نقشه برداری

ارزیابی ملک برای مهاجرت، توضیح انواع روش ها و مراحل و مدارک

[ad_1]

ارزیابی ملک برای مهاجرت یکی از موضوعات مهم برای افرادی است که خواستار مهاجرت و اقدام برای گرفتن ویزا به آن نیاز دارند.

ارزیابی ملک برای مهاجرت به تمامی کشورهای جهان الزامی است. چرا که هر فردی که قصد مهاجرت دارد باید اسناد و مدارکی از دارایی ها و وضعیت مالی خود را به اثبات برساند و تمکن مالی خود را برای زندگی در یک کشور خارجی و تامین مخارج را ثابت نماید.

با ما تا انتها همراه شوید تا اطلاعات کاملی در این رابطه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ارزیابی ملک برای مهاجرت با اثبات تمکن مالی

برای اثبات تمکن مالی باید فهرست تکمیل شده ای از املاک و دارایی ها و داشتن حساب پر پیمان را ارائه کرد. برای ارزیابی ملک برای مهاجرت نیاز به یک کارشناس رسمی دادگستری امورثبتی، نقشه برداری و راه و ساختمان خواهید داشت تا مراحل اداری را سریع تر طی نمایید.

با توجه به اینکه هر ساله هزاران نفر قصد مهاجرت به کشورهای مختلف را دارند و اغلب نقل مکان با توجه به دلایل مختلفی صورت می گیرد، با داشتن اقامت دائم به راحتی می توان به کشور مورد نظر سفر کرد.

بسیاری از کشورها مرزهای خود را به روی مهاجران ایرانی باز گذاشته تا متقاضیان بتوانند از طرق مختلف همچون مهاجرت تحصیلی، اقامت دائم و… به کشور مورد نظر خود سفر نمایند.

چرا ارزیابی ملک برای مهاجرت از اهمیت بالایی برخوردار است؟

یکی از الزامات بسیار مهم برای پذیرفتن اقامت دائم یا اقامت تحصیلی، اثبات تمکن مالی است. متقاضی برای مهاجرت نیاز به مدرک یا مدارکی دارد تا دارایی کامل و توانایی حمایت مالی از خود و دیگر اعضای خانواده همراه به اداره مهاجرت کشور مقصد اثبات نماید.

اهمیت ارزیابی ملک برای مهاجرت

با توجه به اینکه کشورهای مقصد مهاجرت در ابتدا از متقاضیان حمایت مالی نمی نماید، به همین خاطر متقاضی نیاز به اثبات تمکن مالی از طریق ارزیابی ملک خواهد داشت، تا دولت کشور مقصد به این اطمینان برسد که متقاضی مورد نظر از عهده هزینه های اولیه خود و خانواده همراه خود بر می آید.

از نظر دولت کشور مهاجر پذیر میزان بودجه مالی به تعداد اعضای خانواده متقاضی بستگی دارد و بر اساس هر کشور میزان آن متفاوت است. به همین خاطر در زمان ارسال درخواست مهاجرت باید حداقل میزان سرمایه لازم را دارا باشید و تمامی سرمایه قابل استناد، متعلق به خود شما باشد و دارایی مورد نظر هیچگونه مالک دیگری جز شما نداشته باشد.

دارایی مورد نظر باید متعلق به شما باشد و خویشاوندان یا دوستان شما نتوانند به روش های قانونی آن دارایی را از شما پس بگیرند، به همین دلیل یکی از دلایلی که تمکن مالی را اثبات می کند ارزیابی ملک برای مهاجرت است.

با ارزیابی ملک و اثبات تمکن مالی دولت کشور مقصد به این اطمینان می رسد که شما مخارجی به آنها تحمیل نخواهید کرد، لیست اثبات تمکن مالی عبارتند از:

وجوه لازم در حساب بانکی متقاضی

املاک و مستغلات متقاضی

املاک رهنی متقاضی

با لیست اثبات تمکن مالی آشنا شدید در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هریک از این موارد توضیحات مختصری ارائه خواهیم داد:

وجوه لازم در حساب بانکی متقاضی

یکی از دلایل اثبات تمکن، وجوه لازم در حساب بانکی متقاضی است، بدین صورت که میزان وجوه لازم به مقدار مجاز یا بیش از آن در حساب متقاضی قرار داشته باشد مدرک مستندی بر اثبات تمکن مالی متقاضی است.

اثبات املاک و مستغلات متقاضی

برای اخذ مهاجرت دائم یا تحصیلی یکی دیگر از دلایل تمکن مالی، اثبات املاک و مستغلات متقاضی است.

افرادی که قصد مهاجرت دارند قبل از ورود به کشور مقصد، املاک و مستغلاتی که دارند را به فروش می رسانند و با وجوه حاصله از فروش املاک می توانند اقامت دائم کشور مقصد را دریافت نمایند.

البته برخی مواقع افراد اهداف دیگری را به جز اقامت دائم در نظر دارند، به همین خاطر برای جلب اطمینان اداره مهاجرت، با ارزیابی ملک این کار را انجام می دهند تا متقاضی بعد از مدت مشخصی بتواند دوباره به کشور خود باز گردند در این شرایط با ارزیابی ملک برای مهاجرت، متقاضی بعد از پایان تحصیل یا گردش یا کسب و کار و… به وطن خود باز می گردد.

برای اینکه تمکن مالی با استفاده از املاک و مستغلات اثبات شود نیاز به تاییدیه کارشناس رسمی دادگستری در امور نقشه برداری است تا با انجام امور نقشه برداری و سپس ارزیابی ملک، گزارش مکتوب از میزان ارزش ملک را با مهر و امضای خود تایید نماید و با ارائه گزارش ارزیابی ملک به اداره امور مهاجرت میزان سهم و تمکن مالی متقاضی مشخص می شود.

اثبات املاک رهنی متقاضی

یکی دیگر از دلایلی که نشان از تمکن مالی متقاضی دارد ارزیابی املاک برای مهاجرت با شرایط خاص است که به اثبات املاک رهنی مربوط می شود. در برخی مواقع ملک مورد نظر در رهن قرار دارد که بسته به شرایط مختلف همچون داشتن وام مسکن و… می توان اشاره کرد.

در شرایطی که ملک در رهن باشد باید کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری با استفاده از مدارک و مستندات میزان مبلغ ملک را برآورد نماید و میزان باقی مانده وام مسکن را از آن مشخص نماید و طی یک گزارش میزان سهم متقاضی و مبلغ دقیق مالکیت آن را تایید می نماید.

انواع کاربرد ارزیابی ملک برای مهاجرت چیست؟

املاک و مستغلات یکی از راهکارهای بی نظیر برای ایجاد ثروت و سرمایه گذاری است.

از جمله کاربردهای ارزیابی ملک برای مهاجرت می توان به مواردی همچون: پیشرفت تحصیلی و تحقیقات مطالعاتی، گردشگری و دیدن مکان های توریستی، اقامت دائم، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری، دید و بازدید از اقوام خارج از کشور، انجام امورات واردات و صادرات، انجام امور قانونی (مانند قبول فرزند خواندگی، ازدواج، طلاق)، برای درمان و امور پزشکی و… اشاره کرد.

اسناد و مدارک مورد نیاز برای ارزیابی ملک برای مهاجرت

برای دریافت ارزیابی ملک برای مهاجرت نیاز به یکسری اسناد و مدارک خواهید داشت که بر اساس نوع ملک و ساختمان یا کارخانجات و ماشین آلات متفاوت خواهد بود.

برای ارزیابی املاک از نوع زمین و ساختمان نیاز به مدارک ذیل می باشد:

ارائه نقشه یو تی ام، معماری و… به همراه تصویب نامه آنها

ارائه مدارک هویتی متقاضی اعم از شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی آنها

ارائه قولنامه یا سند خرید ملک

ارائه فیش پرداخت عوارض دارایی و شهرداری ملک

ارائه جواز پایان کار

ارائه آخرین قبض پرداختی برق ملک

در صورت داشتن بیمه نامه ملک باید ارائه گردد.

ارزیابی کارخانه برای مهاجرت

در صورتی که ارزیابی ملک برای مهاجرت ارزیابی کارخانه و ماشین آلات صنعتی و… باشد باید مدارک ذیل ارائه گردد که عبارتند از:

گزارش مکتوب از محصولات تولیدی، روش های تولیدی مورد استفاده، مواد مصرفی و…

گزارش مکتوب استفاده از روش های فروش و بازاریابی

ارائه لیست دارایی های تولید

ارائه گزارش کامل از پلاک و موتورهای محرک در کارخانه

ارائه لیست خرید ماشین آلات به همراه اطلاعات آنها اعم از مدل، سال ساخت، برنده سازنده و…

ارائه لیست تجهیزات به همراه نام تجاری، سال ساخت، شماره سریال برند سازنده، شماره مدل و…

فهرست کامل ادوات و ماشین الات مورد استفاده در کارخانه

گزارش تایید شده توسط بازرس کارخانه

ارزیابی ملک برای مهاجرت، گزارش کاملی از ارزش گذاری اموال در اختیار صاحبت ملک قرار می دهد تا از وضعیت املاک و اموال خود آگاهی کامل پیدا نماید و میزان ارزش واقعی اموال به خوبی مشخص شود. علاوه بر دریافت زودتر ویزای مهاجرت به انجام معاملات امن نیز کمک می کند.

ارزیابی ملک برای مهاجرت برای تمامی املاک صنعتی، تجاری، تولیدی، مسکونی، ویلا، باغ و اراضی کشاورزی و… قابلیت اجرایی دارد و می توانید از کارشناسان مجرب سایت کارشناس رسمی دادگستری در این زمینه مشاوره دریافت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارزیابی ملک می توانید به مقاله هزینه ارزیابی و قیمت گذاری املاک توسط کارشناس دادگستری مراجعه نمایید.

هدف از ارزیابی ملک برای مهاجرت چیست؟

ارزیابی ملک برای مهاجرت این امکان را به شما می دهد تا از ارزش ریالی و مالی به همراه وضعیت ملک خود اطلاع یابید و برای دریافت ویزا از آن نهایت استفاده را داشته باشید.

بدون دانستن ارزیابی دقیق از ملک، اگر اقدام به خرید و فروش ملک نمایید به دلیل عدم آگاهی از منابع مالی و ندانستن مساحی دقیق ملک مورد نظر، امکان ضرر مالی و… بالا خواهد بود. برای همین منظور با داشتن گزارش ارزیابی ملک برای مهاجرت هم از ارزش ملک و مستغلات خود آگاه خواهید شد هم می توانید میزان دارایی و ثروت خود را تخمین بزنید.

یک کارشناس رسمی دادگستری با ارزیابی ملک و ارائه گزارش تایید شده با مهر و امضا، به رتبه بندی قیمت ملک کمک شایانی می کند، چرا که مورد تایید مراجع قضایی و دیگر سازمان ها نیز می باشد.

شما با داشتن گزارش ارزیابی ملک برای مهاجرت به راحتی می توانید ویزای کشورهای مختلفی را دریافت نمایید.

ارزیابی ملک جهت مهاجرت با چه زبانی تنظیم میشود؟

کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی را در قالب زبان فارسی انجام می دهد و دالترجمه به زبان مقصد ترجمه میکند.

چه زمان ارزیابی ملک برای سفارت سندیت قانونی دارد؟

گزارش با مهر و امضای کارشناس دادگستری رشته راه و ساختمان سندیت دارد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *