دسته‌بندی نشده

جرم هتک حیثیت در فضای مجازی

[ad_1]

در این مقاله به بررسی جرم هتک حیثیت و نشر اکاذیب رایانه ای و مجازات آن می پردازیم . 

برای مشاوره جرم هتک حیثیت و نشر اکاذیب رایانه ای و مجازات آن

برای مشاوره جرم هتک حیثیت و نشر اکاذیب رایانه ای و مجازات آن

 

فناوری رایانه ای علاوه بر اینکه سر منشاء پیشرفت های زیادی در دنیای امروز بوده ، حواشی و دردسر های زیادی نیز به وجود آورده است . کسانی با استفاده غلط از این امکانات دست به آزار و اذیت دیگران و بر هم زدن آرامش آنها می زنند .

البته این افراد از نظر قانونگذار دور نمانده اند و با تبیین دسته ای از جرائم تحت عنوان جرائم رایانه ای ، به آنها رسیدگی شده است . یکی از جرائمی که امروزه در جامعه رواج یافته است استفاده از فناوری کامپیوتری برای نشر اکاذیب و هتک حیثیت افراد است .

از این رو قانونگذار آن را یکی از مصادیق جرم رایانه ای شناخته است و برای آن مجازات تعریف کرده است . به همین منظور در این مقاله به بررسی جرم هتک حیثیت و نشر اکاذیب رایانه ای و مجازات هتک حیثیت و نشر اکاذیب رایانه ای می پردازیم .

جرم هتک حیثیت و نشر اکاذیب رایانه ای و مجازات آن

در قانون جرائم رایانه ای برای جرم هتک حیثیت و نشر اکاذیب رایانه ای مصادیق مختلفی آمده است که هر کدام مجازات مرتبط با خود را دارند . در اینجا به بیان موارد جرم هتک حیثیت و نشر اکاذیب رایانه ای می پردازیم . در این قانون آمده است که :

 

1- هر کس به وسیله سیستم های رایانه ای یا مخابراتی ، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد  یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند به نحوی که عرفا موجب هتک حیثیت او شود : به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد . 

 

2- هر کس به وسیله سیستم های رایانه ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار فرد دیگری را بدون رضایت او منشر کند یا  در دسترس دیگران قرار دهد ، به نحوی که منجر به ضرر یا هتک حیثیت او شود : به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد . 

 

3- هر کس به قصد ضرر زدن به دیگری یا به قصد تشویش اذهان عمومی یا تشویش اذهان مقامات رسمی به وسیله سیستم رایانه یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند  یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت ، راسا یا به عنوان نقل قول ، به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقام های رسمی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد ، چه از این کار ضرری وارد شود و چه نشود : افزون بر اعاده حیثیت به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مجازات اعاده حیثیت کلیک کنید .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص جرم هتک حیثیت و نشر اکاذیب رایانه ای و مجازات آن ، به کانال تلگرام حقوق کیفری مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامونجرم هتک حیثیت و نشر اکاذیب رایانه ای و مجازات آن پاسخ دهند .

 

 

 

برای مشاوره جرم هتک حیثیت و نشر اکاذیب رایانه ای و مجازات آن

برای مشاوره جرم هتک حیثیت و نشر اکاذیب رایانه ای و مجازات آن

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *