نقشه برداری

📍📍خدمات نقشه برداری📍📍 | utm شاخص

[ad_1]

در این مقاله ما می خواهیم خدمات نقشه برداری را که مهندسان نقشه بردار انجام می دهند باهم مرور کنیم:

 

رشته مهندسی نقشه‌برداری در واقع مکمل و پایه رشته‌های عمران، معدن، کامپیوتر و هوافضا است و در همین راستا این امکان وجود دارد که علاقمندان به رشته مهندسی در این رشته درس بخوانند. بخش چشمگیری از موقعیت‌های شغلی این رشته در فضای کارگاهی و صحرایی می باشد، بنابراین روحیه افراد باید با چنین فضای کاری مطابقت داشته باشد. همچنین گروهی از فارغ التحصیلان این حوزه در اداره‌های دولتی، شرکت‌های عمرانی، صنعتی و نرم‌افزاری مشغول به کار می شوند؛ بنابراین انتخاب با شماست که کدام محیط با روحیات شما عزیزان سازگار است.

برای تمامی افراد کارهای زمینی نقشه برداری تقریبا همیشه در دسترس است و در صورتی که روحیه کار کارگاهی و صحرایی را داشته باشید، حتما خیلی سریع مشغول به کار می شوید. بنابراین تمام فارغ التحصیلان این رشته فارغ از جنسیت باید در نظر داشته باشند که این رشته نیازمند استقامت جسمانی بسیار بالا است زیرا باید به انجام کار صحرایی و کارگاهی نقشه برداری بپردازند در غیر این صورت باید به در پی کارهای دفتری باشند که این نوع موقعیت‌های شغلی کمتر در دسترس است.

پس این رشته به طور کلی پس برای تحصیل در این حوزه جنسیت مهم نمی باشد، آنچه که مهم و الزامیست قدرت و پشتکار افراد است. بنابراین افراد پویا بیکار نخواهند ماند و می‌توانند با کمی صبر و حوصله فرصت‌های شغلی مناسبی را پیدا کنند.

بسیاری از شغل‌های دفتری با درآمد بالا در این رشته مربوط به حوزه برنامه‌نویسی است. بنابراین، برای کسب درآمد خوب در این رشته بهتر است از دانش برنامه‌نویسی بالایی برخوردار باشید. سایر کارهای دفتری رشته نقشه‌برداری مربوط به ویرایش نقشه‌ها و کارتوگرافی آن‌ها است که معمولا درآمد پایین تری دارند.

 

بررسی توپوگرافی

بررسی های توپوگرافی تصاویری سه بعدی از یک قطعه زمین خاص، شامل ارتفاعات مختلف، ساختمان ها، جاده ها و سایر اقلام مصنوعی و منابع طبیعی مانند درختان، صخره ها، دریاچه ها یا نهرها ایجاد می کند.

 

بررسی مرز

بررسی های مرزی به طور خاص بر شناسایی خطوط دارایی متمرکز است. این بررسی ها شامل شناسایی نشانه های مشخص و استفاده از میله ها یا قطب ها برای برجسته کردن مرزها است.

 

بررسی حق تقدم

بررسی حق تقدم تعیین می کند که چگونه چیدمان زمین یا یک قطعه دارایی، عموم افراد را واجد شرایط عبور یا تعامل با بخشی از دارایی خصوصی می کند. به عنوان مثال، مردم می توانند از یک جاده شنی در خط املاک یک ملک خصوصی برای دسترسی به رمپ قایق برای دریاچه مجاور استفاده کنند.

 

بررسی موقعیت مکانی

بررسی‌های موقعیت مکانی بر تجزیه و تحلیل مرزهای فعلی، منابع طبیعی و اجزای ساخت بشر در مقایسه با سوابق گذشته متمرکز است. خریداران خانه معمولاً برای بررسی موقعیت مکانی درخواست می کنند تا مطمئن شوند خطوط ملک فعلی آنها با نقشه های قبلی مطابقت دارد. به عنوان مثال، یک ملک همسایه حصاری ایجاد کرده است که به ملک آنها بریده می شود. بنابراین، آنها حق دارند حصار را به خط ملک واقعی همسایه منتقل کنند.

 

بررسی ساخت و ساز

مهندسین ساخت و ساز بررسی های ساخت و ساز را قبل از شروع ساخت و ساز انجام می دهند تا مطمئن شوند که اطلاعات مناسبی برای شروع کار در دست دارند. بررسی های ساخت و ساز معمولاً شامل بررسی سوابق دارایی، تأیید مرزهای دارایی، تجزیه و تحلیل انواع منابع طبیعی است که می تواند بر پیشرفت فعالیت های ساخت و ساز تأثیر بگذارد و تجزیه و تحلیل شیب های ارتفاع است.

 

بررسی دریایی

نظرسنجی های دریایی بر تجزیه و تحلیل خطوط یا طرح توده های آبی مانند دریاچه ها، اقیانوس ها، نهرها، رودخانه ها یا برکه ها تمرکز دارند. مهندسین ساخت و ساز قبل از شروع ساخت و ساز بر روی پل ها، اسکله ها، تصفیه خانه های آب یا سیستم های لوله کشی از بررسی های دریایی استفاده می کنند.

این چند نمونه از ابزارهایی است که مهندسان نقشه بردار برای انجام خدمات نقشه برداری از آنها استفاده می کنند:

 

سیستم موقعیت یاب جهانی  GPS

 فناوری های GPS به مهندسان نقشه بردار این امکان را می دهد تا خطوط و طرح زمین یا بدنه های آبی را با استفاده از تصویربرداری ماهواره ای بررسی کنند. این به آنها اجازه می دهد تا نقشه ها یا نقشه های دیجیتالی ایجاد کنند و اندازه گیری کنند.

 

سطوح:

تجهیزات سطح به مهندسان نقشه بردار کمک می کند تا یکنواختی زمین و سایر عوامل مانند قرار گرفتن یک قطعه زمین در بالا یا زیر سطح دریا را تعیین کنند.

 

ایستگاه توتال:

ابزار توتال استیشن به مهندسان نقشه بردار این امکان را می دهد که فاصله و زوایای یک ملک، تونل یا شی را تعیین کنند.

 

اسکنرهای سه بعدی:

 اسکنرهای سه بعدی دارای ویژگی های لیزری هستند که وقتی لیزر از اجسام طبیعی یا ساخته دست بشر پرش می کند، تصویری بصری از یک منطقه ایجاد می کند.

 

سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS):

نرم افزار GIS به نقشه برداران کمک می کند تا با آپلود داده ها یا تصاویر، تصاویری سه بعدی از یک قطعه زمین یا بدنه آب ایجاد کنند.

مراحلی که یک فرد طی می کند تا بعنوان یک مهندس بتوانند خدمات نقشه برداری را بطور رسمی انجام دهد:

 

1. مدرک لیسانس

مهندسان نقشه برداری، ابتدا باید در یک دوره لیسانس چهار ساله شرکت کنند. رشته های مختلفی وجود دارد که دانشجویان می توانند در رشته های مهندسی عمران، مهندسی نقشه برداری یا زمین شناسی تخصص داشته باشند.

 

2. یک دوره کارآموزی را به پایان برسانند

هنگامی که دانشجویان دوره کارشناسی را تکمیل می کنند، می توانند تجربه حرفه ای خود را در زمینه مهندسی نقشه برداری با گذراندن دوره کارآموزی به عنوان کارآموز نقشه بردار زمین افزایش دهند. برای یافتن فرصت های کارآموزی، دانشجویان می توانند با استفاده از وب سایت های فرصت کاری، به جستجوی آنلاین بپردازند.

 

3. در آزمون نظام مهندسی نقشه برداری شرکت کرده و قبول شوند

افراد باید در آزمون نظام مهندسی شرکت کنند. این آزمون به متخصصان نقشه بردار این امکان را میدهد تا خدمات نقشه برداری را با کسب مجوز انجام دهند.

 

میزان حقوق موردنظر برای مهندسان نقشه بردار

درآمد مورد نظر برای مهندسان نقشه بردار بسته به سطح تجربه مهندس نقشه بردار، محل کار یا موقعیت جغرافیایی متفاوت است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *