وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

شورولت بلیزر

[ad_1]

معرفی خودرو

car-intro

جنرال موتورز از شاسی بلند سایز متوسط شورولت بلیزر مدل 2019 رونمایی کرد که بر خلاف گذشته، دارای طراحی اسپرت و جوان پسند است. شورولت اکینوکس در کلاس خودروهای شاسی بلند با سایز کوچک ساخته شد و شورولت تراورس نیز به عنوان شاسی بلند فول سایز شناخته می شود، در حالی که شکاف عمیقی بین این دو مدل خودرو وجود داشت، خودروساز آمریکایی جنرال موتورز قصد دارد آن را با ارائه مدلی جدید پر کند. البته از مدت ها پیش نیز شایعاتی در مورد یک مدل کراس اور سایز متوسط وجود داشت که سرانجام انتظارها به پایان رسید و زمزمه هایی از بازگشت شورولت بلیزر (Chevrolet Blazer) به گوش رسید. جنرال موتورز در نهایت از خودروی شاسی بلند شورولت بلیزر مدل 2019 طی رویدادی در آتلانتا رونمایی کرد؛ اما برخلاف مدل های گذشته شورولت بلیزر، نسل جدید از شاسی و بدنه جداشدنی بهره نمی برد و شاسی بلند دودر نیست؛ حتی این مدل جدید از سقف برداشتنی نیز بهره ای ندارد. در عوض کراس اور شورولت بلیزر مدل 2019 از همان معماری C1 استفاده می کند که پیش تر در کراس اورهایی مانند کادیلاک XT5 و جی ام سی آکادیا (GMC Acadia) به کار گرفته شده است. تنها تفاوت نسبت به این دو کراس اور، طراحی خشن و اسپرت است که شباهت هایی نیز با شورولت کامارو مدل 2019 دارد. کراس اور پنج سرنشین شورولت بلیزر 2019 در سه تیپ اسپرت، RS و پریمیر (Premier) عرضه خواهد شد؛ در حالی که دو تیپ آخری با گزینه رینگ های 21 اینچی به جای رینگ استاندارد 18 اینچی عرضه می شوند. شورولت سعی دارد که با تغییر جلوپنجره مشبک و تریم های مختلف بیرونی، ظاهر متفاوتی در هر کدام از تیپ ها ارائه دهد. نام تجاری بلیزر از سال 1969 آغاز شد ولی از سال 2005 به بعد مورد استفاده قرار نگرفت؛ اما صنعت خودروسازی در حال گذر از مرحله ای است که در آن نام های قدیمی دوباره بازسازی می شوند و به چرخه تولید باز می گردند. از جمله این نام های قدیمی می توان به لینکلنکانتیننتال، فورد برونکو و میتسوبیشی اکلیپس کراس اشاره کرد. معمولا خودروسازان هنگامی که از یک نام قدیمی در میان محصولات خود دوباره استفاده می کنند، آن را در سطح متفاوتی به کار می گیرند. از میان 17 رقیب شورولت بلیزر در این بخش، بیش تر خودروها دارای ردیف صندلی سوم هستند. اما شورولت بلیزر مدل 2019 به محصولاتی مانند فورد اج، نیسان مورانو، جیپ گرند چروکی و تویوتا 4رانر (با شاسی و بدنه جداشدنی)، نخواهد پیوست. زیر کاپوت شاسی بلند شورولت بلیزر از پیشرانه 2.۵ لیتری چهار سیلندر خطی یا پیشرانه 3.۶ لیتری خورجینی ۶ سیلندر استفاده می شود. تنها جعبه دنده موجود روی این مدل، نوعی جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک است. قدرت و گشتاور پیشرانه چهار سیلندر، به ترتیب 193 اسب بخار و 2۵۵ نیوتون متر است. در حالی که پیشرانه ۶ سیلندر می تواند قدرتی برابر 305 اسب بخار و گشتاوری برابر 3۶۵ نیوتون متر تولید کند؛ هر دو این پیشرانه ها مجهز به فناوری استاپ-استارت هستند. پیشرانه خورجینی ۶ سیلندر قادر است وزنی برابر 2040 کیلوگرم را یدک بکشد که به نظر مناسب می آید. مدل های دو دیفرانسیل شورولت بلیزر دارای قابلیت انتخاب حالتی هستند که در آن، فقط چرخ های جلو نیرو دریافت کنند. در تیپ های RS و پریمیر نیز از سیستم تمام چرخ محرک (دو دیفرانسیل) مجهز به کلاچ دوقلو با طراحی پیچیده تری استفاده می شود. جنرال موتورز اعلام کرده است که در حال حاضر هیچ برنامه ای برای تولید مدل هیبریدی شورولت بلیزر وجود ندارد. نمای جلوی این شاسی بلند جدید، شباهت بسیاری با جیپ چروکی دارد و چراغ های روشنایی روز آن، جدا از چراغ های جلو و کمی بالاتر از آن ها قرار گرفته است که در اطراف جلو پنجره ی نسبتا بزرگ قرار می گیرند. کراس اور شورلت بلیزر مدل 2019 در نمای جانبی خود طراحی بسیار اسپرتی دارد و خطوط بسیاری در این قسمت به چشم می خورد. یکی از آن ها از چراغ جلو شروع شده و به آینه بغل می رسد، در حالی که دیگری از گلگیر شروع می شود و به سمت بالا حرکت می کند. خط سوم، از دستگیره ی در عقبی شروع می شود و به چراغ های LED دو قسمتی در عقب می رسد.در فضای داخلی، کراس اور شورولت بلیزر از طراحی راننده محور بهره می گیرد. چنین طراحی شامل فضایی بزرگ تر برای زانوها و راحتی بیش تر، دریچه های تهویه هوای دایره ای شکل و دستگیره می شود. همچنین شورولت بلیزر مدل 2019 دارای سیستم مدیریت فضای مخصوص بار شامل سیستم ریلی و حصار است که برای قرار دادن وسایل کوچک تر، بسیار مناسب به نظر می رسد. صندوق عقب حجمی معادل 1818 لیتر دارد که البته این فضا با خواباندن صندلی های ردیف عقب فراهم می شود و در حالت استاندارد از این مقدار، کمتر است. سقف پانورامیک برقی دوتکه، فرمان گرم شونده اتوماتیک، صندلی های جلو سرد/گرم شونده و صندلی های ردیف دوم تاشو قابل تنظیم با قابلیت لغزش 1۴ سانتی متری از دیگر امکانات شاسی بلند شورولت بلیزر است. همچنین می توان قابلیت تهویه مطبوع خودرو را از طریق ریموت کنترل فعال کرد و راننده می تواند قبل از ورود به خودرو، پنجره ها را پایین کشیده و هوای داخل را عوض کند. از جمله امکانات و فناوری های موجود در نسخه های پریمیر و RS می توان به کروز کنترل تطبیقی، دوربین عقب برای بهبود پارک خودرو، درب برقی داشبورد، شارژر بی سیم گوشی تلفن همراه، ۶ ورودی USB و در صندوق عقب برقی بدون نیاز به دست، اشاره کرد. برای ارتباط به دنیای دیجیتال، سیستم سرگرمی و اطلاعاتی مجهز به صفحه نمایش لمسی 8 اینچی و اتصال 4G LTE همراه با قابلیت سازگاری با اپل کارپلی و اندروید اتو وجود دارد. به کمک این سیستم می توان اینترنت بی سیم (Wi-Fi) را نیز در سراسر خودرو به اشتراک گذاشت. شاسی بلند شورولت بلیزر مدل 2019 اوایل سال آینده به فروش خواهد رسید و جنرال موتورز امیدوار است که بتواند خریداران جوان با درآمد متوسط 135000 دلار را جذب کند. این مدل جدید در کارخانه راموس آریزپه (Ramos Arizpe) مکزیک ساخته خواهد شد و اطلاعات بیش تر در مورد قیمت، مصرف سوخت و سایر جزئیات در آینده نزدیک اعلام می شود. با عرضه مدل جدید کراس اور شورولت بلیزر در سال آینده، رده بندی محصولات شاسی بلند شورولت از کوچک به بزرگ به این صورت خواهد بود؛ ترکس، اکینوکس، بلیزر، تراورس، تاهو و ساب اوربان.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *