امور اداری و استخدامی

۴ نشانه که باید شغلتان را عوض کنید!

                  

در اینجا خیلی رک چهار علائم هشدار دهنده که باید شغل فعلیتان را ترک کنید گفته می شود:

۱- احساس می کنید هرگز برنده نمی شوید
اگر خود را در شرایطی می بینید که در شغلتان دچار سردرکمی هستید و رئیس شما دائماً از عملکرد شما انتقاد می کند، احتمالاً به دنبال راهی برای خروج از ین وضعیت هستید. قاعدتاً هیچ کس گیر کردن در چنین شرایطی را دوست ندارد که همیشه در عملکردش بازنده به نظر برسد. شغل شما باید مسرت بخش در عین چالشی بودنش باشد. درست احساسی مانند موفقیت در کاری را به شما دهد، نه اینکه شما احساس کنید دائماً در نبردها شکست می خورید و هیچ موفقیتی را بدست نمی آورید.

۲- علاقه به شغلتان را از دست داده اید
شغل شما باید چالشی و در عین حال مشارکتی باشد، اما اگر از لحاظ روانی ذهن شما را درگیر خودش نمی کند، پس احتمالاً مناسب شما نیست. این که شغل شما بتواند شما را به جلو هل دهد و مورد علاقه تان باشد بسیار مهم است. اگر موقعیت شغلی تان به شما انگیزه نمی دهد، پس احتمالاً باید به تغییر شغل فکر کنید همچنین شغل شما باید برایتان سرگرم کننده باشد.شما باید از سپری کردن زمانی که درمحل کارتان هستید لذت ببرید و بخندید. اما اگر آن را کمتر و کمتر لذت بخش حس می کنید؛ پس به یک تغییر اساسی نیاز دارید.

۳- سردرگمی در شغلتان
هر کسی در طول زمان ممکن است دچار اشتباه شود، اما اگر در تصمیماتتان در محل کار دچار شک و تردید می شوید، شغل شما بیشتر از ارزش درآمد به شما اضطراب می دهد. اگر در پاسخ گویی به مشتری نسبت به سخنانتان دچار شک و تردید می شوید، یا مطمئن نسیتید که مردم اطراف میزتان با شما موافق هستند یا خیر، لازم است تغییری در شغلتان دهید.

۴- از رفتنن به سر کارتان می ترسید
اگر هرگز از بودن در دفتر کارتان لذت نمی برید یا بعد از تعطیلات رغبت نمی کنید تا به سر کار برگردید، کاستی در شغل شما وجود دارد. شغل شما حتماً نباید هیجان انگیز ترین چیز در زندگیتان باشد اما اگر چیزی که به دنبالش هستید را به هیچ عنوان در شغلتان نمی بینید، وقت آن است تغییرش دهید. اگر کمتر از همیشه از شغلتان لذت می برید، تغییر شغل چیزی است که نیاز شماست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *