دسته‌بندی نشده

مشاوره حقوقی طلاق – چگونه مشاوره حقوقی طلاق بگیریم

[ad_1]

برخی ترجیح می دهند که به جای گرفتن وکیل ، از مشاوره حقوقی طلاق استفاده نمایند . مشاوره حقوقی طلاق ، با صرف هزینه ای کم ، به صورت کاربردی ، راهکارهای حقوقی لازم در خصوص دعوی طلاق را ارائه می نماید . از جمله مزایای مشاوره حقوقی طلاق ، در دسترس و به صرفه بودن آن است و از معایب مشاوره حقوقی طلاق ، آن است که مشاوره حقوقی ، مسئولیت پرونده فرد را بر عهده نداشته و ارتباط مستقیم و موثری بین طرفین شکل نمی گیرد .

برای مشاوره حقوقی طلاق

برای مشاوره حقوقی طلاق

 

متاسفانه ، به دلیل چالش ها و معضلاتی که به لحاظ اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه ایجاد شده است ، سازگاری و آستانه تحمل افراد به نحو چشمگیری کاهش یافته است ؛ به نحوی که امروزه ، یکی از مهم ترین دعاوی ای که مراجع قضایی با آن مواجه هستند ، دعاوی خانوادگی و به ویژه ، دعوی طلاق است که طی آن ، به جز طلاق های توافقی ، طلاق از طرف زن و طلاق از طرف مرد نیز ، در دادگاه ها اقامه می شوند .

طلاق ، عمل حقوقی پیچیده ای است که آثار حقوقی مختلفی بر روابط زوجین ایجاد می نماید ؛ به ویژه در صورتی که زوجین ، فرزند نیز داشته باشند ، دعاوی متعددی به دنبال آن مطرح می شوند ؛ از جمله دعوی مهریه ، اجرت المثل ، نحله ، نفقه و غیر اینها . به همین دلیل ، لازم است که هر یک از زوجین ، قبل از درخواست طلاق ، از جوانب موضوع مطلع شده و پس از مشاوره حقوقی با متخصصین خبره ، از مزایا و معایب اقدامات مد نظر خود مطلع شوند و تصمیم درستی برای زندگی خود اتخاذ نمایند .

به همین مناسبت ، در ادامه این مقاله ، قصد داریم به بررسی این موضوعات بپردازیم که مشاوره حقوقی برای تقاضای طلاق ، در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد و مزایا و معایب آن کدامند . در ادامه نیز ، به توضیح مشاوره حقوقی طلاق کارشناس رسمی دادگستری ، خواهیم پرداخت .

مشاوره حقوقی طلاق چیست

در حال حاضر ، یکی از شایع ترین روش های انحلال عقد نکاح ، طلاق می باشد که به موجب آن ، زن و مرد ، با توافق یکدیگر و یا با ارائه دادخواست جداگانه ، درخواست رسیدگی از دادگاه و صدور حکم طلاق را می نمایند . در هر صورت ، آنچه مهم است ، آن است که در دعاوی طلاق ، یک یا هر دوی زوجین ، خواستار خاتمه زندگی مشترک هستند .

اما مسئله مهمی که در این خصوص وجود دارد ، آن است که احکام مربوط به طلاق و انواع آن ، بسیار پیچیده هستند . به عنوان نمونه ، در صورتی که زن ، درخواست طلاق داشته باشد ، صرفا تحت شرایط خاصی ، همچون داشتن حق طلاق و یا اثبات عسر و حرج خود ، می تواند از همسر خود جدا شود و در غیر این صورت ، دادخواست طلاق از طرف زن ، رد می شود . به همین مناسبت ، دریافت مشاوره حقوقی برای طلاق توسط زن ، الزامی است .

در مقابل ، مرد نیز صرفا در صورتی می تواند همسر خود را طلاق دهد که کلیه حقوق مالی وی را پرداخت نموده و یا ترتیب پرداخت آنها را مشخص نموده باشد . در غیر این صورت ، نمی تواند از همسر خود طلاق گیرد . در چنین شرایطی ، به دلیل اینکه حقوق مالی زن بعد از طلاق ، از جمله اجرت المثل یا تنصیف دارایی مرد پس از طلاق ، صرفا در شرایط خاص و ویژه ای به زن تعلق گرفته و بعضا امکان عدم پرداخت آنها وجود دارد ، دریافت مشاوره حقوقی برای طلاق از طرف مرد نیز ضروی است .

علاوه بر اینها ، از آن جهت که دعاوی طلاق ، گاها در مواردی مطرح می شود که زوجین ، فرزند یا فرزندانی نیز دارند ، بحث های مربوط به حضانت فرزندان نیز به آن پیوند می خورد . بر اساس قانون ، حضانت فرزندان بعد از طلاق پدر و مادر ، بر اساس سن فرزند ، به پدر یا مادر تعلق می گیرد و طرف مقابل ، حق ملاقات با فرزند را خواهد داشت . اما به دلیل اختلاف میان زوجین ، گاهی حضانت و ملاقات با فرزندان نیز ، نحت الشعاع قرار می گیرد . به همین دلیل ، دریافت مشاوره حقوقی طلاق و موضوعات مرتبط با فرزندان ، الزامی است .

دریافت مشاوره حقوقی طلاق ، به این معنا است که زن یا مرد ، برای ادامه مراحل طلاق ، به جای اینکه از وکیل پایه یک دادگستری استفاده نمایند ، موضوعات ، سوالات و چالش هایی که مدنظرشان می باشد را به صورت مستقیم ، از مشاوران و کارشناسان حقوقی بپرسند تا بهترین تصمیم را در خصوص ادامه مراحل کار ، اتخاذ نموده و از تبعات منفی بی اطلاعی از حقوق خود ، اجتناب نمایند . لذا در قسمت های بعد ، مهم ترین مزایا و معایب مشاوره حقوقی طلاق را شرح خواهیم داد .

حتما بخوانید: طلاق و انواع آن

مزایای مشاوره حقوقی طلاق

در قسمت قبل ، به بررسی این موضوع پرداخته شد که مشاوره حقوقی طلاق چیست . همانطور که گفته شد ، در صورتی که اشخاص ، قصد داشته باشند از همسر خود جدا شوند ، برای اطلاع از کلیه جوانب قانونی دعوی ، می توانند از مشاوره های طلاق استفاده نمایند تا حقوق قانونی آنها پایمال نشود . اما بسیاری از افرادی که قبلا از مشاوره های حقوقی برای طلاق استفاده نکرده اند ، ممکن است این سوال را مطرح نمایند که مزایای مشاوره حقوقی طلاق چیست ؟

در پاسخ به این سوال ، باید گفت که بسیاری از افراد ، به جای استفاده از مشاوره حقوقی طلاق ، از خدمات وکلای پایه یک دادگستری استفاده می کنند و به اصطلاح ، وکیل می گیرند . اما پر واضح است که طرح دعوی طلاق با گرفتن وکیل ، هزینه های نسبتا زیادی به طرفین دعوی تحمیل می کند . به همین دلیل ، یکی از مهم ترین مزایای مشاوره حقوقی طلاق ، هزینه مناسب و به صرفه آن است .

همچنین ، استفاده از مشاوره حقوقی طلاق و یا وکیل تلفنی ، برای اشخاصی که قصد دارند وکیل بگیرند ؛ اما دسترسی مناسبی به خدمات وکلای دادگستری ندارند ، گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود ؛ چرا که گاها هزینه های رفت و آمد به موسسات حقوقی و گرفتن نوبت و مسائلی از این قبیل ، ممکن است زیاد و طولانی باشد .

علاوه بر اینها ، بسیاری از افراد ، تمایل ندارند که به صورت رو در رو ، با وکیل یا مشاور حقوقی صحبت نمایند و مشکلات زناشویی و دعاوی خانوادگی خود را شرح دهند ؛ در مقابل ، ممکن است ترجیح دهند که به صورت تلفنی ، با کارشناسان و مشاوران حقوقی مشورت کنند و راهکارهای قانونی لازم برای حل مشکلات مربوط به پرونده طلاق را جویا شوند .

مزیت دیگر مشاوره حقوقی طلاق ، آن است که طرفین ، حق انتخاب گسترده تری داشته و می توانند به راحتی مشاوران خود را تغییر دهند و حتی از مشورت های افراد مختلف ، بهره جوبند . در حالی که معمولا ، انتخاب و معرفی وکیل دادگستری به دادگاه ، محدودیت هایی را برای موکل ایجاد می کند و سبب می شود تا صرفا از راهکارهای یک وکیل مشخص در رابطه با طلاق از طرف زن یا طلاق از طرف مرد ، استفاده شود .

لازم به ذکر است که برخی از اشخاص ، تا حدودی با روال قانونی و حقوقی طلاق آشنایی داشته و خودشان ، فرصت و دانش کافی برای پیگیری پرونده طلاق خود را دارند . به همین دلیل ، ترجیح می دهند که برای پیگیری دعوی طلاق ، به جای اینکه وکیل بگیرند ، به شخصه اقدامات لازم را انجام دهند تا هم در هزینه های مربوطه ، صرفه جویی شده و هم ، با مراجعه شخصی به دادگاه ، به نحو بهتری از خود دفاع کنند .

نحوه پیگیری دادخواست طلاق

 

معایب مشاوره حقوقی طلاق

در قسمت های قبل ، به بررسی این موضوعات پرداخته شد که مشاوره حقوقی طلاق چیست و مزایای استفاده از مشاوره های طلاق ، ناظر بر چه مواردی می باشد . اما ، پر واضح است که گاهی اوقات ، استفاده از مشاوره های حقوقی طلاق ، در مورد برخی از پرونده ها ، مطلوبیت لازم را نداشته و معایبی نیز دارد . به همین مناسبت ، در این قسمت ، قصد داریم به بررسی معایب مشاوره حقوقی طلاق بپردازیم .

اولین مورد از معایب مشاوره حقوقی طلاق ، آن است که ارتباط چهره به چهره ، موثر و مستقیمی میان فرد با مشاور حقوقی ، شکل نمی گیرد و طبعا این موضوع ، ممکن است بر کیفیت مشاوره های طلاق ، اثر گذار باشد . چرا که عدم درگیر شدن مشاور حقوقی طلاق با متقاضی ، سبب می شود راهکارهای حقوقی ارائه شده ، وافی به مقصود نباشد ؛ مثلا در مورد پرونده طلاق از طرف زن که حساسیت های خاصی دارد ، نیاز است که کلیه ابعاد پرونده بررسی شده و دادخواست طلاق ، بر اساس آن ، تدوین شود .

این در حالی است که اگر فرد ، به جای مشاوره حقوقی طلاق ، وکیل خانواده بگیرد ، به نحو موثرتری می تواند با وی ارتباط برقرار نماید . چرا که وکیل ، به صورت مناسبی از چگونگی اوضاع و احوال مربوط به پرونده طلاق ، مطلع می شود . همچنین ، در این حالت ، به دلیل اینکه وکلای دادگستری ، مسئولیت های حرفه ای مختلفی به عهده دارند ، حقوق موکل ، به نحو بهتری تضمین خواهد شد .

به عبارت دیگر ، زمانی که فرد ، با یک وکیل ، قرارداد می بندد و دفاع از خود در دعوای طلاق را به وکیل واگذار می کند ، وکیل موظف می شود که به بهترین وجه ، از حقوق موکل خود دفاع نماید ؛ در صورتی که استفاده از مشاوره حقوقی طلاق ، ممکن است این امکان را به فرد ندهد ؛ چرا که هیچ شناختی میان طرفین ، ایجاد نمی شود و مشاوره حقوقی ، مسئولیتی در قبال نتیجه پرونده ندارد .

 در دادگاه طلاق چگونه حرف بزنیم

 

مشاوره حقوقی طلاق کارشناس رسمی دادگستری

در قسمت های قبل ، به توضیح اینکه مشاوره حقوقی طلاق چیست و چه مزایا و معایبی دارد ، پرداختیم . در حال حاضر ، علاوه بر وکیل طلاق ، موسسات حقوقی مختلفی نیز ، اقدام به ارائه مشاوره های حقوقی طلاق می نمایند و به این ترتیب ، بسیاری از سوالات حقوقی افراد پیرامون دعوای طلاق و دعاوی مرتبط با آن ، پاسخ داده می شود .

در این میان ، مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری ، به عنوان تخصصی ترین سایت حقوقی کشور ، این امکان را برای مخاطبان ، فراهم نموده است تا به صورت تخصصی ، مشاوره های حقوقی مربوط به کلیه دعاوی خانوادگی و به ویژه ، مشاوره حقوقی طلاق ، مشاوره حقوقی مهریه ، مشاوره حقوقی نفقه ، مشاوره حقوقی حضانت فرزندان و غیر اینها را دریافت دارند .

سایت مشاوره حقوقی طلاق کارشناس رسمی دادگستری ، این افتخار را دارد که با استفاده از کارشناسان خبره ، مجرب و تحصیل کرده ، پاسخگوی کلیه سوالات ، ابهامات ، چالش ها و دغدغه های شهروندان ، پیرامون دعاوی طلاق باشد . مشاوران حقوقی طلاق حاضر در مجموعه حقوقی کارشناس رسمی دادگستری ، دارای سطح علمی بالا ، روابط عمومی قوی و فن بیان بالا برای ارائه راهکارهای حقوقی لازم در خصوص  مراحل طلاق هستند .

در این میان ، مرکز مشاوره حقوقی طلاق کارشناس رسمی دادگستری ، همواره تلاش نموده است تا با تولید محتوای حقوقی تخصصی و کاربردی ، پاسخگوی سوالات تمامی شهروندان در خصوص دعاوی حقوقی و به ویژه دعوای طلاق باشد تا اگر برخی از شهروندان ، هزینه کافی برای استفاده از مشاوره حقوقی طلاق را ندارند نیز ، بتوانند با مطالعه مقالات کاربردی موجود در سایت ، مشاوره های حقوقی لازم را دریافت دارند .

معرفی مزایای سایت مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مشاوره حقوقی طلاق در کانال تلگرام حقوق خانواده عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون مشاوره حقوقی طلاق پاسخ دهند .

 

 

سوالات متداول

1- مشاوره حقوقی طلاق چیست ؟

مشاوره حقوقی طلاق به فرایندی گفته می شود که فرد به جای استفاده از وکیل در دعوی طلاق از کارشناسان خبره در حوزه دعاوی خانوادگی و طلاق مشورت بگیرد که برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله را مطالعه نمایید .

2- مزایای مشاوره حقوقی طلاق چیست ؟

از جمله مهم ترین مزایای مشاوره حقوقی طلاق می توان به در دسترس بودن و کم هزینه بودن آن اشاره نمود به علاوه اینکه این مشاوره ها امکان انتخاب بهترین راهکار را برای فرد فراهم می کنند که شرح این موضوع در مقاله ذکر شده است .

3- معایب مشاوره حقوقی طلاق چیست ؟

از مهم ترین معایب مشاوره حقوقی طلاق می توان به عدم ارتباط چهره به چهره و موثر میان طرفین و همچنین عدم مسئولیت حقوقی مشاور طلاق در قبال افراد اشاره نمود که برای آشنایی بیشتر با این معایب می توانید مقاله را مطالعه نمایید .

برای مشاوره حقوقی طلاق

برای مشاوره حقوقی طلاق

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *