مهندسی ترافیک

ارزیابی میزان تاثیر طرح های جاده ای، فرودگاه ها و زیرساخت های ریلی بر کنترل ترافیک توسط کارشناس رسمی دادگستری مهندسی ترافیک

[ad_1]

یکی دیگر از عواملی که بر کنترل ترافیک درو شهری و برون شهری تاثیر دارد طرح های جاده ای و فرودگاه ها و زیر ساخت های ریلی است. این طرح ها اغلب برای تردد مسیرهای پر رفت و آمد و پر ترافیک در نظر گرفته می شود. هر کدام از این طرح ها در موقعیت خاصی قابلیت اجرایی دارند. همانطور که در اغلب بزرگراه ها می توان با احداث زیرگذر و روگذر میزان ظرفیت ورودی و خروجی را افزایش داد می توان با احداث زیرساخت های ریلی از قبیل مترو و قطار عابرین پیاده را برای رفت و آمد هدایت کرد و از گسترش ترافیک به واسطه عابرین پیاده و خودروهای تک سرنشین جلوگیری کرد. برای کاهش ترافیک می توان از پوشش دادن محدوده زیادی برای تردد به وسیله زیرساخت های ریلی استفاده کرد. با توجه به این که این زیرساخت ها شامل احداث ریل و تونل و تهیه وسایل گرمایشی و سرمایشی و غیره می باشد نیاز به بودجه زیادی دارد. لذا قبل از اجرا نیاز به بررسی و شبیه سازی توسط کارشناس رسمی دادگستری مهندسی ترافیک دارد. همچنین طرح های جاده ای که برای کاهش ترافیک اجرا می شود در سطح درون شهری و برون شهری می تواند نقش چشمگیری در کاهش ترافیک داشته باشد. لذا می توان پیش بینی کرد که با کاهش ترافیک در ساعات پر تردد، امکان حمل و نقل برای شهروندان آسان تر گردد.

چنانچه وضعیت ترافیک در قسمتی از جاده یا شهر به حداکثر ظرفیت ممکن برسد می توانند با در نظر گرفتن میزان بودجه و کارامدی اقدام به طراحی زیرساخت ریلی و یا فرودگاه نمایند. برای تعیین میزان بودجه مورد نیاز پیاده سازی ساختار های ریلی می توان از کارشناس دادگستری مهندسی ترافیک کمک خواست تا به بررسی قابلیت اجرایی آن بپردازد همچنین در خصوص طرح های فرودگاهی که به صورت برون شهری برای حمل و نقل سریع و آسان تر انجام می شود می توان به موقعیت و شرایط و میزان کارایی توجه نمود.

پیش از اجرای طرح جاده ای و فرودگاه ها و ساختار های ریلی چگونگی تاثیر ان برکاهش ترافیک مهم جلوه می کند. احداث فرودگاه می تواند تردد های برون شهری را افزایش دهد و در مسیرهایی جدا مسافران به عبور و مرور بپردازند. همچنین ساختار های ریلی تاثیر چشمگیری در کاهش ترافیک داردبه این صورت که باعث می شود مسافران درون شهری از طریق مترو عمده تردد های خود را انجام بدهند و تردد با ماشین های شخصی یا ایجاد سد معبر توسط آنها در خیابان ها بسیار کم شود. همچنین با اجرای طرح های جاده ای از قبیل طرح های کنترل ترافیک و یا طرح احداث زیرگذر و رو گذر، احداث کمربندی ها و بلوار ها و ایجاد جاده های یک طرفه می توان کمک های چشمگیری به کاهش ترافیک کرد. نحوه چگونگی تاثیر بر کاهش ترافیک از جمله روش های کارشناس رسمی مهندسی ترافیک است.

کارشناس مهندسی ترافیک در خصوص میزان تاثیر طرح های جاده ای و فرودگاه ها و زیرساخت های ریلی بر کاهش ترافیک درون شهری و برون شهری توسط بررسی میزان بودجه، قابلیت اجرایی و کارآمدی می تواند اظهار نظر نماید. و در صورت بروز اختلاف میان مشاوران و کارفرمایان و پیمانکاران در اجرای این پروژه‌ها کارشناس ترافیک نظر نهایی را در ارتباط با کاهش ترافیک خواهد داد. از میان این طرح‌ها طرح‌های ریلی و جاده‌ای اهمیت بسیار بیشتری در کنترل ترافیک دارند. از یک سو طرح‌های جاده‌ای مانند بزرگراه‌ها و احداث پل‌ها و نحوه طراحی خروجی‌ها می‌تواند تاثیر مستقیمی بر ترافیک داشته باشد حتی احداث این که این بزرگراه‌ها در کجای شهر می‌توانند ساخته شوند که ترافیک را بیشتر کنترل کند و با توجه به این که تقریبا بیشتر شهر‌‌های کشور در حال ساخت و یا برنامه ریزی ساخت مترو و قطار شهری هستند امید می‌رود با استفاده از کارشناسان ترافیک برنامه ریزی دقیق تری در این خصوص برای کنترل ترافیک صورت بگیرد.

 

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *