دسته‌بندی نشده

وکیل دادگستری وکالت در فروش

[ad_1]

وکیل دادگستری وکالت در فروش

این مقاله از وکیل دادگستری ، به مبحثی با عنوان وکیل دادگستری وکالت در فروش اختصاص داده شده است. برای کسب اطلاعات راجع به وکالت در فروش ، مشکلات وکالت فروش ، وکالت فروش خانه ، وکالت فروش زمین و اراضی ، وکالت فروش خودرو با ما همراه باشید.

وکالت فروش چیست ؟

وکالت در فروش در دنیای امروز رایج است که با وجود وقت گیر بودن بعضی معاملات همچون خرید و فروش ملک و یا خودرو شخصی به شخصی دیگر ،  وکالت جهت انجام امور مربوط به خرید و یا فروش مورد معامله انجام می شود. باید دقت کافی در تنظیم و یا استفاده از آن شود در غیر این صورت وکالت پیامد و عواقب خطرناکی می تواند داشته باشد و موجب بروز مشکلات حقوقی پیچیده در آینده گردد. این نیابت و نمایندگی در قالب سندی تحت عنوان وکالت نامه در دفاتر اسناد رسمی تنظیم میگردد.

مشکلات وکالت فروش چیست ؟

با تنظیم وکالت نامه ، وکیل مخیر است موضوع وکالت را به هر شخصی انتقال دهد ؛ بنابراین در مواردی مشکلاتی پیش می‌آید. بدین جهت مطابق با قانون مدنی ، موکل که برای مثال ممکن است فروشنده باشد ، می تواند وکیل دیگری اختیار کند ؛ به عبارتی می تواند همان ملک یا موضوع مورد معامله را که ابتدا به خریدار اول وکالت در فروش داده ، مجددا به شخص دیگری وکالت در فروش دهد یا اینکه خود شخص فروشنده به هر نحو اقدام به فروش قطعی و تنظیم سند رسمی به شخص دیگری غیر از خریدار اول انجام دهد.

جهت جلوگیری از چنین اتفاقی ،  بهتر است قبل از انجام وکالت و اقدام جهت سند قطعی مبایعه‌ نامه ای در یکی از دفاتر اسناد رسمی بین طرفین تنظیم گردد ؛ زیرا مبایعه نامه همچون عقد وکالت با فوت و جنون و زوال عقل هریک از طرفین فاقد اعتبار است و در صورت بروز همچنین اتفاقی برای فروشنده ، خریدار می تواند موضوع معامله را از قیم و یا وراث وی دریافت نماید و یا اینکه خریدار می تواند با مراجعه به دادگاه محل وقوع ، ملک یا هر یک از دفاتر خدمات قضایی و پرداخت هزینه دادرسی ، دادخواستی با عنوان الزام به تنظیم سند رسمی علیه فروشنده یا در صورت فوت وی علیه همه وراث وی ثبت نماید و گواهی انحصار وراثت را از دادگاه محل وقوع ملک درخواست نماید.

توصیه بنده این است که حتی الامکان از انعقاد قرارداد و معامله با وکیل مالک خودداری نمایید و در صورت ضرورت و مواقع استثنایی به نکاتی توجه نمایید که از وقوع مشکلات آتی پیشگیری نماید :

حتما از دفترخانه تنظیم کننده سند وکالت اعتبار وکالت نامه را استعلام نمایید.صحت و اعتبار وکالت نامه هایی را که در خارج از کشور در کنسولگری های ایران تنظیم شده است از طریق وزارت امور خارجه بررسی نمایید. در قسمت حدود اختیارات وکیل بایستی حق اخذ در ثمن و وجه قرارداد ، اسقاط کافه خیارات ، ضمانت و تعهد کشف فساد، تعیین وجه التزام و خسارات قراردادی ، حق تحویل دادن ملک را دارا باشد.وکیل هیچگونه مسئولیتی نسبت به ایفاء تعهدات قراردادی موکل خود(مالک) ندارد. بنابراین تا جایی که ممکن است وکیل وی را نسبت به تعهدات فروشنده متعهد نمایید. اگر وکیل حق اخذ ثمن معامله را نداشته باشد و خریدار ثمن معامله را به وی پرداخت نماید همچنان تعهد پرداخت وجه بر عهده خریدار باقی می ماند.اگر از تاریخ تنظیم وکالت نامه بیش از شش ماه گذشته است از وکیل بخواهید وکالت نامه ای به تاریخ روز تنظیم نماید.

مدارک لازم وکالت در فروش :

سند مالکیت ملکاستعلام از ثبتشناسنامه و کارت ملیمدارکی که نشانگر این باشد که فروشنده مالک آن ملک است مانند بنچاق یا مبایعه نامه مبنی بر انتقال سند توسط مالک قبلیپایان کار ساختمان دریافتی از شهرداری (برای ساختمان‌هایی که قبل از سال ۱۳۴۹ احداث شده‌اند نیاز نیست)مفاصا حساب شهرداری که شامل عوارض نوسازی و پسماند می‌باشداخذ اعتبار وکالت‌نامه از دفترخانه تنظیم‌کننده وکالت‌نامهمفاصا حساب دارایی

این مجموعه با همکاری تعدادی از وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی دادگستری مهندسین و وکلا با تحصیلات دانشگاهی فوق لیسانس و دکتری و اساتید دانشگاه ها در رشته های حقوقی و راه و ساختمان و مهندسی آماده انجام امور وکالت و کارشناسی بصورت تخصصی در سطح کشور می باشد.

وکیل دادگستری | کارشناس رسمی دادگستری

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *