دسته‌بندی نشده

فرمول مذاکره موفق

[ad_1]

انسان هاي خلاق نسبت به احساسات خود و ديگران بسيار حساس هستند. ما از احساسات خود براي برقراري رابطه با افراد در محل كار استفاده مي كنيم. ما دائما به خود اطمينان مي دهيم كه وظيفه مان در زندگي، رسيدن به چيزي است كه به دنبالش هستيم. ما همواره تلاش مي كنيم تا خود را با افكار، مشاهدات و احساساتمان وفق داده و به آن ها پاسخ دهيم. اين مهارت هاي مشابه مي توانند در طول مذاكرات به كمك ما بيايند، اما به ندرت اين اتفاق خواهد افتاد.

مشكل اين است كه درك و احساس ما از واكنش هاي ديگران منجر به ايجاد نوعي حس ناامني در خود مي شود. در نتيجه، در موقعيت هاي پر استرس كه البته مذاكرات نيز از همين نوع هستند، سيل نگراني راه خواهد افتاد. اگر مواظب نباشيم، غرق شده و احساساتي ناخواسته، زماني در ما بروز مي كند كه نياز به تمركز و شفافيت داريم. حين مذاكره نقاط ضعف ما مشخص مي شوند.
 

در زير فرمول مذاكره براي افراد خلاق ارائه شده است:

1. انتظار نگراني را داشته باشيد

هميشه اين جمله را با خود تكرار كنيد كه اين مذاكرات پر استرس خواهد بود. نگراني به معناي آن است كه بايد به گفتگو ها دقت كنيد.

2. موفقيت هاي خود را به ياد بياوريد

قبل از برخورد، موفقيت هاي خود را در جايي بنويسيد. اين كار پيشرفت شما را جلوي چشم ديگران مي آورد. به اين ترتيب در صورت بروز نگراني با يادآوري اين موفقيت ها، از ميزان استرستان كم خواهد شد.

3. صادق باشيد

به طرف مقابل خود بگوييد: “شما مي دانيد كه من اين كار را هر روز انجام مي دهم و به صراحت، مذاكره مرا كم عصبي مي كند.” مطالعات نشان داده اند كه آشكار كردن نقاط ضعف خود تا پنجاه درصد از ناراحتي شما مي كاهد.

ابراز احساساتتان به آن ها يادآوري مي كند كه شما نيز مثل آن ها انسان هستيد.

4. اقدام كنيد

سوالات، راه هاي خوبي براي اقدام كردن هستند. اقدامات، كنترل امور را به دست شما سپرده و نتيجه، هميشه، افزايش اعتماد به نفس خواهد بود. مذاكرات را با سوالاتي آسان و با هدف شناخت از طرف مقابل شروع كنيد.

هوا چطوره؟ سفر خوب بود؟ اين سوالات ساده و صميمي ميان شما و طرف مقابلتان نوعي ارتباط به وجود آورده و به شما اعتماد به نفس مي دهد.

با آغاز مذاكرات مي توانيد به سراغ موضوعات اساسي تر برويد. اما كليد آن اقدام كردن است. اين راهي اثبات شده براي ايجاد حس اعتماد به نفس در شما به شمار مي رود.

5. مشاهده كنيد

به دقت طرف مقابل را برانداز كنيد. آن ها چطور به نظر مي رسند؟ آيا روحيه اي مشوق داشته و يا عصبي هستند. چرا؟ آيا اين چهره ساختگي است يا احساساتشان واقعا اين گونه است؟

در هر مورد، چرا آن ها اين طور رفتار مي كنند؟ از ديدگاه هاي خود براي برداشتن گام هاي بعدي و طرح سوالات آتي استفاده كنيد. همواره با خود فكر كنيد كه آيا مايل به پيشرفت مذاكرات هستيد؟

6. مسائل را از علايق خود جدا كنيد

پول، برنامه ها و اهداف قابل رسیدن به آنها، مسائل و مشكلات يك مذاكره بوده و ارزش ها، روابط، اميدها، روياها و آرمان ها، علايق آن را تشكيل مي دهند. از ديدگاه هاي خود براي كمك به تشخيص علايق طرف مقابل استفاده كنيد.

7. الهام بخش باشيد

با درك كامل نيازهاي طرف مقابل، نقطه نظرات خود را خلاصه كرده و ببينيد كه چگونه مي توانيد به آنها كمك كنيد. مهارت هاي خود را نشان دهيد. اعتقادات خود را بيان كنيد.

8. درباره آن فكر كنيد

در لحظه معامله نكنيد. يك شب به آن بينديشيد. براي اطلاع از نقطه نظرات ديگران با افراد مورد اعتماد خود صحبت كنيد. ديدگاه هاي خلاق خود را در نظر گرفته و نگاهتان به قابليت هاي خود را توسعه دهيد.

هميشه به ياد داشته باشيد كه آن ها به شما نياز دارند. طرف مقابل مي داند كه به مهارت ها و ديدگاه هاي خلاقتان بيش از خود شما نياز دارد. حين مذاكره، الهام بخش طرف مقابل بوده و برتري و خلاقيت خود را نشان دهيد. به اين ترتيب شما به كليد موفقيت دست يافته و مشتري نيز در عوض از اين مذاكرات سود مي برد.

  [ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *