دسته‌بندی نشده

انتقال مالکیت سیم کارت – سایت تغییر مالکیت غیر حضوری

[ad_1]

مراحل انتقال مالکیت سیم کارت، شامل مراجعه حضوری فروشنده و خریدار، به یکی از نمایندگی ها و یا دفاتر فروش اپراتور مورد نظر، ارائه مدارک لازم، دریافت کد انتقال سیمکارت، پرداخت هزینه و در نهایت، تنظیم سند و امضای آن می باشد. همچنین، در حال حاضر، سایتی، تحت عنوان سایت تغییر مالکیت غیر حضوری سیمکارت وجود نداشته و انتقال به روش اینترتی، امکان پذیر نمی باشد.

برای مشاوره انتقال مالکیت سیم کارت

برای مشاوره انتقال مالکیت سیم کارت

 

از نظر حقوقی، برای صحت معاملاتی که اشخاص، نسبت به اموال خود انجام می دهند، نیازی به تنظیم سند نبوده و معاملات شفاهی نیز صحیح می باشند. با این وجود، گاهی قانون گذار، برای تنظیم سند معامله، آثار خاصی را در نظر گرفته که برخورداری از آن آثار، تنها با مکتوب شدن قرارداد و تنظیم سند برای آن، امکان پذیر می باشد. 

یکی از اموالی که تنظیم سند آن، با توجه به برخی آثار در نظر گرفته شده برای سند مکتوب، ضروری می باشد، انتقال مالکیت سیم کارت است؛ با این توضیح که، برخورداری کامل از خدمات سیمکارت، منوط به انجام روند قانونی انتقال و تنظیم سند آن بوده و گاه نیز دریافت برخی خدمات دولتی، مانند وام نهضت ملی مسکن، مشروط به آن است که سیمکارت، به نام متقاضی وام، ثبت شده باشد. لذا، ضروری است تا با نحوه و مراحل انتقال سیمکارت آشنا شد. 

با توجه به توضیحات فوق، در این مقاله، شرایط، نحوه و مراحل و هزینه انتقال مالکیت سیم کارت را، به طور کلی و به طور اخص، در مورد سیمکارت همراه اول و ایرانسل، توضیح داده و پس از بررسی کد انتقال سیمکارت و نحوه به نام زدن آن، به این سوال، پاسخ خواهیم داد که آدرس سایت تغییر مالکیت غیر حضوری و آنلاین سیم کارت چیست. 

شرایط انتقال مالکیت سیم کارت

یکی ازمعاملاتی که به وفور در جامعه، انجام می گیرد، انتقال مالکیت سیم کارت می باشد. با این وجود، برخی از افراد، به دلیل ناآگاهی از قوانین، به خصوص در مورد سیم کارت های اعتباری، صرفا به دریافت سیمکارت بسنده کرده و از طی کردن مراحل قانونی انتقال آن، خودداری می کنند.

حال آنکه برای دریافت کامل خدمات سیم کارت، از اپوراتور مربوطه، لازم است تا مراحل قانونی انتقال آن، انجام گیرد. به همین دلیل، این سوال، قابل طرح می باشد که نحوه قانونی انتقال سیم کارت به چه صورت می باشد؟ و اینکه آیا انتقال اینترنتی آن نیز امکان پذیر بوده و بدین منظور، سایتی تحت عنوان سایت تغییر مالکیت غیر حضوری نیز طراحی و راه اندازی شده است یا خیر؟

انجام مراحل انتقال حق مالکیت سیم کارت، در مرحله اول، مستلزم دارا بودن شرایط انتقال آن می باشد. بنابراین، پیش از توضیح نحوه و مراحل فروش سیم کارت و صحبت در مورد سایت تغییر مالکیت غیر حضوری و روش اینترنتی فروش، به بررسی شرایط انتقال سیم کارت پرداخته که شامل موارد زیر می باشند:

متقاضیان، برای ثبت نام در سامانه همتا تنها کافی است تا به صفحه اصلی این سایت به نشانی hamta.ntsw.ir مراجعه کرده و با انتخاب گزینه ثبت نام و وارد کردن دقیق اطلاعات خواسته شده، اقدام به ایجاد حساب کاربری مخصوص خود در این سامانه نمایند.

بر اساس ابلاغیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که سقف مجاز واگذاری سیم کارت به مشترکین حقیقی را مشخص نموده، هر فرد حقیقی، حق مالکیت حداکثر 10 سیم کارت را دارا می باشد. بنابراین، چنانچه، پیش از انتقال مالکیت سیم کارت، انتقال گیرنده، دارای 10 سیمکارت باشد، لازم است تا نسبت به انتقال مالکیت حداقل یکی از آن سیمکارت ها اقدام نماید.

انتقال مالکیت سیم کارت، منوط به حضور انتقال دهنده و انتقال گیرنده یا وکیل یا نماینده قانونی آنها(در مورد اشخاص حقوقی و محجورین) بوده و بدون حضور این اشخاص، امکان انتقال وجود نخواهد داشت.

به منظور انتقال مالکیت سیم کارت، لازم است تا مدارک لازم ارائه شود. این مدارک، شامل کارت ملی طرفین و کپی آن، وکالت نامه یا حکم نماینده قانونی و کپی آن، آدرس صحیح و کد پستی ده رقمی انتقال گیرنده و قطعه فیزیکی سیم کارت، می باشد. هم چنین، در مورد اشخاص حقوقی، نظیر شرکت ها، لازم است تا روزنامه رسمی شرکت، معرفی نامه نماینده شخص حقوقی و کارت ملی وی ارائه شود.

به منظور انتقال سیمکارت، لازم است تا هزینه های مربوط به انتقال پرداخت گردد. از جمله، جهت انتقال مالکیت در سیم کارت های دائمی، ضروری است تا قبض میان دوره سیمکارت پرداخت شده باشد.

مالکیت سیم کارت

مراحل و نحوه انتقال مالکیت سیم کارت

در صورت فراهم بودن شرایط لازم و دارا بودن مدارک مربوطه، می توان برای انتقال مالکیت سیم کارت، اقدام نمود. اما، علاوه بر شرایط، به منظور فروش سیمکارت، لازم است تا نحوه و مراحل قانونی این انتقال نیز از سوی انتقال دهنده و انتقال گیرنده، رعایت شود؛ چرا که بدون انجام مراحل قانونی، معامله صورت گرفته، معتبر و قانونی نبوده و در نتیجه، انتقال گیرنده، قادر به دریافت بسیاری از خدمات مربوط به سیمکارت نخواهد بود.

لذا، در این بخش، به توضیح مراحل و نحوه انتقال مالکیت سیم کارت پرداخته و در بخش بعد، در مورد سایت تغییر مالکیت غیر حضوری سیمکارت، صحبت کرده و به این سوال، پاسخ خواهیم داد که آیا این معامله، به صورت اینترنتی هم امکان پذیر می باشد یا خیر. نحوه انتقال مالکیت سیم کارت، شامل مراحل زیر می باشد:

ابتدا، انتقال دهنده و انتقال گیرنده یا وکیل یا نماینده قانونی آنها، باید با در دست داشتن مدارک لازم و قطعه فیزیکی سیم کارت، در یکی از نمایندگی ها یا دفاتر فروش سیمکارت اپراتور مورد نظر خود، حاضر شوند.

بدهی قبض میان دوره سیمکارت دائمی، توسط انتقال دهنده پرداخت می گردد.

یک کد شناسایی و احراز هویت برای انتقال گیرنده، ارسال می شود. در صورت تایید این کد، انتقال انجام خواهد گرفت.

سند نقل و انتقال سیمکارت، تنظیم شده و امضا و اثر انگشت طرفین، در ذیل آن درج می شود.

در مرحله آخر، پیامکی مبنی بر انتقال مالکیت سیم کارت برای طرفین ارسال شده که به معنای آن است که مراحل فروش سیم کارت، طبق روند قانونی آن انجام شده است.

انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا،​ از طریق بخش انتقال مالکیت / فروش و از طریق کد دستوری #7777*، با انتخاب گزینه انتقال مالکیت، امکان پذیر می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.

بیشتر بخوانید : انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا

 

سایت تغییر مالکیت سیم کارت غیر حضوری

چنانچه شرایط لازم برای انتقال سیمکارت وجود داشته باشد، انتقال مالکیت سیم کارت، در تمام اپراتورهای تلفن همراه، از طریق مراجعه حضوری به نمایندگی ها و دفاتر فروش آن اپراتورها، برای متقاضیان امکان پذیر خواهد بود.

اما با توجه به اینترنتی شدن بسیاری از خدمات بخش دولتی و خصوصی، این سوال، برای دارندگان سیمکارت، مطرح شده که آیا سایتی تحت عنوان سایت تغییر مالکیت غیر حضوری سیمکارت وجود داشته و اینکه آیا فروش سیم کارت به صورت آنلاین و اینترنتی نیز امکان پذیر می باشد یا خیر؟

در پاسخ به سوالات فوق، باید گفت، بر خلاف انتقال مالکیت گوشی، که سامانه همتا برای انجام آن، طراحی و راه اندازی شده است، در حال حاضر، سایتی، با عنوان سایت تغییر مالکیت غیر حضوری سیمکارت وجود نداشته و لذا، انتقال مالکیت سیم کارت به صورت آنلاین و اینترنتی، برای متقاضیان، امکان پذیر نمی باشد.

بیشتر بخوانید : سامانه همتا

 

تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول

در بخش قبل، در مورد انتقال مالکیت سیم کارت به روش اینترنتی توضیح داده و گفتیم که در حال حاضر، سایتی، با عنوان سایت تغییر مالکیت غیر حضوری سیمکارت وجود نداشته و لذا، فروش سیم کارت به صورت آنلاین و اینترنتی، برای متقاضیان، امکان پذیر نمی باشد.

اما، یکی از سیمکارت های محبوب در کشور ما، سیم کارت همراه اول می باشد. لذا، بسیاری از افراد که قصد انتقال مالکیت سیمکارت همراه اول خود را داشته، با این سوال مواجه می شوند که فروش این سیم کارت به چه صورت بوده و این که آیا همانند انتقال مالکیت خود دستگاه موبایل، تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول با گوشی و به روش اینترنتی نیز امکان پذیر می باشد یا خیر؟

کاربران سامانه همتا در صورت فراموشی رمز عبور همتا حساب کاربری خود در این سایت، می‌ توانند از طریق مراجعه به صفحه اصلی سامانه همتا و انتخاب گزینه ( فراموشی رمز عبور )، اقدام به بازیابی و تعریف رمز عبور جدید، برای حساب کاربری خود نمایند.

در پاسخ به سوالات فوق، باید گفت، در حال حاضر، انتقال سیمکارت همراه اول، صرفا با مراجعه حضوری به نمایندگی ها و دفاتر فروش این اپراتور، امکان پذیر می باشد. در نتیجه، تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول با گوشی و به روش اینترنتی، برای متقاضیان، ممکن نبوده، چرا که هنوز سایتی، با عنوان سایت تغییر مالکیت غیر حضوری سیمکارت همراه اول، راه اندازی نشده است.

بیشتر بخوانید : شکایت از مزاحم تلفنی همراه اول

 

تغییر مالکیت سیم کارت ایرانسل

علاوه بر همراه اول، یکی دیگر از سیمکارت هایی که به ویژه در نوع اعتباری آن، در کشور ما بسیار محبوب بوه، سیم کارت ایرانسل می باشد. دارندگان این سیم کارت نیز برای انتقال مالکیت آن، باید طبق مراحل قانونی اعلام شده از طرف شرکت ایرانسل اقدام نموده تا در آینده با مشکلات قانونی مرتبط با حق مالکیت سیمکارت ایرانسل مواجه نشوند. 

لذا، در این بخش، به بررسی نحوه تغییر مالکیت سیم کارت ایرانسل، پرداخته و به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا سایت تغییر مالکیت غیر حضوری سیمکارت ایرانسل، جهت انتقال اینترنتی مالکیت این سیمکارت، تاسیس و راه اندازی شده است یا خیر؟

همانند آنچه در مورد سیمکارت همراه اول گفته شد، در رابطه با سیم کارت های ایرنسل، اعم از دائم و اعتباری، انتقال مالکیت، تنها به روش حضوری و با مراجعه به نمایندگی ها و دفاتر فروش این اپراتور، امکان پذیر می باشد. همچنین، لازم به ذکر است، سایت تغییر مالکیت غیر حضوری سیمکارت ایرانسل، جهت انتقال اینترنتی این سیمکارت، هنوز تاسیس و راه اندازی نشده است.

بیشتر بخوانید : شکایت از مزاحم تلفنی ایرانسل

 

کد انتقال سیم کارت

افرادی که قصد فروش یا خرید سیمکارت را داشته، به احتمال زیاد، با مفهومی تحت عنوان کد انتقال سیم کارت که جهت انتقال مالکیت، ضروری بوده، مواجه شده اند؛ از آنجا که انتقال مالکیت سیم کارت، منوط به دریاقت این کد می باشد، در این بخش، به توضیح نکات مربوط به آن خواهیم پرداخت. 

در پاسخ به این سوال که کد انتقال سیم کارت چیست، باید گفت که بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورهای تلفن همراه، موظف هستند که در زمان انتقال مالکیت سیمکارت یا فعال سازی آن، با ارسال کد انتقال سیم کارت که همان رمز یکبار مصرف (OTP) می باشد، هویت مشترک را احراز نمایند.

بدین منظور، یک کد به یکی دیگر از سیمکارت های خریدار، ارسال شده که صرفا پس از تایید توسط وی، انتقال مالکیت سیم کارت انجام خواهد گرفت. لذا، لازم است در زمان فروش سیمکارت، خریداران، یک سیم کارت فعال که در گوشی روشن باشد را همراه خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید : کد فعالسازی همتا

 

نحوه به نام زدن سیم کارت

هنگامی که اشخاص، قصد خرید یا فروش سیم کارت خود را داشته، یکی از سوالاتی که در رابطه با خرید و فروش آن برای آنها مطرح می شود، این مساله بوده که نحوه به نام زدن سیم کارت به چه صورت می باشد؟

در پاسخ به سوال فوق، باید گفت، به نام زدن سیم کارت، اصطلاحی است که در عرف رایج میان مردم، برای انتقال حق مالکیت سیم کارت استفاده شده و معادل آن می باشد. لذا، نحوه به نام زدن سیمکارت، در واقع، همان مراحل انتقال آن می باشد.

با توجه به توضیحات فوق، نحوه به نام زدن سیم کارت، بدین صورت بوده که فروشنده و خریدار باید در یکی از نمایندگی ها یا فروشگاه های اپراتور مورد نظر، حاضر شده، با ارائه مدارک و پرداخت هزینه لازم و پس از دریافت کد انتقال، برای امضای سند معامله، اقدام نمایند.

لازم به ذکر است، همانطور که در بخش های قبل نیز گفته شد، در حال حاضر، سایت تغییر مالکیت غیر حضوری سیم کارت، برای انتقال سیمکارت هیچ یک از اپراتورهای تلفن همراه، راه اندازی نشده است. بنابراین، فروش سیمکارت به روش اینترنتی، امکان پذیر نمی باشد.

بیشتر بخوانید : رجیستری گوشی موبایل در سامانه همتا

 

هزینه تغییر مالکیت سیم کارت

افرادی که قصد به نام زدن سیمکارت خود را داشته، علاوه بر رعایت نکات مربوط به شرایط، نحوه و مراحل و مدارک لازم برای انتقال مالکیت سیم کارت، لازم است تا هزینه این انتقال را نیز پرداخت نمایند. لذا، در این بخش، به توضیح هزینه تغییر مالکیت سیم کارت پرداخته که به شرح زیر می باشد:

در حال حاضر، هزینه انتقال مالکیت سیم کارت، برای سیمکارت های همراه اول و رایتل، مانند هم بوده؛ با این توضیح که، هزینه فروش سیمکارت اعتباری، 15 هزار تومان و سیم کارت دائمی، 25 هزار تومان است. اما هزینه انتقال کلیه سیم کارت های ایرانسل، اعم از دائمی و اعتباری، 15000 تومان می باشد.

افراد متقاضی، می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، با مراجعه به سامانه سلب امتیاز مالکیت سیمکارت، اقدام به سلب امتیاز مالکیت سیم‌ کارت خود نمایند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.

سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم کارت

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انتقال مالکیت سیم کارت در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون انتقال مالکیت سیم کارت پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

1- مراحل انتقال مالکیت سیم کارت چیست؟

مراحل انتقال مالکیت سیم کارت شامل مراجعه حضوری فروشنده و خریدار به یکی از نمایندگی های اپراتور مورد نظر ارائه مدارک لازم دریافت کد انتقال سیمکارت پرداخت هزینه و در نهایت تنظیم سند و امضای آن می باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

2- آدرس سایت تغییر مالکیت غیر حضوری سیمکارت چیست؟

در حال حاضر سایتی تحت عنوان سایت تغییر مالکیت غیر حضوری سیمکارت وجود نداشته و انتقال به روش اینترتی امکان پذیر نمی باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

3- کد انتقال سیم کارت چیست؟

اپراتورهای تلفن همراه موظف هستند که در زمان انتقال مالکیت سیمکارت یا فعال سازی آن با ارسال کد انتقال سیم کارت که همان رمز یکبار مصرف می باشد هویت مشترک را احراز نمایند برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

برای مشاوره انتقال مالکیت سیم کارت

برای مشاوره انتقال مالکیت سیم کارت

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *