دسته‌بندی نشده

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

[ad_1]

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص، در مواردی مانند تغییر در اساسنامه یا تغییر در مدیران شرکت، الزامی بوده و باید از طریق سامانه ثبت شرکت ها، انجام شود. نحوه انجام این امر و همچنین، پیگیری صورتجلسه تغییرات، پس از ثبت آن، به ترتیب، با مراجعه به سامانه مزبور و انتخاب گزینه های صورتجلسه تغییرات و پیگیری درخواست می باشد.

برای مشاوره نحوه ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

برای مشاوره نحوه ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

 

قانون گذار، در قانون تجارت، نه تنها انواع شرکت های تجارتی را پیش بینی نموده که قواعد و تشریفات مربوط به هریک را نیز به طور دقیق و با جزئیات، پیش بینی کرده و شرکت ها، باید، کاملا، تابع قوانین ذکر شده در این قانون عمل نمایند.

از جمله شرکت های تجارتی، شرکت سهامی خاص است که هم نحوه ثبت ویژه ای داشته و هم، ثبت تغییرات آن، در صورت ایجاد تغییر در اساسنامه، مدیران، میزان سرمایه شرکت و سایر مواردی که قانون، الزام به ثبت آن ها، در سامانه مخصوص دارد، به نحو ویژه ای می باشد و در صورتی که در خصوص ثبت تغییرات آن، مطابق قواعد و مراحل قانونی اقدام نشود، شرکت را با آثار حقوقی منفی، مواجه خواهد کرد.

لذا در مقاله حاضر، قصد داریم، پس از ذکر موارد الزامی ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص، سامانه مخصوص این امر را معرفی کرده و نحوه و مراحل ثبت تغییرات از طریق این سامانه را بگوییم؛ سپس، در خصوص مدارک لازم برای انجام این امر و نحوه پیگیری صورتجلسه تغییرات با کد رهگیری و بدون آن، توضیح دهیم.

موارد الزامی ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

یکی از انواع شرکت های پیش بینی شده در قانون تجارت، شرکت سهامی خاص می باشد که با حداقل سه شریک و حداقل سرمایه 100 هزار تومان، قابل تشکیل است و قانون گذار، علاوه بر الزام نمودن به ثبت این شرکت در سامانه جامع ثبت شرکت ها، ثبت برخی تغییرات در خصوص آن را نیز الزامی نموده که در زیر، به این موارد، اشاره شده است:

ثبت هرگونه تغییرات مربوط به اساسنامه

ثبت هرگونه تغییرات مربوط به مدت شرکت

ثبت انحلال شرکت (دلیل انحلال، تاثیری در عدم ثبت این تغییر نخواهد داشت.)

ثبت تغییر بازرسان و مدیران شرکت و تعیین مدیر و بازرسان جدید

ثبت تغییرات مربوط به اسم شرکت

ثبت تغییرات مربوط به سرمایه شرکت

در ادامه مقاله، قصد داریم تا به معرفی سامانه ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص بپردازیم و سپس، نحوه و مراحل انجام این امر به صورت اینترنتی و از طریق سامانه معرفی شده را توضیح دهیم. با توجه به اینکه ثبت تغییرات شرکت سهامی عام نیز قواعد مخصوص به خود را دارد، علاقمندان به کسب اطلاعات در این خصوص می توانند، نسبت به مطالعه مقاله زیر، اقدام کنند.

ثبت تغییرات شرکت سهامی عام

سامانه ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

با توجه به الکترونیکی شدن ارائه خدمات بسیاری از نهادها، اداره ثبت شرکت ها نیز، اقدام به راه اندازی سامانه اینترنتی، برای امور مربوط به شرکت های تجارتی، از جمله، اموری نظیر ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص نموده که در این بخش، قصد داریم، به معرفی آن، بپردازیم.

سامانه جامع ثبت شرکت ها، به آدرس irsherkat.ssaa.ir، سامانه ای بوده که توسط اداره ثبت شرکت ها، برای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص و عام به صورت اینترنتی، راه اندازی شده و متقاضیان می توانند، با مراجعه به آدرس مذکور، نسبت به ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص و عام و پیگیری صورتجلسه تغییرات ثبت شده، اقدام کنند.

از دیگر امکاناتی که به واسطه مراجعه به آدرس این سامانه، در دسترس افراد، قرار خواهد گرفت و می توانند، نسبت به ثبت درخواست آن، اقدام کنند، می توان به ثبت درخواست پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی، اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی، تاسیس شخصیت حقوقی، پیگیری درخواست و انصراف از درخواست، اشاره نمود. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سامانه، می توانند، نسبت به مطالعه مقاله ای که در قسمت حتما بخوانید آمده، اقدام کنند.

سامانه جامع ثبت شرکت

 

نحوه و مراحل ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

پس از معرفی سامانه ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص که از طریق آن، می توان، نسبت به ثبت اینترنتی تاسیس شخصیت حقوقی نیز اقدام نمود، در این بخش از مقاله، قصد داریم، نحوه و مراحل ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص در این سامانه را توضیح دهیم که مطابق مراحل زیر می باشد.

در ابتدا، متقاضی باید، با جستجوی آدرس irsherkat.ssaa.ir، وارد سامانه جامع ثبت شرکت ها که سامانه ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص نیز می باشد، شده و گزینه صورتجلسه تغییرات را انتخاب کند و پس از وارد کردن شناسه ملی شرکت و تصویر امنیتی، به مرحله بعدی برود.

 

 

سپس، متقاضی باید، اطلاعات مربوط به تاریخ جلسه، ساعت شروع و پایان جلسه، نام متقاضی، سمت متقاضی و سایر موارد مورد نیاز را در کادرهای مربوطه، وارد کرده و به مرحله بعد برود.

 

 

در این بخش، متقاضی باید، نوع تصمیم و تغییر صورت گرفته را با انتخاب گزینه افزودن تصمیم جدید، در سامانه، درج کند و به مرحله بعد برود.

 

 

در این گام، متقاضی باید، افراد حاضر در جلسه، سمت آن ها در جلسه و سمت آن ها در شخصیت حقوقی، یعنی شرکت سهامی خاص را وارد کرده و به مرحله بعدی برود.

 

 

سپس در این قسمت، متقاضی باید، نوع ارتباط اشخاص ذکر شده در مرحله قبل را با شخص حقوقی، یعنی شرکت سهامی خاص، تعیین کند.

 

 

در این بخش، صورتجلسه تغییراتی که فرد، اقدام به ثبت آن نموده، برای وی، نمایش داده خواهد شد که در صورت موافقت، او می تواند بر روی گزینه پذیرش نهایی، کلیک کرده تا کد رهگیری درخواست ثبت تغییرات، به وی داده شود. بهتر است این کد را در یک محل امن ذخیره یا یادداشت کرد تا بتوان، برای پیگیری های بعدی، از آن، استفاده نمود.

 

 

علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت، می توانند، نسبت به مطالعه مقاله ای که در زیر، در قسمت حتما بخوانید مقاله آمده است، اقدام نمایند.

ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت

 

مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

با توجه به اینکه پس از ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص، متقاضی باید، مدارک را از طریق پست، به اداره ثبت شرکت ها، ارسال کند، در این بخش از مقاله، قصد داریم در خصوص مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص، صحبت کنیم که به شرح زیر می باشد:

کپی برابر اصل مدارک هویتی مدیران جدید و قدیم شرکت و بازرسان (مدارک هویتی مدیران جدید و بازرسان، در صورتی مورد نیاز است که تغییر، در خصوص تغییر مدیران و بازرسان بوده باشد)، همچنین، مدارک هویتی نماینده حقوقی شرکت که اقدام به ثبت تغییرات، در سامانه جامع ثبت شرکت ها نموده است. 

کپی برابر اصل اساسنامه شرکت.

کپی برابر اصل آگهی روزنامه آخرین تغییرات شرکت.

مدارک مربوط به تغییرات اعمال شده که بسته به نوع تغییرات، متغییر است.

کپی برابر اصل صورتجلسه تغییرات که در جلسه مربوط به این امر، تنظیم شده است و به امضای مدیران رسیده است .

با توجه به اینکه در پاره ای از موارد، پس از ثبت درخواست در سامانه جامع ثبت شرکت ها، متقاضی، به دلایلی، قصد انصراف از درخواست خود را دارد، این امکان، در سامانه، پیش بینی شده است که علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه و مراحل آن، می توانند، نسبت به مطالعه مقاله زیر، اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید : ثبت اینترنتی انصراف از درخواست در سایت اداره ثبت شرکت ها

 

پیگیری صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص

در قسمت های قبلی مقاله، نحوه و مراحل ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص را از طریق سامانه مخصوص این امر، یعنی، سامانه جامع ثبت شرکت ها، توضیح دادیم. در این بخش از مقاله، قصد داریم تا در خصوص پیگیری صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص، توضیح دهیم.

از آنجا که این امر، بسته به اینکه نماینده حقوقی شرکت، قصد انجام این کار را داشته باشد یا شخص عادی، شیوه های متفاوتی دارد، در زیر، در دو قسمت جدا گانه، مراحل پیگیری صورتجلسه تغییرات این شرکت تجاری را از طریق سامانه جامع ثبت شرکت ها (جهت انجام این امر توسط نماینده حقوقی شرکت که دارای کد رهگیری است) و سایت روزنامه رسمی (برای افراد عادی و افراد فاقد کد رهگیری)، توضیح خواهیم داد. 

پیگیری صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص، از طریق سامانه جامع ثبت شرکت ها

در ابتدا، متقاضی باید، آدرس سامانه جامع ثبت شرکت ها، یعنی irsherkat.ssaa.ir را در مرورگر خود، جست و جو نموده تا وارد صفحه ای مشابه صفحه زیر شود و سپس، گزینه پیگیری درخواست را انتخاب کند.

 

 

سپس، متقاضی باید، از قسمت نوع درخواست، گزینه صورتجلسه تغییرات را انتخاب کند.

 

 

در این گام، متقاضی باید، کد رهگیری ای که زمان ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص، در این سامانه به او داده شده را در کادر مربوطه، وارد کرده و پس از وارد کردن تصویر امنیتی، بر روی گزینه بازیابی درخواست، کلیک نماید.

 

 

پیگیری صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی، از طریق سایت روزنامه رسمی

در ابتدا، متقاضی باید، آدرس سایت روزنامه رسمی، یعنی www.rrk.ir را در مرورگر خود، جستجو نماید تا وارد صفحه ای مشابه صفحه زیر شود و سپس، بر روی گزینه آگهی های قانونی، کلیک کند.

 

 

در این مرحله، متقاضی باید، اطلاعات مربوط به شرکت سهامی خاص مد نظر خود را در کادرهای مربوطه وارد کرده و بر روی گزینه سبز رنگ جستجو، کلیک نماید. شایان ذکر است، این اطلاعات، شامل مواردی نظیر اطلاعات مربوط به نوع شرکت های تجاری، نوع آگهی، شناسه ملی شرکت، شماره ثبت شرکت سهامی خاص و نام شرکت می باشد.

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص پاسخ دهند.

ثبت اینترنتی پیگیری درخواست در سایت اداره ثبت شرکت ها

 

 

سوالات متداول

1- موارد الزامی ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص چیست؟

ثبت تغییرات مربوط به اساسنامه شرکت همچنین ثبت تغییرات مربوط به تعیین بازرسان و مدیران جدید یا تغییر مدیران قدیم از جمله موارد الزامی ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص هستند که جزئیات این امر در متن مقاله ارائه شده است.

2- سامانه ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص چیست؟

سامانه جامع ثبت شرکت ها به آدرس irsherkat.ssaa.ir سامانه ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص همچنین سامانه پیگیری صورتجلسه تغییرات می باشد که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

3- مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص چیست؟

مدارک هویتی مدیران و بازرسان جدید در صورتی که تغییر در این خصوص بوده همچنین نسخه ای از صورتجلسه تنظیمی از جمله مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص هستند که جزئیات این امر در متن مقاله ارائه شده است.

برای مشاوره نحوه ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

برای مشاوره نحوه ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *