نقشه برداری

نقشه برداری طالقان

[ad_1]

پیش درآمد

در ابتدا لازم است مقداری در مورد نقشه برداری طالقان و سایر مکان ها صحبت کنیم. از دورانی که زمین برای انسان ارزشمند شد، گروه های انسانی برای کسب منابع درون آن و افزایش قدرتمندی خود اقدام به تصرف اراضی کردند. گاهی متصرفین جاه طلب بوده و به اراضی در اختیار دیگران حمله می کردند و آنها را تصاحب می کردند. تشکیل حکومت ها، جنگ های فراوان و خسارت های جبران ناشدنی، همه ناشی از علاقمندی جاه طلبان به تصرف و گسترش قلمرو شان بوده است. انسان متمدن امروزی این مورد را کمتر درک می کند. زیرا با گسترش تمدن، قوانین و جامعه مدنی، این قوانین بودند که تعیین می کردند چه محدوده ای از اراضی متعلق به چه کسی است.

انسان برای مشخص کردن قلمروها نیاز به ابزاری داشت. که امروزه به آن نقشه برداری می گویند. علم نقشه برداری به تعیین حریم ها، پستی و بلندی، بافت زمین، ساختار ساختمان و … می پردازد. بنابراین ما برای انجام این دسته از اقدامات نیازمند نقشه برداری هستیم.

 

نقشه برداری طالقان

نقشه برداری در شهر طالقان با توجه به در حال گسترش بودن شهر و توسعه مرزهای آن، همواره مورد نیاز است. هر گونه ساخت و ساز، تعیین مالکیت، دریافت سند، اختلاف متراژ و … نیازمند تهیه نقشه هایی است که اطلاعات مورد نیاز در آن موجود باشد. شهر طالقان دارای ساختار جعرافیایی و خاکی خاص است. نکته هایی در این شهر وجود دارد که در صورت اطلاع، بر کیفیت نقشه برداری در آن اثرگذار خواهد بود.

 

 

نقشه برداری طالقان معمولا در چه فرمت هایی انجام می شود؟

نقشه برداری در شهر طالقان بستگی به درخواست مجری کار فرمت های متنوعی را نیاز دارد. برای مثال اگر می خواهید برای ملک قولنامه ای در طالقان درخواست سند کنید، باید نقشه یو تی ام ای تهیه شود که دارای جدول کامل تعیین مختصات ملک باشد. بنابراین برای آشنایی با انواع فرمت های نقشه برداری مطالب زیر را تقدیم می کنیم:

نقشه utm طالقان

تهیه نقشه utm طالقان معمولا برای مواردی استفاده می شود که اداره ثبت اسناد و املاک طالقان برای صدور سند از متقاضی درخواست این نقشه را دارد. در سندهای تک برگی نقشه ای از ملک مربوطه درج می شود که آن نقشه در فرمت utm و توسط کارشناس نقشه برداری انجام می گیرد.

در واقع می توان گفت در عمده کارهای ثبتی ملک، تهیه نقشه utm در شهر طالقان امری ضروری است. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که برخی املاک به دلیل شرایط خاص خود به اطلاعات بیشتر از utm نیازمندند. در این صورت اداره مربوطه علاوه بر نقشه یو تی ام، ممکن است سایز فرمت نقشه ها مانند ۲۰۰۰/۱ ، جانمایی، تعیین باقیمانده، نقشه وضع موجود، نقشه ی کادر و … را از شما درخواست کند.

 

نقشه جانمایی پلاک ثبتی طالقان

وقتی که می خواهند جای دقیق یک سند را بر روی زمین مشخص کنند، از روش جانمایی پلاک ثبتی استفاده می کنند. اگر ملک شما در طالقان دارای اختلاف متراژ است، سندی دارید که جای دقیق زمینش را نمی دانید یا زمینی دارید که پلاک ثبتی آن را نمی دانید، چاره کار شما نقشه جانمایی پلاک ثبتی است. در این نوع نقشه متراژ دقیق، مرزهای زمین و مختصات GPS نقاط مهم آن مشخص خواهد بود و نقشه به تایید کارشناس رسمی دادگستری می رسد.

 

نقشه شمیم طالقان

به دلیل چالش های موجود در بحث مالکیت زمین، تعرض به محدوده زمین های دیگر و نیازمندی به داشتن استعلام آنی در هنگام نقشه برداری از اطلاعات مالکیت ملک، سامانه ای تحت نام سامانه شمیم توسط اداره ثبت اسناد و املاک کشور ارائه شده است. این سامانه پایگاه داده ای جامع از تمامی اراضی کشور از نظر موقعیت مکانی و اطلاعات ثبتی است. بنابراین در هنگام نقشه برداری اگر نقطه ای اشتباه برداشت شود، به صورت آنی توسط سیستم شمیم رد خواهد شد.

در سال ۹۸، استفاده از این سامانه در شهر طالقان اجباری شده است. یعنی اگر می خواهید نقشه ای به اداره ثبت یا هر سازمان دیگری ارائه دهید، در نظر داشته باشید نقاط برداشت شده باید مطابق با اطلاعات سامانه شمیم باشد.

 

 

نقشه هوایی طالقان

نقشه هوایی عموما برای نشان دادن بخش وسیعی از اراضی مورد استفاده قرار می گیرد که نیازمند اطلاعاتی در مورد آن هستیم. چون این اراضی دارای متراژی بالا هستند، عموما از طریق روش هایی مانند utm و مثل آن با برداشت زمینی نمی توان حق مطلب را ادا کرد. بنابراین در شهر طالقان برای انجام دادن این کار از روش تهیه نقشه هوایی استفاده می شود. این نقشه در ابزار مورد استفاده، اطلاعات خروجی و نحوه تهیه با سایر فرمت های نقشه برداری متفاوت است.

 

کارشناس رسمی دادگستری طالقان

در نقشه برداری طالقان اگر وضعیت ملک شما به گونه ای باشد که برای انجام کارهای اداری آن نیازمند تاییدیه کارشناس رسمی دادگستری باشیم، نقشه تهیه شده قبل از آنکه به مرجع مربوطه تحویل داده شود باید توسط یکی از این کارشناسان تایید شود. اصولا اگر قرار باشد از نقشه برداشتی در اسناد رسمی استفاده شود، تاییدیه کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مورد نیاز است. بنابراین در هنگام سفارش خدمات نقشه برداری دقت کنید که آیا سازمان مربوطه از شما چنین تاییدیه ای را می خواهد یا خیر. کارشناسان رسمی در این حوزه کاری به طور کلی به دو بخش تقسیم می شوند:

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری طالقان

معمولا زمانی که سند ملک شما در طالقان مورد خاصی نداشته باشد، برای صدور سند از شما نقشه utm با تایید کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری طالقان می خواهند. به طور کلی گرفتن این تاییدیه از مورد بعدی که در ادامه توضیح خواهیم داد از پیچیدگی کمتری برخوردار است و صرفا تاییدیه ای بر پارامترهای نقشه  برداشت شده است.

 

کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی طالقان

در مواردی که ملک مذکور در شهر طالقان دارای مواردی باشد که اداره مربوطه برای صدور اسناد رسمی نیازمند داده ها و تاییدیه بالاتری باشد، از شما می خواهند نقشه برداری با تایید کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی طالقان انجام شود. معمولا در این موارد اداره مربوطه علاوه بر پارامترهای نقشه برداری، نیاز به دریافت تاییدیه ای محکم در مورد سایر پارامترهای مالکیتی، ثبتی و تصرفی ملک مذکور است که این کار با تایید کارشناس رسمی امور ثبتی انجام می گیرد.

 

 

مفتخر است خدمات خود را با بالاترین سرعت، بهترین قیمت و توسط کارشناسانی مجرب به شما مشتریان شهر طالقان ارائه دهد. در صورتی که هر نوع خدمات نقشه برداری در شهر طالقان نیاز دارید، کافیست با ما تماس بگیرید:

 

 

همکاری با ما، همکاری با بهترین کارشناسان و مهندسان نقشه برداری و امور ثبتی در شهر طالقان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *