دسته‌بندی نشده

استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت – با کدملی

[ad_1]

استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت در سال های قبل به دلیل وجود دفترچه فیزیکی از طریق مشاهده تاریخ ثبت شده در دفترچه امکان پذیر بود. اخیرا به حذف دفترچه کاغذی بیمه شدگان برای استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت بایستی از روش های غیرحضوری استفاده نمایند. متقاضیان می توانند از طریق وارد کردن کدهای دستوری مربوط و یا مراجعه به سایت بیمه سلامت و استفاده از کدملی استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت خود را انجام دهند.

برای مشاوره استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت

برای مشاوره استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت

 

بیمه سلامت شامل بیمه سلامت همگانی، ایرانیان، کارکنان دولت، روستائیان و سایر موارد است. بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان عرضه می شود که متقاضیان می توانند به صورت سالانه آن را تمدید نمایند. تمام کسانی که از هیچ کدام از بیمه های خدمات درمانی مانند تامین اجتماعی استفاده نمی کنند، می توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده نمایند.

تمامی دارندگان دفترچه بیمه سلامت می توانند برای استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت با کدملی از طریق روش حضوری و یا استفاده از روش های غیر حضوری و اینترنتی اقدام نمایند. تقریبا اکثر شرکت های بیمه ای چند سال اخیر دفترچه بیمه فیزیکی را حذف کرده و پذیرش بیمار در مراکز درمانی و بیمارستان ها از طریق کد ملی بیمه شده امکان پذیر است.

روش های مختلفی برای استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت وجود دارد که از این بین می توان به روش های غیرحضوری مانند استفاده از کد دستوری و یا مراجعه به سایت بیمه سلامت اشاره کرد. در این مقاله توضیحات کاملی درباره نحوه استعلام دفترچه بیمه سلامت به صورت غیرحضوری و با استفاده از کد ملی ارائه شده است.

استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت

دفترچه بیمه سلامت که در گذشته توسط سازمان بیمه سلامت ارائه می شد، یک نسخه فیزیکی کاغذی بود که فرد بیمه شده در هنگام مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان از آن استفاده می کرد. معمولا پزشک معالج پس از ویزیت و معاینه بیمار، داروی مورد نظر و یا آزمایشات لازم را در دفترچه بیمه سلامت ثبت می کرد. گاهی اوقات فرد بیمه شده لازم بود تا از اعتبار دفترچه بیمه خود مطلع شود که بدین منظور می توانست از روش استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت استفاده نمایند.

 

دفترچه های فیزیکی که در چند سال قبل مورد استفاده قرار می گرفت، دارای تاریخ انقضاء مشخصی بود که بیمه شدگان برای استعلام اعتبار به تاریخ درج شده مراجعه می کردند. از آنجایی که دفترچه بیمه سلامت به صورت الکترونیکی است، لذا برای سهولت استفاده بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت همگانی می توانند از روش استعلام اعتبار بیمه سلامت غیرحضوری استفاده نمایند. البته امکان استعلام از طریق حضوری هم وجود دارد که به دلیل سرعت بالاتر و در دسترس بودن سیستم غیرحضوری لزومی به استعلام حضوری نمی باشد. 

تمدید بیمه سلامت

استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت غیرحضوری

استعلام دفترچه بیمه سلامت تا قبل از الکترونیکی شدن دفترچه و راه اندازی سامانه مشاهده نسخه الکترونیک پزشک بر اساس تاریخ مندرج بر روی دفترچه قابل نمایش بود به دلیل گسترش بانک اطلاعاتی بیمه سلامت همگانی در حال حاضر روش غیرحضوری برای استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این روش بیمه شدگان می توانند در هر زمان و ساعت از روز از میزان اعتبار دفترچه بیمه سلامت مطلع شوند.

 

بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت همگانی می توانند برای استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت غیرحضوری به صورت اینترنتی و یا از طریق شماره گیری کدهای دستوری اقدام نمایند. در این روش بیمه شده به سایت بیمه سلامت مراجعه کرده و پس از وارد کردن کد ملی و یا شماره بیمه خود از وضعیت اعتبار بیمه سلامت مطلع شده و یا از طریق شماره گیری کد دستوری می تواند استعلام اعتبار دفترچه غیرحضوری را انجام دهد. از مزایای روش غیرحضوری می توان به سرعت بالای اجرا، در دسترس بودن، حذف روش حضوری و اتلاف وقت اشاره کرد.

درگاه احراز هویت بیمه سلامت

 

استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت با کدملی

استعلام دفترچه بیمه سلامت همگانی به دلیل حذف نسخه فیزیکی از طریق غیرحضوری و اینترنتی انجام می شود. یکی از چیزهایی که ممکن است بیمه شدگان درباره آن سوال کنند این است که آیا امکان استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت با کد ملی وجود دارد. در حال حاضر بیمه شدگان برای استعلام اعتبار بیمه سلامت از طریق کد دستوری (#1666*) بایستی کد ملی را در کادر مشخص شده وارد نمایند.

 

در این روش پس از وارد کردن کد ملی، سامانه از طریق بانک اطلاعاتی بیمه سلامت می تواند پرونده فرد بیمه شده را شناسایی کرده و مدت اعتبار بیمه فرد را نمایش دهد. یکی دیگر از روش های استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت با کد ملی مراجعه به سایت بیمه سلامت bimehsalamatiranian.ir و یا استفاده از لینک eservices.ihio.gov.ir/ssoindex است. در این سایت نیز بیمه شدگان می توانند کد ملی خود را در کادر درخواستی وارد کرده تا مدت اعتبار دفترچه بیمه نمایش داده شود.

سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت

نحوه استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت

بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت همگانی به منظور استعلام اعتبار دفترچه می توانند از طریق مراجعه حضوری به دفاتر پست بانک و یا از طریق غیرحضوری اقدام نمایند. در اینجا به دلیل سریع تر بودن روش غیرحضوری در ادامه این بخش راهنمای تصویری نحوه استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت از طریق کدهای دستوری ارائه شده است.

 

1. متقاضیان برای استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت می توانند از طریق شماره گیری کد دستوری اقدام نمایند. بدین منظور بایستی پس از مراجعه به صفحه شماره گیر تلفن همراه کد (#1666*) را وارد کرده و کلید تماس را لمس نمایند.

 

 

2. در مرحله بعد یک منو شامل سه گزینه نمایش داده می شود که بیمه شدگان بایستی گزینه اعتبار بیمه ای (گزینه یک) را وارد کرده و کلیک ارسال را انتخاب نمایند.

 

 

3. پس از انتخاب گزینه استعلام اعتبار صفحه جدیدی برای بیمه گذار نمایش داده می شود که بایستی کد ملی خود را در کادر مورد نظر وارد کرده و گزینه ارسال را انتخاب نمایند.

 

 

4. پس از دسترسی سامانه به بانک اطلاعاتی بیمه سلامت، تاریخ شروع و اتمام اعتبار بیمه سلامت نشان داده می شود.

 

 

بیمه شدگان می توانند از سایر روش های دیگر مانند مراجعه به سایت بیمه سلامت به آدرس اینترنتی bimehsalamatiranian.ir استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت با کد ملی را انجام دهند.

 

1. در این روش متقاضی پس از ورود به سایت بیمه سلامت بایستی گزینه سرپرست و یا افراد زیر 18 سال در صورتی که فرد زیر 18 سال است را انتخاب کرده و کد ملی و شماره تماس خود را وارد نمایند.

 

2. پس از ثبت شماره تماس یک کد ورود برای بیمه شده ارسال می شود که در اینجا باید کد ورود را در محل مربوط وارد کرده و گزینه ورود تایید را انتخاب نماید.

 

3. در مرحله بعد اطلاعات پرونده ای فرد بیمه شده همراه با مدت زمان اعتبار بیمه سلامت نمایش داده می شود. 

 

لازم به ذکر است در هر کدام از روش های بالا مدت اعتبار دفترچه بیمه نمایش داده می شود، اما استفاده از روش کد دستوری بدلیل عدم نیاز به استفاده از اینترنت با هر گوشی تلفن همراه قابل اجرا است.

سامانه استعلام دفترچه بیمه تامین اجتماعی

مدارک لازم برای استعلام دفترچه بیمه سلامت

در حال حاضر استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت از طریق مراجعه غیرحضوری و با استفاده از کد دستوری و یا مراجعه به سایت بیمه سلامت انجام می شود. متقاضیان بیمه سلامت برای استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت از روش غیرحضوری تنها بایستی کد ملی و شماره تلفن خود را در اختیار داشته باشند.

 

برای مثال در روش استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت با کد ملی از طریق سایت بیمه سلامت متقاضیان پس از مراجعه به آدرس bimehsalamatiranian.ir، در صفحه اصلی سایت تنها کافی است تا کد ملی و شماره همراه خود را وارد نمایند. پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی یک کد تایید برای متقاضی ارسال می شود که پس از درج کد در کادر مورد نظر پروفایل بیمه ای و مدت اعتبار بیمه نمایش داده می شود.

 

استفاده از روش استعلام غیر حضوری به دلیل دسترسی کامل بیمه شده به اطلاعات پرونده خود بسیار مرسوم تر از روش حضوری است. در این روش فرد بیمه شده پس از مراجعه به سایت بیمه سلامت می تواند علاوه بر استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت، اطلاعات پرونده بیمه خود از جمله تعداد دفعات مراجعه به پزشک با جزئیات، سابقه بیمه و سایر موارد را مشاهده نماید.

بیمه تکمیلی درمان چیست

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

1- ✔️ استعلام اعتبار بیمه سلامت به چه روش هایی انجام می شود؟

✔️ استعلام بیمه سلامت اخیرا از طریق مراجعه به سایت بیمه سلامت و یا کد دستوری انجام می شود که توضیحات بیشتر در این مقاله ارائه شده است.

2- ✔️ مدارک لازم برای استعلام اعتبار بیمه سلامت شامل چه مواردی است؟

✔️ متقاضیان برای استعلام اعتبار بیمه سلامت بایستی شماره ملی و شماره همراه خود را در اختیار داشته باشند که توضیحات بیشتر در این مقاله ارائه شده است.

3- ✔️ نحوه استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت با کد ملی را شرح دهید؟

✔️ متقاضیان به منظور استعلام اعتبار بیمه سلامت با کد ملی می توانند از طریق دستوری (#1666*) اقدام نمایند که راهنمای تصویری آن در این مقاله ارائه شده است.

برای مشاوره استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت

برای مشاوره استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *