امور اداری و استخدامی

۵ راه برای آنکه در محل کار خود تاثیرگذار باشید

                                                   

در حقیقت، احتمالاً شما تنها کسی هستید که می‌توانید این کار را انجام دهید. در کتاب Making Good در مورد پول، معنا و جامعه نه تنها با کارآفرینان شاخص جامعه مصاحبه شده است، بلکه بسیاری از افراد که به نظر شغلشان چندان برای تغییر دادن ایده‌آل نبود نیز مورد مطالعه قرار گرفته‌اند و مشخص شد که نه تنها آن‌ها کارهای تاثیرگذار زیادی می‌کردند و از کارشان راضی بودند بلکه در شرکت‌هایی به این مهم دست می‌یافتند که حدسش را هم نمی‌توان زد. این نکات از تجربه‌های آن‌ها در مورد چگونگی ایجاد تغییرات مثبت در شغل و محل کار بدست آمده است:

شیوه خرید شرکت خود را تغییر دهید.
شرکت‌ها معمولاً از همه چیز به تعداد بالا خرید می‌کنند: کاغذ، جوهر، لوازم اداری و غیره؛ و امروزه محصولاتی در همه زمینه‌ها در بازار وجود دارند که از محصولات معمولی چینی خیلی بهترند. با چیزی مثل کاغذ شروع کنید و ببینید می‌توانید کاغذ جایگزین دیگری برای شرکتتان پیدا کنید یا خیر؛ و سپس ادامه دهید و هر چند وقت یک بار یک تصمیم خرید جدید بگیرید. امروزه یک محصول خوب حتماً نباید خیلی گران باشد. با حرکت آرام شرکتتان به سمت حمایت از دنیای جدید محصولات خوب به نتایج مفیدی خواهید رسید.

چیزی با کارایی بالا درست کنید.
هر صنعتی پر از خطاهای طراحی کوچک است که منجر به ضایعات زیاد و هدر رفت انرژی، زمان و منابع می‌شوند. شما تنها کسی هستید که می‌داند این خطاها در مورد شرکت شما کدام هستند. این می‌تواند لباس‌هایی باشد که فروشگاه شما در پایان سال به بازار می‌دهد یا ضایعات فرآیند صنعتی‌ای که در کارخانه محل کار شما تولید می‌شود. در مورد این هدر رفت فکر کنید و سعی کنید با بالا بردن کارایی به مطلوبیت فرآیند بیفزایید. توجه کنید چیزی که نیاز به تغییر دارد افرادی که از بیرون نگاه می‌کنند اصلاً آن را نمی‌بینند.

مترجم صنعت خودتان باشید.
هر صنعت زبانی دارد که روش فکر کردن و فرهنگ حاکم بر آن صنعت را بیان می‌دارد. این زبان را فقط با درگیر بودن با صنعت می‌توان فهمید. شما می‌توانید مترجم آن باشید. با اتحادیه‌ای که در صنعت شما سعی دارد تغییر ایجاد کند ارتباط بگیرید و خود را کسی معرفی کنید که می‌خواهد کمک کند. در مورد چارچوب‌بندی مسائلشان، توصیف مسئله به شکلی که قابل‌فهم باشد و فهمیدن این که در طرف مقابل ماجرا چه می‌گذرد آن‌ها را راهنمایی کنید. آن‌ها به این اطلاعات نیاز دارند و شما این مهارت را دارید. آن‌ها از همکاری با شما خوشحال خواهند شد.

سؤالات خوب بپرسید.
این می‌تواند به سادگی پرسیدن از یک تأمین‌کننده در مورد سیاست‌های نیروی انسانی‌شان باشد یا پرسیدن از یک شریک کاری در مورد اینکه چه کار می‌کنند تا محیط کاری دوستانه‌تری داشته باشند. سؤال را بپرسید و ببینید که چطور خود را به آب و آتش خواهند زد تا جواب سؤال شما را بدهند تا مبادا روابط کاری با شما را از دست بدهند. فقط اظهار این نکته که این مسئله برای شرکت شما بسیار مهم است می‌تواند باعث شود تا آن‌ها سعی کنند خودشان را توجیه کرده و کار خود را درست انجام دهند. (حتی بدون آنکه مجوز مدیران رده‌بالای خود را داشته باشید.)

شرکت خود را به سمت عدم ایجاد آلودگی ببرید.
بسیاری از شرکت‌ها سعی بر این دارند که هر چه زودتر خود را از آلوده کردن محیط‌زیست رها کنند. یکی از دلایل این است که این در حقیقت به صرفه‌جویی مالی همراه با کاراتر کردن خواهند انجامید. با واحد عملیات و واحد روابط عمومی شرکت صحبت کرده و ایمیلی به رئیستان بزنید و به وی بگویید که می‌خواهید این کار را به پیش ببرید. احتمالاً شما به کسی تبدیل خواهید شد که همزمان با انجام کاری خوب به شرکت صرفه‌جویی مالی هدیه خواهید داد.

 

 منبع http://www.businesstrend.ir


 

سایر مقالات


مقالات مرتبط :

برخورداری از انعطاف شغلی تعریف جدید موفقیت است

چطور یک انتخاب شغل درست انجام دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *