دسته‌بندی نشده

کارشناس رسمی دادگستری برنامه ریزی شهری

[ad_1]

کارشناس رسمی دادگستری برنامه ریزی شهری

کارشناس رسمی دادگستری برنامه ریزی شهری

رشته برنامه ریزی شهری زیر مجموعه گروه کارشناسان راه و ساختمان می باشد. لذا کارشناس رسمی دادگستری برنامه ریزی شهری جهت انجام امور کارشناسی با توجه به موضوع کارشناسی ارجاع شده ، نیازمند دارا بودن صلاحیت مرتبط اخذ شده از مراجع صادر کننده پروانه کارشناس رسمی دادگستری می باشند.

کارشناس رسمی دادگستری برنامه ریزی شهری در مورد مسایل شهری همچون حمل و نقل، کاربری زمین و مطلوبیت‌های زیست محیطی ارائه نظر کارشناسی می نماید. به دلیل چند رشته‌ای یا فرا رشته‌ای بودن برنامه ریزی شهری به لحاظ ارتباط از زیبایی شناختی تا اجتماعی تا سلامت و موارد دیگر و با توجه به ابعاد گسترده شهرها و سکونتگاه‌های انسانی، این حرفه نیز ابعاد مختلفی دارد.

کارشناس رسمی دادگستری برنامه ریزی شهری علاوه بر دانش شهرسازی، از دانش های محیطی مثل جغرافیا، محیط زیست، هیدرولوژی و ژئومورفولوژی و سنجش جهت ارائه نظر کارشناسی بهره می برد و نتایج علمی ارائه می نماید.

توسعه شهرها طی سه دهه گذشته و افزایش شهرنشینی و همچنین افزایش وسعت شهرها موجب شده است.

این توسعه موجب بروز مشکلات زیادی در عرصه‌های مختلفی شود که قبل از آن شهرها با آن روبرو نبوده‌اند.

لزوم استفاده بهینه از فضاها و امکانات شهری برنامه‌ریزی کلان در دو سطح منطقه‌ای و شهری است، برنامه‌ریزی و طراحی شهری به‌عنوان بخش اجرایی برنامه‌ریزی منطقه‌ای اگر در قالب طراحی کلان و آمایش سرزمین قرار گیرد و به اجرا درآید می‌تواند از بروز مشکلات جدید جلوگیری نمایید و همچنین راهکارهای اجرایی برای رفع مشکلات موجود شهری ارائه نماید.

صلاحیت های کارشناس رسمی دادگستری برنامه ریزی شهری به شرح ذیل باشند :

قيمت گذاري اراضي غير مرزوعي شهريتشخيص و تطبيق كاربري اراضي شهري با مقررات ناظر بر آنبررسي و اظهار نظر در خصوص طرح هاي جامع، هادي و تفضيلي شهريرسيدگي به اختلافات فيمابين مشاوران ، كارفرمايان در امور تخصصي برنامه ريزي و مديريت شهريرسیدگی و ارزيابي انواع كاربري های شهری و تغيير آنهامكانيابي انواع فضاهاي شهري و ارزيابي اعمال ضوابط شهرسازيانطباق وضع موجود اراضي شهري با طرح هاي هادي ، جامع و تفضيلي شهريتشخيص و ارزيابي طرح هاي تفضيلي، جامع و هادي، واعمال ضوابط شهرسازيتشخيص و ارزيابي انواع آلودگي هاي شهري، بافت تاريخي و فرسوده شهرهاارزيابي و تشخيص وظايف مديران شهري و سنجش مديريت شهري تشخيص و تطبيق كاربري اراضي شهري با مقررات ناظر بر آن

رشته برنامه ریزی شهری

در صورتی که بخواهیم تعریفی کلی از رشته برنامه‌ریزی داشته باشیم، می‌بایستی برنامه‌ریزی را عبارت از کوششی در جهت انتخاب بهترین برنامه‌ها در جهت رسیدن به هدف‌های مشخص بدانیم که ممکن است این کوشش‌ها و برنامه‌ها، تا مرحله‌ی نهایی هدف نیز پیش نرود، بلکه گام‌هایی در جهت رسیدن به آن باشد. رشته ی برنامه ریزی شهری از گرایش های شهرسازی است.

این مجموعه با همکاری تعدادی از کارشناسان رسمی دادگستری ، اعضاء پایه یک سازمان نظام مهندسی ، مهندسین مشاور پایه یک ، مهندسین با تحصیلات دانشگاهی فوق لیسانس و دکتری و اساتید دانشگاه ها در رشته راه و ساختمان و نقشه برداری و رشته برنامه ریزی شهری  آماده انجام امور کارشناسی بصورت تخصصی در سطح کشور می باشد.

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *