دسته‌بندی نشده

آشنایی با مصائب شغلی مشاغل مختلف

[ad_1]


 

تصور کنید فردی که از مشکلات اسکلتی یا بیماری واریس رنج می برد، شغل آرایشگری یا نظامی را به عنوان شغل ایده آل خود انتخاب کند! یا کسی که به طور مداوم با درد گردن و یا درد ستون فقرات دست و پنجه نرم می کند، به کارمندی و یا رانندگی روی بیاورد یا این که فردی که توانایی بیدار شدن اول وقت و صبح زود را ندارد، از روی ناآگاهی شغل “سوپرمارکت داری” یا نانوایی را برای خود برگزیند! بدیهی است چنین افرادی مدت زیادی در شغل خود دوام نمی آورند و سرانجام یا با آینده نگری و عاقبت اندیشی و یا به حکم ضرورت و اجبار شغل خود را ترک خواهند کرد. همراهان کارشناس رسمی دادگستری به خاطر دارند که ما قبلاً هم تأثیر مشکلات جسمی و روحی را در ایجاد استرس و نهایتاً تغییر شغل با شما در میان گذاشته بودیم (نظیر این مقاله و یا این مقاله).

وجه تشابه همه این مثالها، عدم توجه به مشکلات و مخاطرات ویژه آن شغل است. چیزی که از آن با عنوان “مصایب شغلی” نام برده می شود و امروزه همگام با گسترش سطح آگاهی ها در جامعه، بیش از گذشته مورد بحث و توجه قرار گرفته است.

بنابراین، عبارت “مصائب شغلی” به شرح آن دسته از مشکلات و ناگفته های مشاغل (عمدتاً با رویکرد جسمی و روحی) می پردازد که عموماً از نگاه مردم عادی پنهان مانده و کمتر مورد توجه قرار می گیرد و از این رو برای شناخت واقعی یک شغل و داشتن درک صحیحی از آن به ویژه برای جویندگان کار و به هنگام تصمیم گیری برای انتخاب شغل و استخدام اهمیت می یابد. آمارها نیز نشان می دهد که بی توجهی یا حتی کم توجهی به مشکلات ویژه برخی مشاغل تا چه اندازه در بی انگیزگی، ترک شغل و کاهش بازده شغلی افراد مؤثر است.

کارشناس رسمی دادگستری با درک این ضرورت تصمیم دارد تا در سلسله مقالاتی به بررسی این موضوع در حوزه های شغلی مختلف بپردازد و با کنکاش در مشکلات موجود، روی دیگر این سکه  را نمایش داده و جویندگان کار و استخدام را در انتخاب جامع تر و آگاهانه تر یاری رساند.

آنچه لازم به ذکر است و البته از دید خوانندگان فهیم کارشناس رسمی دادگستری دور نمی ماند، این است که هر شغلی زیباییها و جذابیتهای خاص خود را دارد و بسیارند افرادی که علیرغم تمام سختیها و کاستیها، به شغلشان عشق می ورزند و با درکی درست و به امید روزهای بهتر خدمت رسانی می کنند. لذا هدف ما صرفاً ارایه آگاهی های همه جانبه برای انتخاب شغل مناسبتر است و نه خدشه دار کردن جایگاه و شأن مشاغل مختلف و یا ترویج افسردگی که در این صورت قبل از هر چیز رسالت کاری خود را زیر سؤال برده ایم.

این مقالات هر از چندگاهی به روز خواهند شد و از نظرات شاغلین بخشهای مختلف در تکمیل آن ها استفاده خواهیم کرد. لذا شما خواننده گرامی نیز چنانچه در شغل خود و یا دوستان و آشنایان با مشکلات ویژه ای برخورد کرده اید که معمولاً از چشم دیگران مخفی می ماند، می توانید با ما در میان بگذارید تا به عنوان تجربه ای ارزشمند به نام شما به اطلاع سایرین برسد.
 

مصائب شغلی مشاغل مختلف

مصائب شغلی سوپر مارکت دارها
مصائب شغلی دندانپزشکان

مصائب شغلی کارشناسان آزمایشگاه بالینی
مصائب شغلی مربیان مهد کودک
مصائب شغلی پلیس
نیروی انتظامی
 

 

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *