا یا مرکز وکلا قوه قضاییه شهری که مدیران، قصد تاسیس شرکت در آن شهر را داشته نیز یکی از روش ها برای انتخاب بهترین وکیل ثبت شرکت دانش بنیان بوده که بر خلاف روش های قبل، نیازمند استفاده از اینترنت نمی باشد.

جستجوی وکیل

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد وکیل ثبت شرکت دانش بنیان در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون وکیل ثبت شرکت دانش بنیان پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

1- وکیل ثبت شرکت دانش بنیان کیست؟

وکیل ثبت شرکت دانش بنیان وکیلی است که با دارا بودن پروانه وکالت دادگستری برای ثبت شرکت دانش بنیان در سامانه جامع ثبت شرکت ها و سامانه مرکز شرکت های دانش بنیان اقدام می نماید برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

2- وظایف وکیل ثبت شرکت دانش بنیان چیست؟

دادن رسید به موسسین شرکت دانش بنیان در مقابل اسناد و مدارک دریافتی و انجام مراحل ثبت شرکت مطابق روال قانونی از جمله وظایف وکیل ثبت شرکت دانش بنیان می باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

3- چگونه می توان یک وکیل ثبت شرکت دانش بنیان خوب پیدا کرد؟

برای انتخاب بهترین وکیل جهت ثبت شرکت دانش بنیان می توان با مراجعه به سایت کانون های وکلا یا مرکز وکلای قوه قضاییه یا لیست آنلاین سایت کارشناس رسمی دادگستری اقدام نمود برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

برای مشاوره وکیل ثبت شرکت دانش بنیان

برای مشاوره وکیل ثبت شرکت دانش بنیان

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *