دسته‌بندی نشده

تفاوت کلاهبرداری و خیانت در امانت

[ad_1]

در این مقاله به بررسی تفاوت کلاهبرداری و خیانت در امانت می پردازیم .

برای مشاوره تفاوت کلاهبرداری و خیانت در امانت

برای مشاوره تفاوت کلاهبرداری و خیانت در امانت

 

در قانون اصل بر این است که هر عمل مجرمانه سه رکن یا عنصر دارد و از این رو هر جرم با سه رکن مخصوص به خودش شناسایی می شود . این سه رکن شامل عنصر روانی ، قانونی و مادی است که در هر جرم با جرم دیگر متفاوت است برای مثال عناصر روانی ، مادی و قانونی تشکیل دهنده جرم کلاهبرداری با عناصر روانی ، مادی و قانونی جرم خیانت در امانت متفاوت است اما در این بین بسیار پیش می آید که افراد جرائم را نمی توانند تفکیک کنند البته این موضوعی که در حیطه دانش متخصصان علم حقوق است اما ما در این جا برای آگاهی بیشتر می خواهیم درباره تفاوت دو جرم کلاهبرداری و خیانت در امانت که بسیار در عرف اشتباها به جای هم به کار گرفته می شوند ، توضیح دهیم . از این رو ما در این مقاله به بررسی تفاوت جرم کلاهبرداری و خیانت در امانت می پردازیم . 

تفاوت جرم کلاهبرداری و خیانت در امانت

جرم کلاهبرداری و خیانت در امانت با یکدیگر کاملا متفاوت هستند اما گاهی اشتباها به جای یک دیگر به کار گرفته می شوند ما درباره هر یک از این جرائم به طور جداگاه توضیح داده ایم و در اینجا به بررسی تفاوت آنها می پردازیم . تفاوت جرم کلاهبرداری و خیانت در امانت را می توان در موارد زیر دانست :

 

1- اولین فرق بین کلاهبرداری و خیانت در امانت در این است که در جرم کلاهبرداری ، کلاهبردار آگاهانه اقدام به فریب و اغفال دیگری می کند و در این کار عمد دارد اما در خیانت در امانت نیرنگ و فریبی در کار نیست و امانت گذار با اراده خودش مالی را در اختیار امانت دار قرار می دهد . 

 

2- دومین فرق خیانت در امانت و کلاهبرداری در پس اغفال و فریب قصد گرفتن مال دیگری است تا از آن سود گرفته شود  ولی در خیانت در امانت این که مالی به دیگری سپرده شود اختیاری است و باعث شکل گیری جرمی نمی شود . 

 

3- تفاوت دیگری کلاهبرداری و خیانت در امانت این است که در جرم کلاهبرداری صرف اینکه با اغفال و فریب مالی از دیگری اخذ شود تا از آن سود برده شود ، جرم محقق می شود اما در جرم خیانت در امانت گرفتن مال باعث وقوع جرم نمی شود و باید اعمال دیگری مانند عدم استرداد مال در صورت تقاضای امانت گذار و گم کردن و استفاده کردن از مال رخ بدهد . 

 

4- تفاوت دیگری کلاهبرداری و خیانت در امانت در مجازات کلاهبرداری و مجازات خیانت در امانت است که مجازات کلاهبرداری به مراتب سنگین تر از مجازات خیانت در امانت است . 

 

برای مطالعه شکایت نامه خیانت در امانت کلیک کنید . 

حتما بخوانید: موارد کلاهبرداری در خرید و فروش ماشین

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تفاوت کلاهبرداری و خیانت در امانت ​در کانال تلگرام حقوق کیفری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون تفاوت کلاهبرداری و خیانت در امانت پاسخ دهند .

 

 

 

برای مشاوره تفاوت کلاهبرداری و خیانت در امانت

برای مشاوره تفاوت کلاهبرداری و خیانت در امانت

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *