دسته‌بندی نشده

انواع ورشکستگی – برشکستگی عادی ، به تقصیر و به تقلب

[ad_1]


در این مقاله به بررسی انواع ورشکستگی می پردازیم . 

برای مشاوره انواع ورشکستگی 

برای مشاوره انواع ورشکستگی 

 

یکی از مهمترین مسائلی که در امر تجارت ، تاجران باید به آن دقت کنند ، موضوع دخل و خرج است . تاجر باید با حساب و کتاب مالی ، درآمد و هزینه های خود را کنترل و پیش بینی کند تا از عواقب ناشی از این حواس پرتی در امان بماند .

البته گاهی پیش می آید که تاجر در معرض حوادث و جریانات پیش بینی نشده قرار می گیرد اما در عین حال موارد زیادی هم وجود دارد که تاجران با انجام معاملات غیرمتعارف، ورشکسته می شوند . در این میان نمی توان از افرادی که حیله و نیرنگ قصد نمایش دارند و اموال خود را مخفی می کنند، غافل ماند . می بینیم که ورشکستگی انواع مختلفی دارد . ما در این مقاله به بررسی انواع ورشکستگی از جمله ورشکستگی عادی ، ورشکستگی به تقصیر و ورشکستگی به تقلب می پردازیم .

ورشکستگی عادی

ورشکستگی عادی یکی از انواع ورشکستگی شرکت ها و تجار است که بر اساس آن تاجر از پرداخت دیون خود ناتوان است . در واقع در این ورشکستگی ، تاجر مرتکب تقصیر و تقلبی نشده است و ورشکستگی صرفا در نتیجه عوامل و مسائل پیش بینی نشده است . 

ورشکستگی به تقصیر

نوع دوم از انواع ورشکستگی ، ورشکستگی به تقصیر است . در ورشکستگی به تقصیر ، خود با اعمال خود زمینه ورشکستگی را بوجود می آورد . البته در قانون برای ورشکستگی به تقصیر دو مورد لحاظ شده است .

انواع ورشکستگی به تقصیر شامل ورشکستگی به تقصیر اجباری و ورشکستگی به تقصیر اختیاری است که می توانید با کلیک بر روی انواع ورشکستگی به تقصیر در این باره مطالعه کنید . ورشکستگی به تقصیر فعل مجرمانه محسوب می شود و مجازات دارد . 

حتما بخوانید: آثار ورشکستگی

 

ورشکستگی به تقلب

سومین مورد از انواع ورشکستگی ، ورشکستگی به تقلب است . در ورشکستگی به نقلب می توان گفت تاجر واقعا ورشکسته نیست اما اقداماتی می کند تا خود را ورشکسته معرفی کند . در ماده 559 قانون تجارت به موضوع ورشکستگی به تقلب پرداخته شده است .

​برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع ورشکستگی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون انواع ورشکستگی پاسخ دهند . 

برای مشاوره انواع ورشکستگی 

برای مشاوره انواع ورشکستگی 

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *