نقشه برداری

جانمایی پلاک ثبتی در دماوند

[ad_1]

 

مفهوم جانمایی پلاک ثبتی از دو واژه جانمایی و پلاک ثبتی گرفته شده است. جانمایی به معنای تعیین و جای گذاری موقعیت یک نقشه در جای واقعی خودش است. پلاک ثبتی هم یک شناسه و کد ثبتی می باشد که برای هر ملک به صورت منحصر به فرد تعیین می گردد. با این توضیح میتوان به این استدلال رسید که دو واژه جانمایی و پلاک ثبتی به معنای عملیات ثبتی است که منجر به تهیه نقشه یو تی ام می شود و در نهایت به معنای” جانمایی پلاک ثبتی ” است.

 

انجام امور نقشه برداری جانمایی پلاک ثبتی در دماوند بوسیله عملیات امور حقوقی و مهندسی به شکل بسیار گسترده صورت می گیرد. جانمایی پلاک ثبتی یک فعالیت کاملا تخصصی است که فقط توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته امور ثبتی صورت می پذیرد. توجه داشته باشید که بوسیله نقشه جانمایی پلاک ثبتی آشکار می گردد موقعیت ملک در دماوند با مساحی مشخص دارای چه پلاک ثبتی و با چه حدود اربعه ای می باشد.

 

کاربرد جانمایی پلاک ثبتی در دماوند

 

در شرایط خاص در دماوند مثل موارد زیر میتوان از جانمایی پلاک ثبتی استفاده کرد. همچنین میتوان توجه داشت که جانمایی سند را می توانیم هم رده با سند مالکیت دانست.

 

– جانمایی پلاک ثبتی برای تداخل پلاک های دماوند

 

– جانمایی پلاک ثبتی جهت پیدا کردن املاک گمشده دماوند

 

– جانمایی پلاک ثبتی جهت استعلام ثبتی املاک دماوند

 

جانمایی ثبتی ( جانمایی سند) یا دیگر اسامی که عوام مالکین ان را نام گذاری می کنند ” جانمایی سند ” پروسه ای می باشد.برای تعیین مکان ثبتی و زمینی دقیق یک ملک در سیستم مختصات یو تی ام. اگر بخواهیم آن را علمی تربیان کنیم جانمایی پلاک ثبتی در واقع قرار دادن موقعیت مساحی سند در نقشه اولیه در زمان تفکیک است.

 

یادگیری جانمایی پلاک ثبتی:

 

بعنوان مثال هنگامی که یک سند در دست شما قرار دارد جهت جانمایی پلاک ثبتی و مشخصات حدود اربعه سند موارد زیر را میتوان بیان نمود:

 

شش دانگ پلاک ثبتی 78 اصلی 462 فرعی مفروز و مجزی شده از پلاک 98 فرعی از 78 اصلی به متراژ 50.000 متر مربع با حدود اربعه شمالا به طول 200 متر به خیابان 20 متری، شرقا 250 متر به پلاک 358 فرعی، جنوبا به طول 200 متر به پلاک 199 فرعی، غربا به طول 250 متر به پلاک 375 فرعی واقع در مزرعه دماوند

 

آیا جانمایی پلاک ثبتی در دماوند مقرون به صرفه می باشد؟

 

با توجه به افزایش قیمت زمین در شهرستان  دماوند در هر صورت جانمایی پلاک ثبتی به شما مالکین محترم شهرستان دماوند توصیه می شود. این را باید اضافه کرد که به عنوان نمونه جهت جانمایی یک سند در دماوند به متراژ 1200 متر هزینه تهیه نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی آن ملک به انداره ارزش ریالی 2 متر از آن زمین می باشد. با این حساب ایا از نگاه شما جانمایی پلاک ثبتی مقرون به صرفه است؟

 

مراحل انجام کار جانمایی سند ثبتی به دلیل بار حقوقی فراوان لازم است توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته امور ثبتی انجام گیرد.

 

سیاست تیم کاری و کارشناسان در این زمینه جهت انجام امور ثبتی از جمله جانمایی پلاک ثبتی، تهیه نقشه یو تی ام بر مبنای صداقت و اصول سوگند نامه نظام مهندسی است. برای مثال جهت جانمایی سندهای قدیمی ( شاهنشاهی ) اولین قدم باید سند ملک را باید مورد بررسی قرار داد و در صورت موجود بودن سوابق ثبتی و امکان جانمایی پلاک ثبتی به مالک اعلام می گردد که جانمایی ملک شما انجام می شود. پس از اعلام هزینه کارشناسی و اعلام میزان زمان مورد نیاز مبلغی به عنوان بیعانه دریافت می گردد و شروع فعالیت جانمایی پلاک ثبتی آغاز می شود .

 

برخی کارشناس ها مبالغی را از مالکین بعنوان بیعانه جهت جانمایی سند دریافت می کنند و پس از مدتی به مالک اعلام می شود که جانمایی سند شما امکان پذیر نیست. تهیه نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی با تهیه نقشه یوتی‌ام دو پروسه کاملا مجزا است. تهیه نقشه یوتی‌ام زمانی انجام می شود که جای ملک مشخص باشد و مهندس نقشه برداری بوسیله گیرنده مولتی فرکانس متصل به سامانه شمیم ( جی پی اس شمیم ) نقشه ملک شما را تهیه و ممهور به مهر کارشناسی می کند.

 

اما در پروسه تهیه نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی ( جانمایی سند ) باید ابتدا کار کلیه نقشه های ثبتی منطقه که همگی روی کاغذ های قدیمی ترسیم شده اند مورد بررسی قرار گیرند. پس از بررسی نقشه های ثبتی قدیمی تیم کارشناسی ما توسط عملیات کارتوگرافی نقشه های ثبتی قدیمی را به نقشه های رقومی یا نقشه اتوکد در سیستم مختصات یو تی ام تبدیل می کنند.

 

پس از تهیه نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی و دریافت مختصات گوشه های ملک، مختصات های ملک روی زمین میخ کوبی میشود.

 

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *