وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

سوبارو ایمپرزا

[ad_1]

معرفی خودرو

car-intro

سوبارو اطلاعات مربوط به نسل جدید (چهارم) مدل ایمپرزا را منتشر نمود. این مدل در دو حالت 4 در سدان و 5 در هاچ بک قابل سفارش می باشد. طراحی مدل جدید به طور آشکاری خشن تر و با خطوط تیزتر می باشد، خصوصاً در قسمت جلو. تیم طراحی موتور تخت مدل جدید را به خوبی در کاپوت این خودرو قرارداده اند، که این روزها این سبک طراحب به ندرت دیده می شود. شیشه جلو در ایمپرزا با شیب تندی به سمت سقف می رود که این زاویه با جلوتر آوردن پایه ستون A بدست آمده.به نظر کارشناسان طراحی های سوبارو و برخی دیگر از کمپانی های ژاپنی هنوز فاصله زیادی با استانداردهای طراحی جهانی دارند.طراحی داخلی این خودرو ضعیف بوده و ظاهری ارزان قیمت دارد که این خصیصه را از نسل قبل ایمپرزا به ارث برده است. اگر چه در شرایط مقایسه ای ایمپرزا نسبت به نسل پیشین بهبودهایی داشته است. در حالی که این خودرو از نظر طول و عرض افزایشی نداشته است اما فاصله محور ها با افزایش 25 میلیمتری به 2644 میلیمتر رسیده است. این مسئلـه باعث افزایش جـای پا در صندلـی عقب گردیـده وحجم داخلـی صندوق بار ایـن خودرو نیـز افـزایش یافته است. با استفاده از استیل مقاوم تر و یک موتور کوچکتر، سوبارو ادعا دارد ایمپرزای جدید سبکتر از مدل قبلی بوده است. این کمک می کند که این خودرو در استاندارد اروپایی مصرف سوخت داخل شهر به 27 مایل در ازای هر گالن و 36 مایل در ازای هر گالن در اتوبان مسیر را طی می نماید. این ارقام ایمپرزا را در کلاس خودروهای اقتصادی قرار نمی دهد اما باز هم بهتر از رکورد 20/27 مایل در اضای هر گالن مدل سابق است. در مورد گیربکس هم نمیتوان انتظار چابکی زیادی از گیربکس 5 سرعته قدیمی سوبارو داشت.سیستم فنر بندی ایمپرزا با افزایش سفتی باعث کاهش حرکات گهواره ای و ارتعاشات شده است. سیستم 4WD سوبارو بر روی این خودرو نسب گردیده. این خودرو برای انتقال قدرت به 4 چرخ خود از یک سیستم ساده استفاده می کند. البته در مورد مدل مجهز به گیربکس CVT انتقال قدرت توسط یک کلاچ متغیر بین چرخها تقسیم می گردد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *