امور اداری و استخدامی

شرایط ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری

[ad_1]

شرایط شرکت در آزمون کارشناس رسمی دادگستری از مهمترین سوالات علاقه مندان شرکت در آزمون کارشناس رسمی دادگستری است. در اینجا اطلاعات لازم برای این موضوع  ارائه می گردد. از آنجا که پس از تالیف این مقاله، آزمونهای کارشناس رسمی جدیدتری هم برگزار شده، پیشنهاد می کنیم مقالات جدیدتر در خصوص شرایط شرکت در آزمون کارشناس رسمی دادگستری را از لینک های زیر مطالعه کنید:

 

 آزمون کارشناس رسمی دادگستری 1400 کانون کارشناسان
 آزمون کارشناس رسمی دادگستری 1400 مرکز وکلای قوه قضاییه

 

 

و نیز لینک های زیر که دسترسی شما را به بایگانی آزمون کارشناس رسمی بعد از سال 95 آسان می سازد:
                            


 آرشیو -آگهی ثبت نام آزمون کارشناس رسمی سال 96 – مرکز امور مشاوران قوه قضاییه 
 
آرشیو – زمان آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال 98 
 
آرشیو – آگهی ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال 98 

 


  راهنمای کارشناس رسمی قوه قضائیه   

آنچه باید در مورد راهکارهای موفقیت در مصاحبه، دوره کارآموزی، تخلفات کارشناسی و درآمد کارشناس رسمی دادگستری (قوه قضائیه) بدانید
(کلیک کنید)
 

 

شرایط متقاضیان آزمون کارشناس رسمی دادگستری (بر اساس آگهی آزمون سال 95)

– متدين به دين اسلام، يا يكي از اقليتهاي ديني شناخته شده در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و وفاداري به نظام مقدس جمهوري اسلامي
– داشتن تابعيت ايراني
– نداشتن پيشينه كيفري
– عدم اعتياد به مواد مخدر
– نداشتن وابستگي و سابقه عضويت و هواداري در گروههاي غيرقانوني، يا مخالف اسلام
– داشتن مدرک تحصیلی و تجربه کاری ( رشته های مختلف شرایط خاص دارند که  اطلاعات کامل آن در دفترچه آزمون موجود است)
– داشتن حداقل 25 سال سن
– داشتن معافيت يا كارت پايان خدمت وظيفه عمومي(براي آقايان)
– داشتن سلامت جسمي لازم كه شخصاً بتواند امور كارشناسي را بدون نياز به كمک ديگران انجام دهد.

منابع آزمون کارشناس رسمی دادگستری 

سؤالات امتحاني از منابع دانشگاهي در رشته مورد تقاضا با رعايت استانداردها و با توجه به تجارب لازم مربوط به هر رشته كارشناسي حتي الامکان به صورت كاربردی و تخصصي به شيوه چند گزينهای يا تشريحي يا هر دو طراحي و همانند آزمونهاي سراسري اجرا خواهد شد.

برای کسب آمادگی در آزمون بهترین منبع، سوالات آزمون های سال های قبل می باشد. شما می توانید از لینک های زیر سوالات رشته موردنظر خود را دانلود کنید:




 


زمان برگزاری آزمون کارشناس رسمی دادگستری 

زمان برگزاري آزمون کارشناس رسمی ، قطعی و معین نیست و بسته به سیاستها و نیاز كانونهاي كارشناسان رسمي استانها تعیین می شود. اگروهی معتقدند که آزمون کانون کارشناسان حدودا هر 5 سال یکبار و آزمون مرکز امور مشاوران نیز هر سه سال یکبار برگزار می شود. اما بررسی سابقه برگزاری آزمونها نظم خاصی را نشان نمی دهد.

آخرین آزمون کانون کارشناسان در سال 95 و مرکز امور مشاوران در سال 96 برگزار شده است.
 

ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری 

 ثبت نام آزمون کارشناس رسمی معمولا در پايگاه اطلاع رساني آزمون شورای عالي به نشاني  www.scioeexam.org  و پس از اعلام رسمی مراجع ذیربط انجام می شود.

متقاضي شركت در آزمون كارشناسان رسمي دادگستري سال 1395 بايد براي شركت در آزمون با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني آزمون www.scioeexam.org براي كانون استان خود ثبت نام كند و ضمن حفظ ارتباط با پايگاه اطلاع رساني آزمون شوراي عالي، در زمان تعيين شده كارت ورود به جلسه امتحان را دريافت كند و در زمان امتحان در محل حوزهای كه برای او تعيين ميشود –كه ممكن است لزوماً استان محل اقامت وي نباشد حضور يافته و به سؤالات آزمون پاسخ دهد.
 

رشته های کارشناس رسمی دادگستری 

رشته های مورد نیاز کارشناس رسمی آزمون سال 95 عبارتند از: معادن، مهندسي آب، مواد (فلزات، سراميک، كامپوزيت)، مواد غذائي و مسموميتهاي ناشي از آن، امور سرمايه گذاري، پولي و اعتباري،امور بازرگاني، بیمه، تعیین نفقه، امور گمركي، حسابداري و حسابرسي، امور حمل و نقل (ترابري)، امور وسائط نقليه دريايي و غواصي، امور وسائط نقليه ريلي، امور وسائط نقليه موتوري زميني، ابنيه و آثار باستاني، امور ثبتي، برنامه ريزي شهري، راه و ساختمان، معماري داخلي و تزتينات، مهندسي ترافيک، مهندسي محيط زيست،نقشه برداري و اطلاعات مكاني، نساجي و رنگرزي، الكتروشيمي و پتروشيمي و فرآورده هاي شيميايي، امور انرژي هسته اي، برق، الكترونيک و مخابرات، برق، ماشين و تأسيسات كارخانجات، تأسيسات ساختماني، كامپيوتر )رايانه( و فنآوري اطلاعاتICT,IT ، صنايع گاز و گازرساني، صنايع نفت، مهندسي پزشكي، لوازم و تجهيزات پزشكي، صنايع هوايي و فضائي، امور ورزشي، تئاتر، سينما و هنرهاي نمايشي، فيلم و عكاسي، طراحي و گرافيک، آبزيان و شيلات، دامپروري و دامپزشكي، صنايع چوب، كشاورزي و منابع طبيعي، محصولات دامي(پوست و چرم، سالامبور و روده)، محيط زيست طبيعي، امور خبرنگاري و روزنامه نگاري، ايرانگردي و جهانگردي، زبانهاي خارجي، كتاب و كتابداري، امور اسلحه و مهمات،آثار هنري و اشياء نفيسه، اشياء عتيقه و احجار كريمه و كتب خطي، ساعت و جواهرات، صنايع دستي، فرش، لوازم خانگي و اداري، تالیغات، تشخيص اصالت خط، امضاء و اثر انگشت، چاپ و چاپخانه، امور اداري و استخدامي، ثبت شركتها، علائم تجاري و اختراع، امور آتش سوزي و آتش نشاني، حوادث ناشي از كار، مواد محترقه و منفجره (ناريه)، داروسازي و سم شناسي، بيوتكنولوژي

برای اطلاع از شرایط اختصاصی و کامل هر رشته در سال 95 کلیک کنید.




.

 آزمون کارشناس رسمی دادگستری 1400 کانون کارشناسان
 آزمون کارشناس رسمی دادگستری 1400 مرکز وکلای قوه قضاییه

 

 

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *