دسته‌بندی نشده

تجدید ارزیابی دارایی ها

[ad_1]

تجدید ارزیابی دارایی ها

در سیستم حسابداری، ارزش روز دارایی‌ها با توجه به تاریخ خرید محاسبه می‌شوند و به دلیل شرایط تورم کشور، هر 2 سال یک بار این محاسبات باید صورت گیرد. تجدید ارزیابی‌ها روی دارایی‌های ثابت مشهود نظیر زمین، ساختمان، ماشین‌آلات و تجهیزات و خطوط تولید انجام میشود.   اگر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های استهلاک‌پذیر باشد، سود مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها که به حساب افزایش سرمایه لحاظ می‌شود، در سال ایجاد مشمول مالیات نیست؛ اما تجدید ارزیابی دارایی‌های استهلاک‌پذیر (ساختمان، تجهیزات و…) موجب افزایش هزینه استهلاک برای سال‌های آتی می‌شود و سود خالص را از طریق افزایش دادن هزینه سربار در بهای تمام شده، کاهش می‌دهد. همچنین هزینه استهلاک دارایی‌های به‌روز شده در سال‌های بعد هزینه غیرقابل قبول مالیاتی است و صرفه‌جویی مالیاتی ایجاد نمی‌کند.

مدیران صنعت  برای اصلاح صورت های مالی در دوران پسابرجام و خروج از ماده 141  معمولا تصمیم میگیرند تا زمین کارخانه و ماشین آلات و دستگاهها و خطوط تولید را تجدید ارزیابی نمایند تا از این طریق بتوانند صورت های مالی را مجدداً آرایش بهتری دهند.

باتجدید ارزیابی ماشین آلات کارخانه حسابدارن ارزش روز ماشین آلات را در محاسبه استهلاک سالیانه لحاظ مینمایند تا بتوانند ضمن تقسیم سود کمتر بین سهامداران، مالیات کمتری نیز به دولت پرداخت نمایند. 

موضوعات مرتبط: تجدید ارزیابی دارایی ها

برچسب‌ها: تجدید ارزیابی ماشین آلات

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *