شیلات

ارزیابی قیمت تاسیسات شیلات توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته شیلات

[ad_1]

تاسیسات شیلات” تجهیزاتی است که در صید آبزیان مورد استفاده قرار میگیرد. در ارزیابی قیمت تاسیسات شیلات باید توجه داشت که برای ماهیگیران کوچک و محلی، قایق ها و تورها و قلاب های ماهی گیری مورد استفاده قرار میگیرد. اما زمانی که صید آبزیان در ابعاد گسترده تر شکل بگیرد، به صنعت تبدیل شود و همه آبزیان بعد از صید به شکل مستقیم و خام در بازار توزیع نشوند، پس تجهیزات و تاسیسات مورد استفاده شکل گسترده تری به خود میگیرند و قسمت بزرگی از صید در مراکز فناوری به محصولات شیلاتی تبدیل می شود که کارشناس رسمی دادگستری برق ماشین و تاسیسات کارخانجات، بررسی ها و نظارت های مربوط به این تاسیسات را برعهده دارند.

برای تعیین قیمت تاسیسات شیلات باید توجه داشت که در مراکز پرورش آبزیان و تبدیل به شیلات دریایی تجهیزات و سازه های متنوعی مورد نیاز است؛ مانند: دستگاه های هوادهی، تورهای سایبان، وان پرورش ماهی و اکسترودها.
از آنجایی که قیمت این تجهزات بسیار زیاد است و هر نوع صدمه به این تحهیزات میتواند خسارات هنگفتی به بار آوارد بیشتر صاحبان مزارع پرورش ماهی، اقدام به بیمه کردن دستگاه ها و تحهیزات خود میکنند.

در تعیین قیمت تاسیسات شیلات اختلاف قیمت های زیادی وجود دارد. این اختلاف قیمت گاهی بخاطر موارد اختلافی در خصوص قطعاتی است که در این تاسیسات به کار می رود. هرچه قیمت برخی از این قطعات بیشتر باشد طبعا قیمت تحهیزات نیز افزایش خواهد یافت.
معیار دیگری که در قیمت تاسیسات شیلات اثر گذار است قیمت خوراک آبزیانی است که توسط این تاسیسات نگهداری یا به شیلات تبدیل خواهد شد. به طور مثال: زمانی که قیمت یک آبزی بیشتر از مابقی آبزیان باشد و در ادامه پس از تبدبل شدن به هر محصولی قیمت آن نیز زیاد باشد، این افرایش قیمت در تاسیسات شیلات نیز اثر مستقیم دارد.
علاوه بر این موارد، طول عمر این تجهیزات، قدرت و میزان فعالیت نیز بر ارزیابی قیمت تاسیسات شیلات اثرگذار است.

برخی از این تاسیسات شیلات شامل استخر ژئوممبران می شود. استخری که از ورق عایق پلیمیری ژئوممبران ساخته شده و وظیفه ذخیره آب را بر عهده دارد و در استخرهای پرورش ماهی و مسائل مربوط به کشاوری کاربرد دارد.‌ این استخرها علاوه بر کاهش هزینه های اجرایی توسط مابقی استخرها از نفوذناپذیری و استقامت زیادی برخوردار است.
از دیگر تاسیسات شیلات پمپ های هواده است که در پرورش انواع ماهی های سردابی و گرمابی تقش موثری دارد، که از چدن و فولادهای ضد زنگ ساخته شده اند و برای آب های کثیف و زه کشی مورد استفاده قرار می گیرد.
مورد دیگری که در ارزیابی قیمت تاسیسات شیلات موثر است انکوباتور مکدونالد است. این دستگاه وظیفه شستشو تخم های بارور شده ماهی که طی مراحل جنینی تا نوزادی قرار دارند را بر عهده دارد. انکوباتور مدل عمودی نیز دارد. این دستگاه قابلیت آن را دارد که بیش از صدهزاز تخم ماهی را نگهداری کند تا به لارو تبدیل شود که علاوه بر صرفه جویی در نیروی انسانی، مصرف آب، خواباندن تخم ها به صورت عمودی و قابلیت شستشوی تخم ها، موجب بالا نگه داشتن سطح تراز دستگاه می شود.

دستگاه دیگر درام فیلتر است. این دستگاه در کوتاه ترین زمان ممکن دفعیات آبزیان در حوض های پرورش ماهی را انجام میدهد. در قیمت تاسیسات شیلات میزان دریافت حجم ورودی آب هر دستگاه یا میزان گردش این دستگاه ها نقش بسزایی دارد.

برای شناخت بهتر این دستگاه ها و آشنایی بیشتر با کارکرد دقیق و اطلاع از مابقی دستگاه های مورد استفاده در این صنعت، پیشنهاد میکنیم از کارشناس رسمی دادگستری رشته شیلات استفاده کنید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *