دسته‌بندی نشده

در طول روز انرژی خود را بالا ببرید

[ad_1]

                                       

در این مقاله به بررسی علل این کاهش انرژی در روز و راه های رفع آنها می پردازیم.

چه چیزی باعث پایین آمدن انرژی می شود ؟

دلایل زیادی برای پایین رفتن سطح انرژی شما وجود دارد مانند :

کمبود خواب

رژیم غذایی بد

کمبود آهن یا ویتامین ها

دارو

نبود ورزش

افسردگی

استرس

کم کاری تیروئید

انگیزه کم

خستگی مداوم می تواند دلایل فیزیکی و روحی داشته باشد. اگر این خستگی برای چند هفته ادامه پیدا کرد، برای رفع آن اقدام و به متخصص مراجعه کنید.

 

راه حل های کوتاه مدت

آب بنوشید

بدن ما برای کار کردن احتیاج به آب دارد. وقتی آب نمی نوشید، خود را از یک ماده حیاتی محروم می کنید. این بر ذهن و انرژی شما تاثیر می گذارد. هر زمان که انرژی تان کم شد، یک لیوان بزرگ آب بنوشید. طبق گفته متخصصان مردان روزانه باید 3 لیتر و زنان 2.2 لیتر مایعات بنوشند. این مایعات حتما نباید آب باشد. اگرچه نوشیدنی های دیگر همه فواید آب را ندارند. مثلا کافئین باعث ایجاد اضطراب می شود. آب میوه های دارای قند زیاد ممکن است در مدت کوتاهی به شما انرژی بدهد ولی پس از مدتی باعث خستگی بیشتر شما می شوند.

از نور استفاده کنید

اگر اتاق کار شما پنجره دارد، آن را باز کرده و اجازه دهید نور طبیعی وارد شود. اگر پنجره ندارید، از لامپ هایی با نورکافی استفاده کنید. لامپ هایی که نور آنها شبیه نور خورشید است، به هوشیاری و آمادگی بیشتر شما کمک می کند. افزایش نور مانیتور کامپیوتر شما می تواند باعث جلوگیری از خواب الودگی شود. پس نور آن را تنظیم کنید.

پیاده روی کنید.

یک پیاده روی کوتاه، اکسیژن بیشتری به مغز شما می رساند. یک تغییر کوتاه در اطراف تان، باعث افزایش سطح انرژی شما می شود. اگر می توانید با یک دوست یا همکار به پیاده روی بروید. این شما را تشویق می کندکه بیشتر پیاده روی کنید و عزت نفس شما را هم زیاد می کند. در زمان ورزش و پیاده روی و بعد از آن، آب زیادی بنوشید.

به موسیقی گوش دهید.

فکر کنید وقتی به یک موسیقی پرانرژی گوش می کنید، چه احساسی دارید. توجه تان زیاد شده، شروع به تکان دادن پاها کرده و روحیه تان بالا می رود. موسیقی می تواند تاثیر عمیقی روی سطح انرژی تان بگذارد. برخی از انواع موسیقی انرژی، دقت و آمادگی بیشتری به شما می دهند و برخی نیز خواب آلودگی، عصبانیت و تنش شما را زیاد می کند. تشخیص نوع موسیقی که باعث بالا رفتن انرژی می شود، بر عهده خود فرد است. مثلا برخی با موسیقی سنتی و برخی با موسیقی پاپ انرژی می گیرند. هر وقت احساس کردید انرژی تان دارد کاهش می یابد، موسیقی پخش کنید و لذت ببرید. گاهی گوش دادن موسیقی می تواند باعث حواس پرتی شما بشود. به کاری که می خواهید انجام دهید فکر کنید و ببینید گوش دادن موسیقی می تواند روی کیفیت کار شما تاثیر منفی بگذارد یا نه. همچنین موسیقی می تواند حواس همکاران را پرت کند. پس باید از هدفون استفاده کنید.
 

راه حل های بلند مدت

غذاهای سالم تر بخورید.

رژیم غذایی شما روی احساس تان تاثیر دارد. وقتی غذاهایی با ارزش غذایی کم ( مانند غذاهای چرب، شیرین، شور و دارای مواد افزودنی) می خورید، تغذیه مناسب برای انجام کارها به بهترین شکل را نداشته اید. چیزهایی مثل شکلات اگرچه با بالا بردن قند خود شما احساس خوبی را به شما می دهند، ولی پس از مدتی احساسی بدتر از قبل خواهید داشت. در عوض خوردن این غذاها، سه وعده غذای سالم و متعادل مصرف کنید. در بین وعده های غذایی هم می توانید از موادی مانند خشکبار، پنیرهای کم چرب، میوه و سبزیجات یا ماست استفاده کنید.

به طور مرتب ورزش کنید.

یکی از بهترین راه ها برای افزایش انرژی، ورزش مداوم است. ورزش باید بخشی از زندگی شما شود. ورزش منظم روی ذهن و سلامت تان تاثیر مثبت دارد. مهم نیست چقدر مشغله کاری دارید، باید ورزش جزئی از برنامه روزانه تان باشد.

معنی ببخشید.

گاهی پرداختن به کارهایی که به نظرتان بی معنی و کسالت آور هستند، انرژی شما را کاهش می دهد. کارهای تکراری باعث کرختی ذهن و احساس خستگی و سستی می شود. وظایفی که بیشترین تاثیر منفی روی انرژی شما دارند، را شناسایی کنید. اغلب آنها جزء مهم ترین کارهایی که روزانه باید انجام دهید، نیستند. از خودتان بپرسید آیا واقعا نیاز است که این کارها را انجام دهید.اگر نه، یا آنها را لغو کنید و یا به کس دیگری محول کنید. اگر اشتیاق خود را برای انجام شغل خود از دست دادید، اهداف خود را از انجام وظایف تان دوباره بررسی کنید. این تاثیر کار روزانه شما را نشان می دهد حتی اگر کم و محدود باشد.

به زمانبندی خود نگاه کنید.

چگونگی زمانبندی وظایف، می تواند روی احساس شما موثر باشد. به عنوان مثال اگر آدم سحرخیزی هستید، انرژی شما قبل از ظهر بیشتر است. بنابراین مهم ترین کارهای خود را در صبح ها که بیشترین انرژی را دارید، قرار دهید.
 

 

تحقیق و ترجمه گروه روانشناسی کارشناس رسمی دادگستری

 

سایر مقالات

 
مقالات مرتبط :

نگرش همه چیز است

10 چیز که مانع 10 چیز دیگر است

15 روش برای اینکه روز خود را با انگیزه آغاز کنید

بهترین شخصیت خود را بیابید

قاطعیت چیست و چگونه آن را در خود تقویت کنیم؟

نابودکنندگان نوآوری

اعتماد به نفس در خود ایجاد کنید

6 کلاه تفکر

   

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *