نابودکنندگان نوآوری
بیشتر کسب و کارها به دنبال ایجاد جذابیت و علاقه نسبت به ایده ها، محصولات و حتی خودشان هستند. قاتلان نوآوری می توانند در بیشتر شرکت های خوشنام نیز باشند. بنابراین هرکسی در این شرکت ها می تواند نوآوری های باقی مانده را از بین ببرد. آیا در شرکت شما هم این نابودکنندگان آرام ولی کشنده وجود دارند؟ اجازه دهید بفهمیم. روبروی آینه بایستید و مدت طولانی به آن نگاه کنید. کدامیک از این صداها برای شما آشنا است:
شما سیاستها، پروتکل ها و فرآیندهای بسیار کنترل شده ای دارید که خط قرمزی را برای فکر و اندیشه افراد ایجاد می کند.
شرکت شما هرگز درصدی از بودجه یا درآمد خود را به پروژه های پرریسک (حتی با بازدهی بالقوه بالا) اختصاص نمی دهد.
اگر یکی از کارکنان شرکت ایده عالی، دستاورد یا نوآوری داشته باشد، افراد کمی در شرکت یا صنعت هستند که او را درک کنند زیرا کار او ارزشمند تلقی نمی شود.
شرکت شما بر اینکه خیلی در دید عموم نباشد، تاکید دارد. این خود از بین برنده ایده ها قبل از به ظهور رسیدن آنها می باشد.
همه می دانیم که نوآوری مستلزم تفکر نو و خلاقیت در استراتژی است. همچنین باید محافظت بشود. چگونه؟ چند توصیه که باعث می شود بزرگترین و هوشمندانه ترین ایده های شما حفظ شده و رشد کند عبارتند از:
اجازه ندهید شوراها و کمیسیون ها برای شما فکر کنند. بهترین ایده ها هم شکننده هستند زیرا براحتی توسط افکار و اندیشه های شوراها و گروه ها از بین می روند.
از نوآوری در کل فرآیند آن، از ایده تا اجرا، محافظت کنید. بیشتر ایده های ناب، آشکارا از بین نمی روند بلکه آرام و دردناک نابود می شوند. آنها بوسیله هزاران ضربه های کوچک صدمه می بینند. با هر تغییر ظاهرا معمولی، ارزش آنها از بین می رود. پس مداوم مراقب ایده های خود باشید.
سنت های خوابیده را بیدار کنید. چیزی که زمانی بسیار جذاب است امکان دارد پس از مدتی جذابیت خود را از دست دهد. بسیاری از محصولات شرکت ها بوده اند که در ابتدا مشتریان زیادی را به خود جلب کردند. ولی با گذشت زمان و عدم تغییر مناسب در آنها، کم کم مشتریان خود را از دست دادند. آیا هدف شما قدیمی شده است؟ چگونه می توانید مدل های کسب و کار یا محصولات خود را تغییردهید تا به جایگاه مناسب قبلی خود بازگردید؟ اگر روش های قبلی جوابگو نیستند، زمان آن است که به به روز کردن آنها یا یافتن روش های جدید فکر کنید.
مانند یک قاصدک فکر کنید. زمانی که یک بچه گل قاصدکی را می چیند، چشم هایش را بسته، آرزو می کند و آن را به باد می سپارد. قاصدک ها برای هر گل خود یک یا دو دانه ندارند بلکه بیش از200 دانه دارند. تعدادی از این دانه ها روی سنگ ها، جاده ها یا آب می نشینند. ولی آنهایی که روی خاک می افتند فرصت خوبی برای رشد دارند. قاصدک ها دانه های خود را در گستره وسیعی از محیط اطراف خود پراکنده می کنند تا شانس موفقیت خود برای تکثیر را بالا ببرند. بپذیرید که وجود عیب و نقص در فرآیند نوآوری طبیعی است ( بسیاری از هاگ ها نابود می شوند). ولی بعضی از آنها ریشه می گیرند و باید از آنها مراقبت کرد.
نیاز به نوآوری را بالا ببرید . اگر دوام شرکت شما در سال آینده به نوآوری وابسته بود چه می کردید؟ در ماه آینده چطور؟ در 24 سال آینده چطور؟ اگر باید نوآور بودید، چه می کردید؟ واقعیت این است که موفقیت شما بستگی به توان شما در ایجاد راه های جدید تفکر و برند سازی دارد.
سکون و کاری نکردن می تواند بزرگترین ریسک باشد. ریسک سکه ای نیست که یک طرف آن خطر و امنیت طرف دیگرش باشد. این سکه ای است که دو طرفش ریسک است. شغل شما انجام هوشمندانه ترین انتخاب است. ایده هایی را ایجاد کنید که نه تنها فروش و فرهنگ سازمان را پیش می برد، بلکه شغل شما را نیز شکل می دهد.
تحقیق و ترجمه | گروه روانشناسی کارشناس رسمی دادگستری |
سایر مقالات |
مقالات مرتبط :
نگرش همه چیز است |
|
10 چیز که مانع 10 چیز دیگر است |
|
15 روش برای اینکه روز خود را با انگیزه آغاز کنید |
|
در طول روز انرژی خود را بالا ببرید |
|
بهترین شخصیت خود را بیابید |
|
قاطعیت چیست و چگونه آن را در خود تقویت کنیم؟ |
|
اعتماد به نفس در خود ایجاد کنید |
|
6 کلاه تفکر |
|