امور اداری و استخدامی

توصیه هایی برای یک تغییر شغل درست

[ad_1]

اگر قصد تغییر شغل دارید (آیا دلایل تغییر شغل را می دانید؟) باید دلایل این تغییر ناگهانی و ریسک های احتمالی آن را برای خانواده و دوستان خود توضیح دهید. تغییر شغل ریسک داشته و اغلب موجب عصبی و مردد شدن شما می شود. ماندن در شغلی که باعث ناراحتی شما می شود هم کار نادرستی است، پس باید این ریسک را قبول کرده و به موقعیت شغلی بهتری بروید.

برای مقابله با ریسک و عدم اطمینان موجود باید برنامه ریزی خوبی انجام دهید تا بتوانید راحت تر و مطمئن تر فرآیند تغییر شغل را طی کنید. در اینجا توصیه های مهمی را به شما ارائه می کنیم که قبل از هر تغییر شغلی آنها را در نظر بگیرید :

با انجام مشاغل پاره وقت برای تغییر شغل آماده شوید. قبل از تغییر شغل تان، سعی کنید مشاغل مختلفی را که دوست دارید امتحان کرده و تجربه نمایید. این در انتخاب بهترین شغل به شما بسیار کمک می کند. این مشاغل را می توانید به صورت پاره وقت در پایان هفته و یا هر روز بعد از کار انجام دهید. کسب این آمادگی، اطمینان شما را زیاد کرده و می توانید مطمئن به سوی شغل جدید بروید.

در حوزه شغلی مورد نظرتان یک شبکه ایجاد کنید. پس از تصمیم در مورد شغل مورد نظرتان، با افرادی که در این حوزه شغلی مشغول به کار هستند، ارتباط برقرار کنید. این کار را می توانید از اینترنت و شبکه های اجتماعی تخصصی مانند لینکدین، فیس بوک و … آغاز کنید. ارتباط با این افراد می تواند کمک زیادی به شما کند و شما را به خوبی با حوزه شغلی مورد نظرتان آشنا سازد.

با گذراندن یک دوره کوتاه، دانش کسب کنید. اگر قصد دارید به صورت فریلنسری کار کنید و یا می خواهید کسب و کاری برای خودتان راه اندازی کنید، لازم است ابتدا اطلاعات لازم در این مورد را کسب کنید. برای این کار می توانید در دوره های کوتاه مدت آموزشی مرتبط حضوری یا غیرحضوری شرکت کنید. شرکت در دوره های آموزشی همچنین می تواند به شبکه سازی و ارتباط بیشتر شما با افراد در حوزه شغلی جدیدتان کمک کند.

از افرادی که تغییر شغل داده اند، انگیزه بگیرید. سخنرانی ها و ویدئوهای زیادی از افرادی که توانسته اند به صورت موفقیت آمیزی تغییر شغل بدهند، موجود است. اینها می توانند به شما الگو و انگیزه بدهند.

یک برنامه مناسب تهیه کنید. هیچ چیزی به اندازه داشتن یک برنامه در فرآیند تغییر شغل مهم نیست. برنامه به خوبی شما را در این فرآیند هدایت کرده و مسیر را برایتان نمایان می سازد.

از شغلی که هنوز در آن به درستی کار نکرده اید، به شغل دیگر نروید. تغییر شغل مهم است ولی از خودتان مطمئن شوید که نمی خواهید بارها شغل تان را عوض کنید. اطمینان بیابید که اهداف تان درست است و یک تصمیم درست گرفته اید.

به تغییر شغل خود ادامه دهید حتی وقتی عصبی هستید. در زمان هایی ممکن است عصبی شده و تردید پیدا کنید که آیا تغییر شغل برای من کار درستی است. بهترین کار این است که علی رغم چالش های موجود، به اهداف تان توجه کرده و راه تان برای تغییر شغل را ادامه دهید.

تحقیق کنید و بروز بمانید. اگر می خواهید برای خودتان کار کنید و یا با چالش های بازار روبرو شوید، تحقیق و جستجوهای لازم را انجام دهید تا بروز بمانید. تحقیق و جستجوی کافی کمک می کند که هم در زمینه مورد نظرتان آگاه باشید و هم بتوانید رقابت کنید.

روی اهداف تان متمرکز شوید. قبل از تغییر شغل باید اهداف تان و راه های رسیدن به آنها را مشخص کنید. از چیزهایی که شما را از اهداف دور می کند، بپرهیزید.

به حرف های راهنما و یا مربی خود گوش کنید. در شغل جدیدتان حتما راهنماهایی خواهید داشت که سعی کنید به خوبی به حرف ها و توصیه های آنها گوش داده و انتقادات شان را بپذیرید تا هر روز بهتر شوید.

راستی آیا می دانید چطور می توانید شغل مناسب تان را پیدا کنید؟

ما با «راهنمای گام به گام انتخاب شغل» به کمک شما آمده ایم.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *