دسته‌بندی نشده

کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک مسکونی با موقعیت اداری و تجاری

[ad_1]

کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک مسکونی با موقعیت اداری و تجاری

ارزیابی ملک مسکونی با موقعیت اداری و تجاری توسط کارشناس رسمی دادگستری به انجام می رسد که تصمیم داریم در این مقاله با عنوان کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک مسکونی با موقعیت اداری و تجاری ، به این مبحث بپردازیم.

 

برخی از مهم‌ ترین عوامل در ارزیابی یا قیمت‌ گذاری املاک مسکونی :

چند بر بودن ملک مسکونیوجود آسانسور و پارکینگ مخصوصاً در املاک مسکونی آپارتمانیجنس نمای ساختمانامکانات رفاهی ملکسال ساخت و عمر خانهمحل قرارگیری ملک مسکونی ازنظر رفت‌ و آمد و شلوغیرعایت اصول ایمنی و مرغوبیت مصالح برای ساختتعداد واحدهای موجود در املاک مسکونی آپارتمانیمساحت یا متراژ ملک مسکونیمیزان روشنایی و نورگیری ملک مسکونی

4 عامل تأثیر منطقه و محله در ارزیابی و قیمت‌ گذاری املاک مسکونی و تجاری توسط کارشناس رسمی دادگستری

مرغوبیت خاک زمینی که ملک روی آن بنا شدهموقعیت ملک نسبت به مسیرهای شهری و امکاناتحسن شهرت منطقه‌ ای که ملک مسکونی یا تجاری در آن ساخته‌ شدهمحل قرار گرفتن ملک از نظر وجود گسل‌ های زلزله

کارشناس رسمی دادگستری که در راستای ارزیابی املاک یا قیمت‌گذاری ملک مسکونی یا تجاری فعالیت دارند ، نسبت به حسن شهرت بعضی از منطقه‌ های شهری که به‌ اصطلاح بالا شهر یا پایین‌ شهرنامیده می شوند ، آگاهی داشته و این مشخصه را در ارزیابی یا قیمت گذاری املاک مسکونی در نظر خواهند گرفت. در شهری همانند تهران گسل‌ های زلزله که در حوزه و محدوده احداث بنا وجود دارند ، در امر ارزیابی ملک مسکونی با موقعیت اداری و تجاری و قیمت‌گذاری ملک ، مؤثر هستند. از عوامل مهم دیگر در ارزیابی یا قیمت‌ گذاری املاک ، استحکام خاک محل احداث ملک است ؛ در واقع قیمت ملک در زمین‌ هایی که به سست بودن خاک معروف هستند ، پایین ‌تر می باشد. منظره و چشم ‌انداز نیز از در حیطه ارزیابی ملک مسکونی با موقعیت اداری و تجاری دارای اهمیت بوده اما به شرطی که کارشناس رسمی دادگستری در ارزیابی کردن املاک و قیمت‌گذاری آن همه موارد را لحاظ نماید.

کیفیت و نوع مصالح مورد استفاده در احداث املاک مسکونی و تجاری نیز مسئله ای است که در ارزیابی ملک مسکونی با موقعیت اداری و تجاری توسط کارشناس رسمی دادگستری ، مورد توجه قرار می گیرد. بر این اساس که ارزیابی املاک و قیمت‌ گذاری نوع سازه ( بتنی یا فولادی ) هم با یکدیگر تفاوت داشته و نوع مصالح ، وارداتی یا داخلی بودن آن ‌هم که نشان دهنده درجه کیفیت است ، در فرایند ارزیابی ملک مسکونی با موقعیت اداری و تجاری تاثیر گذار می باشد.
به لحاظ معماری املاک مسکونی ، مواردی از قبیل طرح دیوارها و کف ، کابینت و شیرآلات و سرویس‌های بهداشتی ، نورگیر بودن ساختمان ، فرم زمین ملک مسکونی یعنی چند بر بودن و غناسی نداشتن ، در ارزیابی کردن ملک مسکونی با موقعیت اداری و تجاری حائز اهمیت هستند.

در تقسیم‌ بندی رشته ‌های کارشناس رسمی دادگستری ، ارزیابی املاک و قیمت‌ گذاری ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری در رشته‌های راه و ساختمان ، نقشه‌ برداری ، امور ثبتی ، امور معادن ، رشته کشاورزی و منابع طبیعی انجام می‌ گردد. اگر پایه ملک مورد نظر جهت ارزیابی را زمین در نظر بگیریم ، اراضی خارج از محدوده شهری که کاربری غیرشهری دارند را می‌توانیم در تقسیم ‌بندی گروه معادن یا کشاورزی و منابع طبیعی قرار دهیم. در زمینه ارزیابی اراضی که کاربرد معدن دارند و از این زمین‌ ها بهره‌ برداری کانی و مواد می‌ شود ، در این راستا کارشناسان رسمی امور معادن اجازه ارزیابی و قیمت‌ گذاری را دارا هستند. در مورد اراضی و زمین‌هایی که کاربری غیر زراعی و کشاورزی دارند و د محدوده شهری یا روستایی باشند ، ارزیابی و قیمت‌ گذاری توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته راه و ساختمان ، نقشه‌ برداری و امور ثبتی انجام می‌شود. همچنین ارزیابی اراضی کشاورزی و قیمت‌گذاری زمین‌های زراعی و باغات از سوی کارشناس رسمی رشته کشاورزی و منابع طبیعی انجام می پذیرد.

 

مراحل تغییر کاربری ساختمان از مسکونی به اداری

دستور نقشه با توجه به نیاز کاربری جدیدهزینه های تغییر کاربری مسکونی به اداریمراجعه به شهرداری یا دفاتر خدمات نوسازی برای ثبت درخواستبازرسی از محل توسط کارشناس شهرداری

مهم ترین بخش موضوع تغییر کاربری ساختمان از مسکونی به اداری را موضوع هزینه های تغییر کاربری است. عملاً آنچه مازاد بر اصول و موارد ارزیابی املاک در کاربری مسکونی در مورد کاربری اداری میباشد ، همین هزینه های تغییر کاربری است. هزینه های تغییر کاربری به چندین عامل از قبیل موقعیت ساختمان ، محله یا موقعیت ملک در شهر ، مساحت و طبقه که اهمیت فراوانی دارد ، وابسته است. متاسفانه هزینه مشخصی برای تغییر کاربری از مسکونی به اداری وجود ندارد . در شهر تهران هزینه تغییر کاربری از هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت میباشد.

از نقطه نظر کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک مسکونی با موقعیت اداری و تجاری ، آنچه مرسوم میباشد و مورد عمل قرار می گیرد ، برای تعیین ارزش و ارزیابی ملک اداری ، قیمت متناظر ملک با کاربری مسکونی را به اضافه حداقل 15 تا حداکثر 30 درصد ارزش هر مترمربع کاربری مسکونی درنظر گرفته می شود.

روش کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک مسکونی با موقعیت اداری و تجاری

تعیین قیمت ملک مسکونی با موقعیت اداری و تجاری توسط کارشناس رسمی دادگستری است و نمی توان با تعیین درصد های ثابت آن را فرموله کنند. این موضوع توسط کارشناس رسمی دادگستری راه و ساختمان ، بسته به ملک مسکونی با موقعیت اداری و تجاری بررسی و تعیین می گردد.

برای ارزیابی و کارشناس ملک مسکونی با موقعیت اداری و تجاری در تهران یا در شهر خود توسط کارشناس رسمی دادگستری مقیم استان ، برای مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *