دسته‌بندی نشده

مشاور تلفنی حقوقی خانواده – مزایا و معایب

[ad_1]

از جمله مزایای مشاور تلفنی حقوق خانواده ، آن است که افراد ، با صرف هزینه کم و به صورت آسان تری ، می توانند در زمینه مشکلات خانوادگی ، مشاوره دریافت کنند ؛ اما از معایب مشاور تلفنی حقوق خانواده ، عدم وجود ارتباط موثر و چهره به چهره و عدم امکان پیگیری موضوع تا حصول نتیجه ، توسط مشاور خانواده تلفنی است .

برای مشاوره تلفنی حقوقی خانواده

برای مشاوره تلفنی حقوقی خانواده

 

گاهی ، برخی از زوجین ، بنا به دلایل مختلف ، با مشکلات خانوادگی مواجه می شوند و در پی بروز این مشکلات ، نخستین راهی که به ذهن متبادر می شود ، آن است که با روش های حقوقی ، اقدام به رفع آن نمایند . هرچند همواره توصیه می شود که قبل از مراجعه به دادگاه و مراجع قضایی ، برای حل اختلافات خانوادگی ، به مشاورین و روانشناسان این حوزه مراجعه شود ، با این حال ، اطلاع از ساز و کارهای قانونی ، برای رفع معضلات خانوادگی نیز ، در موارد متعددی ، راهگشا است .

در این میان ، وکلا و مشاوران حقوقی متعددی ، می توانند در پاسخ به مشکلات خانوادگی زوجین ، راهنمایی و مشاوره های لازم را ارائه نمایند . همچنین ، استفاده از مشاور تلفنی حقوق خانواده ، این مزیت را دارد که شخصی ، با صرف هزینه ای کمتر و دسترسی آسان تر ، پاسخگوی سوالات و ابهامات افراد ، در این حوزه باشد و به صورت تخصصی ، اطلاعات تخصصی حقوقی لازم را در اختیار آنان قرار دهد .

به همین مناسبت ، در ادامه این مقاله ، ابتدا به بررسی این موضوع می پردازیم که مشاور تلفنی حقوق خانواده چیست و پس از بررسی مزایا و معایب مشاور تلفنی حقوقی خانواده ، به تشریح این مطلب می پردازیم که خدمات مشاور تلفنی حقوقی خانواده کارشناس رسمی دادگستری ، شامل چه مواردی می باشد.

مشاور تلفنی حقوقی خانواده چیست

نظام قضایی ایران ، دعاوی مختلف حقوقی ، کیفری و خانواده را از هم تفکیک نموده و برای هر یک از انواع دعاوی ، مراجع تخصصی را در نظر گرفته تا در صورت بروز مشکل ، بتوان به مرجع تخصصی صلاحیت دار ، مراجعه و برای فصل خصومت یا رفع اختلاف اقدام کرد . در ارتباط با دعاوی خانوادگی نیز ، دادگاهی ، تحت عنوان دادگاه خانواده ، تشکیل شده است که به صورت تخصصی ، صرفا به دعاوی خاص در حوزه حقوق خانواده ، رسیدگی می کند .

اما ممکن است این سوال مطرح شود که دعاوی خانوادگی کدامند و به عبارت دیگر ، کدام دسته از انواع دعاوی خانوادگی ، در دادگاه خانواده ، مورد رسیدگی قرار می گیرند ؟ پاسخ به این سوال ، در ماده 4 قانون حمایت خانواده ، ذکر شده است که به موجب آن ، انواع دعاوی خانوادگی ، به قرار زیر می باشد :

دعاوی ناشی از نامزدی و خسارات ناشی از بر هم زدن آن ، نکاح دائم ، موقت و اذن در نکاح ، شروط ضمن عقد نکاح ، ازدواج مجدد ، جهیزیه ، مهریه ، نفقه و اجرت المثل ایام زوجیت ، تمکین و نشوز زوجه ، طلاق ، رجوع از طلاق ، فسخ و انفساخ نکاح ، بذل مدت و انقضای مدت عقد موقت یا صیغه ، حضانت و ملاقات طفل ، دعاوی مربوط به نسب ، رشد ، حجر و رفع آن ، ولایت قهری ، قیمومت ، امور مربوط به ناظر و امین اموال محجورین و وصایت در امور آنها ، نفقه اقارب ، امور مربوط به غایب مفقودالاثر ، سرپرستی کودکان بی سرپرست ، اهدای جنین و تغییر جنسیت .

در تمامی موارد ذکر شده ، ممکن است که افراد ، دچار مشکل یا اختلاف شده که نیازمند رسیدگی و صدور حکم توسط دادگاه خانواده باشد . البته ، بسیاری از افراد ، ترجیح می دهند که به جای مراجعه مستقیم به دادگاه و اقامه دعوی ، از خدمات حقوقی وکیل پایه یک دادگستری استفاده کنند تا به صورت تخصصی ، دعاوی خانوادگی خود را حل و فصل نمایند .

با این حال ، نظر به مزایای مختلفی که مشاور تلفنی حقوقی خانواده دارد ، برخی افراد ، تمایل دارند ، به جای صرف هزینه فراوان و گرفتن وکیل ، از خدمات مشاور تلفنی در حوزه حقوق خانواده استفاده کنند . به این صورت که به جای مراجعه حضوری و پرداخت حق المشاوره به وکیل ، با یک تماس تلفنی با مشاوران حقوقی خانواده ، سوالات و ابهامات حقوقی خود در این حوزه را مطرح نموده و بهترین راهکار حقوقی موجود را جویا شوند که در قسمت های بعد ، مزایا و معایب مشاور تلفنی حقوقی خانواده را توضیح خواهیم داد .

حتما بخوانید: دعاوی خانوادگی و انواع آن

مزایای مشاور تلفنی حقوقی خانواده

در قسمت قبل ، به توضیح این مطلب پرداختیم که مشاور تلفنی حقوقی خانواده چیست . همانطور که بیان شد ، افراد ، به جای گرفتن وکیل در دعاوی خانوادگی ، می توانند از مشاور تلفنی حقوقی خانواده ، استفاده کنند . به همین مناسبت ، پرداختن به این موضوع ، ضرورت دارد که مزایای مشاور تلفنی حقوقی خانواده چیست و چرا به جای گرفتن وکیل ، باید از مشاور تلفنی حقوقی خانواده استفاده نماییم ؟

یکی از مهم ترین مزایای مشاور تلفنی حقوقی خانواده ، این است که گرفتن وکیل خانواده در این نوع دعاوی و پرداخت حق الوکاله به وی ، ممکن است برای بسیاری از افراد ، پرهزینه بوده و آنها نتوانند از خدمات وکیل خانواده استفاده کنند . در چنین حالتی ، استفاده از مشاور تلفنی حقوقی خانواده ، بسیار مطلوب تر است ؛ چرا که متقاضی ، ضمن یک تماس با مشاور حقوقی خانواده ، از هر نقطه از کشور ، می تواند تمامی سوالات و ابهامات خود را مطرح نموده و در صورت امکان ، به شخصه ، موارد ضروری را پیگیری کند .

یکی دیگر از مزایای مشاور تلفنی حقوقی خانواده ، این است که افراد ، بدون صرف وقت و حضور در دفتر وکیل ، می توانند ، حتی در منزل خود ، سوالات و ابهامات حقوقی خود را مطرح نموده و نیازی به خروج از منزل یا گرفتن نوبت ، نخواهند داشت . این مزیت ، به ویژه ، برای کسانی که ترجیح می دهند به صورت ناشناس ، مشکلات خانوادگی خود را مطرح کنند ، مهم تر است ؛ چرا که برخی از افراد ، تمایلی به مراجعه حضوری و گرفتن مشاوره نداشته و ترجیح می دهند به صورت غیر مستقیم ، مشاوره بگیرند .

از دیگر مزایای مشاور حقوقی خانواده ، آن است که افراد ، می توانند ابتدا به صورت تلفنی ، با مشاوران مد نظر خود ، مشورت نموده و اطلاعات حقوقی لازم را کسب کرده و پس از آن ، از میان راهکارهای معرفی شده ، بهترین را انتخاب کرده و خود ، به شخصه پرونده حقوقی شان را پیگیری کنند و یا اینکه با امکان انتخاب گسترده ای که دارند ، یک وکیل خوب پیدا کرده و کارها را به وی بسپارند .

مشاوره حقوقی تلفنی

 

معایب مشاور تلفنی حقوقی خانواده

در قسمت های قبل ، به بررسی این موضوع پرداختیم که مشاوره تلفنی حقوقی خانواده چیست و استفاده از آن ، چه مزیت هایی دارد . اما استفاده از مشاور تلفنی حقوقی خانواده ، در کنار مزایای ذکر شده ، معایبی نیز دارد که می بایست مورد توجه قرار گیرند . به همین مناسبت ، در این قسمت ، قصد داریم معایب مشاور تلفنی حقوقی خانواده را نیز ، مورد بررسی قرار دهیم .

یکی از مهم ترین معایب مشاور تلفنی حقوقی خانواده ، این است که در آن ، برقراری ارتباط چهره به چهره ، میان فرد و مشاور حقوقی ، امکان پذیر نبوده و ممکن است که در این روش ، نتوان کلیه مسائل و مشکلاتی که فرد با آن مواجه است را ، به صورت دقیق ، انتقال داد . همچنین ، به دلیل عدم حضور فیزیکی متقاضی ، نزد مشاور حقوقی ، ممکن است مشاور نیز ، نتواند به نحو مناسبی ، تجربیات ، راهکارها و اطلاعات خود را به فرد ، منتقل نماید .

یکی دیگر از معایب مشاور تلفنی حقوقی ، آن است که مدت زمان این مشاوره ها ، معمولا کوتاه و در حدود یک جلسه چندین دقیقه ای است ، در حالی که پس از مراجعه به وکیل ، محدودیتی در مدت زمان استفاده از مشاوره های وکیل به لحاظ زمان و تعداد جلسات ، وجود نداشته و تمامی ابعاد پرونده و اسناد و مدارک موجود ، به صورت دقیق ، مورد واکاوی قرار می گیرد . مثلا در پرونده های مربوط به طلاق ، لازم است که وکیل ، از کلیه جوانب پرونده ، اطلاع داشته باشد تا راهکار مناسب را به فرد ، پیشنهاد نماید .

از جمله دیگر معایب مشاور تلفنی حقوقی خانواده ، آن است که در زمان مراجعه به وکیل و انعقاد قرارداد با وی ، وکیل مورد نظر ، متعهد می شود که حداکثر تلاش خود را برای دفاع از حقوق موکل خود در دادگاه انجام دهد و در صورت انجام دادن تخلف در رابطه با اختیارات وکیل ، مسئول و پاسخگو خواهد بود ؛ در حالی که به دلیل عدم ارتباط کامل میان مشاور حقوقی تلفنی و فرد مشاوره گیرنده ، مسئولیت و پاسخگویی مشاوره حقوقی تلفنی ، اصولا منتفی خواهد بود .

همچنین ، عدم امکان حضور مشاور حقوقی تلفنی در فرایند دادرسی در دادگاه ، ممکن است سبب تضییع حقوق افراد شود ؛ فلذا ، در مورد پرونده هایی که به لحاظ حقوقی ، چالش بر انگیز و دشوار تر بوده و با پیچیدگی های حقوقی مواجه می باشند ، توصیه می شود که افراد ، به جای استفاده از مشاوره تلفنی حقوقی خانواده ، وکیل گرفته و تمامی امور مربوط را به وی واگذار نمایند .

وکیل تلفنی

 

مشاور تلفنی حقوقی خانواده کارشناس رسمی دادگستری

در قسمت های قبل ، به توضیح این مطالب پرداخته شد که مشاور تلفنی حقوقی خانواده چیست و مزایا و معایب آن ، شامل چه مواردی است . بنابراین ، در هر مورد خاص ، خود افراد ، باید تصمیم گیری کنند که در مورد دعاوی خانوادگی ، باید از خدمات وکلا و مشاوران حقوقی به صورت حضوری استفاده کنند یا به جای آن ، از مشاوران حقوقی تلفنی  ، کمک بگیرند .

این موضوع ، تا حدود زیادی ، به ابعاد پرونده بستگی دارد ؛ چرا که در دعاوی دشوارتری ، همچون طلاق از طرف زن ، استفاده از مشاوره حقوقی طلاق ، آن هم به صورت تلفنی ، ممکن است وافی به مقصود نبوده و امکان ارتباط مستمر متقاضی با مشاور حقوقی تلفنی ، وجود نداشته و یا امکان دفاع از زن در دادگاه ، توسط مشاور تلفنی وجود نداشته باشد . به همین دلیل ، در این گونه موارد ، بهتر است از وکیل و یا مشاوره های حضوری ، استفاده کرد .

با این حال ، سایت مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری ، این امکان را فراهم نموده است تا تمامی افراد ، از تمامی نقاط کشور و با هر سطح تمکن مالی ، بتوانند از مشاوره های تلفنی و غیر حضوری ، در خصوص انواع دعاوی حقوقی ، به ویژه در دعاوی خانوادگی مهم ، استفاده کنند . از جمله مزایای سایت مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری ، این است که با استفاده از تعداد زیادی از مشاورین حقوقی تحصیل کرده در دانشگاه های تراز اول کشور ، اقدام به ارائه خدمات حقوقی در زمینه های مختلف ، به کلیه هم وطنان نموده و همواره ، کیفیت خدمات ، رضایت و تحقق عدالت را سرلوحه کار خود قرار داده است .

علاوه بر این ، سایت مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری ، این امکان را نیز فراهم کرده است تا کلیه افراد ، بتوانند سوالات خود در زمینه های مختلف را ذیل مقاله های موجود در سایت ، در قسمت نظرات ، درج نموده تا در اسرع وقت ، توسط کادر مشاورین و وکلای موسسه ، پاسخ سوالات و ابهامات حقوقی خود را نیز به صورت رایگان ، دریافت کنند .

مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مشاور تلفنی حقوقی خانواده در کانال تلگرام حقوق خانواده عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون مشاور تلفنی حقوقی خانواده پاسخ دهند .

 

 

سوالات متداول

1- مزایای مشاور تلفنی حقوقی خانواده چیست ؟

از جمله مزایای مشاور تلفنی حقوقی خانواده می توان به کم هزینه بودن و دسترسی مناسب به همراه صرفه جویی در وقت و محرمانگی هویت متقاضی اشاره نمود که برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله را مطالعه نمایید .

2- معایب مشاور تلفنی حقوقی خانواده چیست ؟

مشاوره حقوقی تلفنی خانواده امکان ارتباط موثر و چهره به چهره را فراهم ننموده و امکان استناد به مسئولیت مشاور حقوقی تلفنی خانواده اصولا امکان پذیر نخواهد بود که برای مشاهده جزئیات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله را مطالعه نمایید .

3- مشاور تلفنی حقوقی خانواده کارشناس رسمی دادگستری چیست ؟

سایت مشاور حقوقی کارشناس رسمی دادگستری با استفاده از مشاورین خبره و متخصص در مورد تمامی موضوعات حقوقی به ویژه در حوزه دعاوی خانوادگی برای تمامی شهروندان امکان استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی را فراهم نموده که شرح این موضوع در مقاله آمده است .

برای مشاوره تلفنی حقوقی خانواده

برای مشاوره تلفنی حقوقی خانواده

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *