امور اداری و استخدامی

توصیه شغلی شماره 4: تاثیر شور و اشتیاق بر موفقیت شغلی

[ad_1]

                                        

پرسش: آیا داشتن شور و اشتیاق در موفقیت شغلی ما تاثیر دارد؟

پاسخ : حتما. وقتی که شما با افراد با شور و اشتیاق کار می کنید و یا خودتان اینگونه هستید، این امر روی موفقیت و پیشرفت شغلی تان موثر است.

طبق گزارشات و تحقیقات موجود بسیاری از کارفرماها در هنگام بررسی متقاضیان برای یک شغل مشخص، تنها به مهارت ها و تجارب کاری آنها توجه نمی کنند، بلکه میزان شور و اشتیاق متقاضیان در این فرآیند بسیار تعیین کننده می باشد. کارفرمایان معتقدند که افراد منفی و بدون اشتیاق، نمی توانند با دیگران در محیط کار کنار بیایند، برخورد بدی با مشتریان دارند و به اندازه کافی در کارشان تلاش نمی کنند. این درحالی است که افراد مثبت و پر شور خدمات خوبی به مشتریان ارائه داده، اختلافات بین فردی با دیگران را به خوبی حل می کنند و به صورت موثری با آنها در کارها همکاری دارند.

حالا چطور باید این اشتیاق و شور را در شغل و کار خود نشان داد :

صمیمانه و صادقانه برخورد کنید. اغلب یک لبخند شما روی اطرافیان بسیار موثر بوده و حال آنها را بهتر می کند. افعال غیرکلامی شما تا حد زیادی میزان اشتیاق شما را نشان می دهد. صاف بنشینید و در هنگام ارتباط با دیگران، ارتباط چشمی  ایجاد کرده و با لحنی مثبت و توام با خوش بینی صحبت کنید.

در ایمیل های خود از لحن و عبارات مثبت استفاده کنید. هنگام نوشتن ایمیل برای مدیران، همکاران و مشتریان خود بر استفاده از عبارات و نوشته های مثبت تاکید داشته باشید.

به صورت فعالانه با همکاران و مشتریان خود در ارتباط باشید.  
       
از یک دوست یا مشاور در مورد خودتان بازخورد بگیرید. آیا شما شور و اشتیاق دارید؟ ممکن است جواب شما بله باشد ولی جواب دیگران نه. شما ممکن است از افعال غیرکلامی و شکل بیان خود و میزان تاثیر مثبت یا منفی آن آگاه نباشید. تغییر تصویر ذهنی خود (ایجاد تصویری مثبت) در ذهن دیگران تا حد زیادی روی میزان درک درست آنها از شما موثر است.

برای تفریحات خود زمان بگذارید. این کار استرس های شما را کاهش و آرامش نصیب تان می کند. ورزش و تفریح می تواند روحیه و حال شما را دگرگون کند. اگر این تفریحات و سرگرمی ها را انجام دهید، با روحیه و دید بهتری به سرکار خود بازمی گردید.

برای آنچه انجام می دهید، شور و شوق داشته باشید. هدف تان از انجام این کار (شغل) چیست؟ چقدر این کار به شما یا دیگری کمک می کند؟ داشتن شور و شوق به شما کمک می کند که در انجام کار خود هیجان و انگیزه لازم را داشته باشید حتی در شرایط استرس زا.  

فکر کنید که برای چه چیزهایی شکر گزار هستید. برخی افراد عادت دارند که روزانه بابت چیزهایی که دارند، شکرگزار باشند. هنگامی که شما نیز اینگونه بیاندیشید و برای همه چیزهایی که دارید، خدا را شکر کنید، این کار به صورت دیدگاه و اعتقاد شما تبدیل می شود.

بر مثبت بودن تمرکز کنید. سعی کنید به نیمه روشن و مثبت هر چیزی نگاه کنید. به ازای گفتن چیزهای مثبت به خودتان پاداش داده و برای گفتن چیزهای منفی خود را جریمه کنید. این گفتار و بیان شما را کنترل کرده و برای مثبت تر شدن کمکتان می کند. سعی کنید با افراد منفی زیاد در ارتباط نباشید زیرا انرژی و مثبت اندیشی تان را کاهش می دهد.

صبور باشید. داشتن صبر به شما آرامش داده و استرس تان را کم می کند. ما در جهان پراسترسی زندگی می کنیم که مردم انتظار دارند همه کارها به سرعت انجام شوند. در این جهان بارها در صفوف مختلف و یا ترافیک گیر می افتید که داشتن صبر، اشتیاق و مثبت اندیشی تان را حفظ کنید.
 

 

 منبع http://blog.nwjobs.com


 

تحقیق و ترجمه گروه بازارکار و اشتغال کارشناس رسمی دادگستری

 

سایر مقالات

مقالات مرتبط :

توصیه شغلی شماره1: چه مدت باید در شغلی که دوست ندارم، باقی بمانم؟

توصیه شغلی شماره 2: چگونه با سختی های شغل جدید کنار بیایم؟

توصیه شغلی شماره3 : سه راه مناسب برای پیگیری پس از مصاحبه شغلی

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *