امور اداری و استخدامی

آبروی خودت را ببر

[ad_1]

خواندن درباره موفقیت دیگران ارزش زیادی دارد. چیزهای زیادی می توانید از آن به دست بیاوردید. داشتم شماره اخیر مجله فوربز را می خواندم که موضوعش “بهترین نصیحتی که تا به حال به من شده” بود و می خواهم یکی از داستان های آن را با شما در میان بگذارم.
 

این مجله با “سر ریچارد برانسون***” میلیاردر، مؤسس خطوط هوایی ویرجین آتلانتیک، مصاحبه کرده و او حرف خیلی جابی زده است.

برانسون در صحبت از معلم کسب و کارش، “فردی لیکر” ، گفته است : آن موقع من 17 سالم بود و یک شرکت کوچک صفحه موسیقی را اداره می کردم. البته اولین ملاقاتم با فردی لیکر چند سال بعد از آن بود. به این فکر بودم که خطوط هواپیمایی خودم را راه بیاندازم. لیکر این نصیحت را به من کرد: «توهیچ وقت قدرت تبلیغاتی نخواهی داشت که از شرکت هواپیمایی “بریتیش ایرویز” جلو بیفتی. مجبور خواهی شد که راه بیفتی و بروی و از خودت استفاده کنی. آبروی خودت را ببر. در غیر این صورت دوام نخواهی آورد»
 
خیلی از من می پرسند “مایک، در این موردد که چطور موفق باشیم چه توصیه ای برایمان داری؟”

می خواهم توصیه ای را با شما در میان بگذارم که برای خودم خیلی سخت بوده است. هنوز که هنوز است گاهی با آن کلنجار می روم، اما با استفاده از آن موفقیت هایی هم داشته ام.
 
اگر نقل قولی که در بالا از ریچارد برانسون آمده است را بخوانید، می بینید که مرشدش به او توصیه کرده که “آبروی خودت را ببر” من می خواهم این حرف را به نحو متفاوتی به شما بگویم.
 
این طور می گویم : “شما موقعیت فعلی تان را رها نخواهید کرد و به هدف های مالیتان نخواهید رسید … مگر اینکه کمی به خودتان فشار بیاورید”. این یک حقیقت غیر قابل انکار است.
 
برای انجام کاری بزرگ باید ابتدا در شرایط ناراحتی قرار بگیرید. همیشه ناراحتی قبل از راحتی می آید. مایک دل، تایگر وودز، وارن بافت و جولیا رابرتز (از کارآفرینان موفق جهان) همه به خودشان فشار زیادی آورده اند، دست به مخاطرات زیادی زدند و جرأتش را هم داشتند که پشتکار به خرج دهند.
 
این هم خبر خوب : لازم نیست به خودتان به اندازه 100% ، 50%  یا حتی 25% توان تان فشار بیاورید. به اندازه 1% توان تان به خودتان فشار بیارید. همین !

از خودتان بپرسید کدام کار است که می دانم لازم است همین امروز انجامش بدهم، اما انجامش برایم ناراحت کننده و سخت است؟ انجامش دهید !
 
آیا مشتری پیدا کردن است. سخنرانی در جمع است یا درخواست افزایش حقوق تان است؟ هر چه که هست، به خودتان فشار بیاورید و انجامش دهید. من به شما اعتقاد دارم و وقتش است که چشم ها را خیره کرده و به رویایتان دست پیدا کنید.

ریچارد برانسون هم وحشت کرده بود. او هم هزاران ترس داشت و احتمالا هنوز هم دارد. فقط او تصمیم گرفت به دنبالش برود و حالا یکی از پولدارترین افراد دنیاست.

به خودتان این هدیه را بدهید که امروز به اندازه 1% توان تان به خودتان فشار بیاورید. به خاطر این کار، خودتان را دوست خواهید داشت.
 

توضیح *** :
سر ریچارد برانسن یکی از موفق ترین  و تحسین شده ترین کارآفرین های چند دهیه اخیر در امریکاست. برانسن بیشتر از 300 شرکت دارد که خدمات مختلفی از نشر موسیقی و کتاب گرفته تا شبکه تلفن همراه و حتی سفر توریستی به خارج از جو زمین را ارائه می کنند.

برانسن شرکت هایش را با کارهای عجیب و غریبی که خودش انجام می دهد به شهرت رسانده است. رکورد سریعترین سفر دریایی در اقیانوس اطلس را شکسته ، چندین سفر (موفق و ناموفق) با بالن داشته، با تانک در نیویورک رانندگی کرده، با لباس عروسی عکس گرفته و از دیوار یک ساختمان در لاس وگاس با کابل پایین آمده است.

کارهای دور از انتظاری که برانسن در مراسم معرفی یا افتتاح شرکت ها و خدماتش انجام می دهد، باعث شهرت او و موفقیت شرکت هایش شده . اما در بعضی موارد هم مطابق برنامه پیش نرفته و در برابر دوربین های تلویزیونی و عده زیادی بیننده، آبروی او را برده است.
  [ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *