نقشه برداری

یافتن آدرس از روی پلاک ثبتی

[ad_1]

یکی از مباحثی که در مبحث پلاک ثبتی به آن می خواهیم بپردازیم یافتن آدرس با پلاک ثبتی است که به دو حالت می توان به آدرس ملک دست یافت، در حالت اول باید نسبت به پلاک ثبتی های محدوده ملک شناخت کافی داشته باشید و در حالت دوم از طریق جانمایی پلاک ثبتی اقدامات لازم را داشته باشید.

چگونگی یافتن آدرس از روی پلاک ثبتی

پلاک ثبتی ملک در واقع همان پلاک اصلی و پلاک فرعی است که در سند مالکیت درج گردیده است و از شاخصه های اصلی هر ملک به حساب می آید در طرح اصلاحات اراضی تمام املاک شامل یک پلاک ثبتی و یک پلاک فرعی شدند که بر همین اساس تمام اراضی ارباب گونه که دارای متراژهای بالا بودند به قطعات کوچک تر تقسیم بندی شدند و هر قطعه ملک مادر دارای یک پلاک اصلی و قطعاتی که تقسیم بندی شدند یک پلاک فرعی به آنها تعلق گرفت.

بر همین اساس برای ثبات زمین باید موقعیت ملک و ابعاد اربعه مشخص می شدند و اراضی به سختی بر همین اساس پیچیدگی زیادی برای شناسایی ملک توسط نقشه بردار باید طی کرد اما امروز به دلیل تقسیم بندی دوباره ی املاک ترتیب خود را از دست داده و به همین دلیل شناسایی آدرس ملک بر اساس پلاک ثبتی به راحتی امکان پذیر نیست و برای پیدا کردن آدرس، می بایست کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی جانمایی ملک را دوباره نقشه برداری نماید که این کار به دو صورت قابل انجام می باشد.

یافتن آدرس با پلاک ثبتی در صورت داشتن آدرس دقیق ملک

در حالت اول مالک آدرس دقیق ملک خود را به همراه مرزهای ملک با املاک همسایه را به خوبی می شناسد و در این حالت کارشناس اقدام به تهیه نقشه یو تی ام می نماید و به راحتی کار جانمایی ملک انجام خواهد شد که راحت ترین حالت می باشد.

یافتن آدرس با پلاک ثبتی در صورت نداشتن آدرس دقیق ملک

اما در حالت دوم مالک آدرس دقیق ملک را نمی داند که در همچین شرایطی باید نقشه تفکیکی ملک را تهیه کرد و بر اساس نقشه تفکیکی اقدام به استعلام پلاک ثبتی ملک مورد نظر کرد چرا که موقعیت ملک و مرزهای آن با املاک همسایه را باید روی نقشه های تفکیکی ثابت نمود و در آخر کار جانمایی ملک صورت پذیرد.

نمونه نقشه تفکیکی

تیم نقشه برداری سایت کارشناس رسمی دادگستری با مهندسین مجرب در سریع ترین زمان ممکن می تواند نیاز شما را برطرف نماید و در صورت هرگونه از حالات توضیح داده شده می تواند آدرس ملک شما را با استفاده از پلاک ثبتی مشخص نماید کافی است با شماره پشتیبانی دفتر یا با شماره همراه تماس بگیرید تا اطلاعات کافی در این زمینه به شما داده شود.

جمع بندی مقاله و کلام پایانی

در این مقاله به بررسی یافتن آدرس ملک با پلاک ثبتی پرداختیم و حالت های موجود را باهم به صورت کامل بررسی کردیم. در پایان خوشحال خواهیم شد سوالات، نظرات و تجارب خود را در این باره در قسمت نظرات با ما و دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید شاد و پیروز باشید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *