دسته‌بندی نشده

حفظ اطلاعات مشترکین توسط اپراتورهای تلفن همراه


در این مقاله به بررسی حفظ اطلاعات مشترکین توسط اپراتورهای تلفن همراه می پردازیم .

برای مشاوره حفظ اطلاعات مشترکین توسط اپراتورهای تلفن همراه

برای مشاوره حفظ اطلاعات مشترکین توسط اپراتورهای تلفن همراه

 

زمانی که فردی دعوای را مطرح می کند احتمالا برای اثبات ادعای خود دلایلی را دارد یا فردی که از او شکایت شده است برای دفاع از خود دلایلی دارد که مرجع قضایی با شروع رسیدگی به پرونده به بررسی ادله موجود می پردازد و این ادله که ادله اثبات دعوی نام دارد ممکن است متفاوت باشد . گاهی ممکن است فرد دعوای تهدید را در دادسرا مطرح کند که از جمله دلایل او تهدید به وسیله اس ام اس باشد و یا توهینی که به فرد شده است توسط پیام بوده باشد و در هر صورت فرد مدعی درخواست دریافت پیام را می دهد . در این مقاله به بررسی حفظ اطلاعات توسط اپراتورهای تلفن و دستور قاضی و حفظ اطلاعات توسط اپراتورهای تلفن می پردازیم . 

حفظ اطلاعات توسط اپراتورهای تلفن و دستور قاضی

حفظ اطلاعات توسط اپراتورهای تلفن بدین صورت است که اپراتور های تلفن یا ارائه دهندگان خدمات وظیفه دارند داده های ترافیکی را حداقل تا شش ماه پس از ایجاد و اطلاعات کاربران را حداقل تا شش ماه پس از خاتمه اشتراک طبق قانون مجازات جرایم رایانه ای نگهداری کنند .

اطلاعات کاربران از قبیل نوع خدمات ، امکانات فنی مورد استفاده و مدت زمان آن ، هویت ، ادرس جغرافیایی یا پستی یا پروتکل اینترنتی ، شماره تلفن و سایر مشخصات فردی اوست . 

 

دریافت اطلاعات مشترکان به دستور قاضی

حفظ اطلاعات توسط اپراتورهای تلفن و دستور قاضی به این صورت است که زمانی که ادعا فردی با پیامک ، اس ام اس ثابت شود مقام قضایی می تواند دستور ارائه داده های حفاظت شده طبق قانون به اشخاصی که معین کرده است بدهد تا برای بررسی در اختیار ظابطان دادگستری قرار گیرد . تشخیص اینکه نیازی به صادر کردن دستور برای ارائه پیامک ها هست یا خیر به تشخیص مقام قضایی می باشد .  

همچنین مقام قضایی می تواند دستور حفاظت از اطلاعات را برای اشخاص به نحوی تحت تصرف یا کنترل دارند صادر کنند و مراتب را تا 24 ساعت به اطلاع مقام قضایی برسانند . 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص حفظ اطلاعات مشترکین توسط اپراتورهای تلفن همراه ، به کانال تلگرام حقوق کیفری مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون حفظ اطلاعات مشترکین توسط اپراتورهای تلفن همراه​ پاسخ دهند .

 

شکایت از مزاحمت تلفنی

 

 

 

برای مشاوره حفظ اطلاعات مشترکین توسط اپراتورهای تلفن همراه

برای مشاوره حفظ اطلاعات مشترکین توسط اپراتورهای تلفن همراه

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *