دسته‌بندی نشده

کارشناس دادگستری رشته معماری داخلی

[ad_1]

کارشناس دادگستری رشته معماری داخلی

کارشناس دادگستری رشته معماری داخلی

رشته معماری داخلی و تزیینات زیر مجموعه گروه کارشناسان راه و ساختمان می باشد . لذا کارشناس دادگستری رشته معماری داخلی جهت انجام امور کارشناسی با توجه به موضوع کارشناسی ارجاع شده ، نیازمند دارا بودن صلاحیت مرتبط اخذ شده از مراجع صادر کننده پروانه کارشناس رسمی دادگستری می باشند.

رشته تحصيلي دكوراسيون داخلي از رشته هايي است كه زمينه فعاليت عملي آن را در حوزه فعالیت راه و ساختمان می باشد .

تنوع سلایق و خواسته‌های افراد و خانواده‌ها بر پایه فرهنگ و سایر شرایطی که برای هر خانواده‌ای ایجاب می‌کند موجب شده است که علیرغم نوساز بودن برخی ساختمان‌ها، خصوصاً بناهای مسکونی، زمانی که خریداران واحدهای جدید و یا حتی مالکین واحدهای ساختمانی که از قبل در آن ساکن هستند را با شرایط جدیدی که برایشان پیش‌آمده است نوسازی و یا تغییرات در تزئینات داخلی بنا ایجاد نمایند.

افزایش تعداد متقاضیان تغییرات در معماری داخلی ساختمان و همچنین نصب تجهیزات و تزئینات متنوع و جدید در بخش‌های مختلف باعث شده متقاضیان محتاج اظهارنظر و اعلام نظریه کارشناس دادگستری رشته معماری داخلی و تزئینات شوند.

تطبیق نقشه‌ها با کارهای انجام و همچنین برآورد و اعلام هزینه‌های اجرای کار، برآورد علت خسارت و میزان خسارت در معماری داخلی و همچنین ارائه نظریه‌های تأمین دلیل در این بخش ازجمله مواردی است که کارشناس دادگستری رشته معماری داخلی و تزئینات می‌تواند در مورد آن اعلام نظر نماید.

بررسی و رسیدگی به اختلافات کارفرما و پیمانکار در این حوزه به جهت عدم اطلاع کارفرمایان که عموماً مالکین واحدهای مسکونی هستند و شناخت چندانی با مباحث فنی و معماری ندارند ازجمله موارد پرونده‌های اختلافی است که به شوراهای حل و اختلاف و همچنین محاکم قضایی رجوع می‌نمایند.

برآورده هزینه‌های انجام‌شده در قراردادهای پیمانکاری معماران با کارفرمایان ازجمله موارد پرشماری است که در اکثر مواقع اختلافی مورد درخواست طرفین است.

کارشناس رسمی دادگستری رشته معماری داخلی و تزیینات نسبت به طراحي و چيدمان فضاي داخلي فروشگاه هاي بزرگ و كوچك ، هتل ها ، ادارات و بانكها ، مجتمع هاي تجاري ، خانه هاي مسكوني , سالن هاي پايانه ها و فرودگاه ها كه به دلایل بسیاری نيازمند اخذ نظریه رسمی در این خصوص هستند ، ارائه گزارش می نمایند.

صلاحیت های کارشناس دادگستری رشته معماری داخلی و تزیینات به شرح ذیل باشند :

تعیین و تشریح وضعیت (تأمین دلیل) تزئینات و معماری داخلی ساختمانتطبيق وضعیت با (نقشه، قرارداد، ضوابط، مقررات، قدمت، نوع) مربوط به تزئینات و معماری داخلی ساختمانتعیین علت بروز و میزان خسارت وارده به تزئینات و معماری داخلی ساختمانتهیه و رسیدگی صورت کار کرد و حسن انجام کار تزئینات و معماری داخلی ساختمانرسیدگی و ارزیابی تزئینات و معماری داخلی ساختمانهای ویژهتعیین مقادیر و برآورد هزینه اجرا و برآورد هزینه تعمیرات مربوط به قراردادهای تزئینات و معماری داخلیرسیدگی به اختلاف في مابین پیمانکاران و مشاوران و کارفرمایان در امور تخصصی مربوطهتعیین و تشریح وضعیت ( تأمین دلیل ) تزیینات و معماری داخلی ساختمانتطبیق وضعیت با نقشه ، قرارداد ، ضوابط و مقررات و قدمت و نوع مربوط به تزیینات و معماری داخلی

این مجموعه با همکاری تعدادی از کارشناسان رسمی دادگستری ، اعضاء پایه یک سازمان نظام مهندسی ، مهندسین مشاور پایه یک ، مهندسین با تحصیلات دانشگاهی فوق لیسانس و دکتری و اساتید دانشگاه ها در رشته های  مهندسی عمران ، مهندسی سازه ، مهندسی سازه های هیدرولیکی مهندسی زلزله ، مهندسی راه وترابری ، مهندسی مکانیک خاک وپی ، مهندسی آب ، مهندسی سازه های دریایی ، مهندسی مدیریت ساخت ، مهندسی برنامه ریزی حمل و نقل ، مهندسی نقشه برداری ( ژئودزی)، فتوگرامتری و مهندسی محیط زیست ، مهندسی بهره برداری راه آهن ، مهندسی خط و ابنیه راه آهن ، مهندسی جریه راه آهن ، مهندسی عمران – تاسیسات آبی ، دبیرفنی عمران ، تربیت دبیر فنی عمران  و دبیر فنی عمران ساختمان آماده انجام امور کارشناسی بصورت تخصصی در سطح کشور می باشد.

 

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *