دسته‌بندی نشده

کسب و کار در سال 2014 میلادی

[ad_1]

                                                       

در چند سال گذشته وضعیت کار در سراسر جهان تغییراتی داشته است. از جمله می توان به علاقه افراد به کار از راه دور اشاره کرد که اصطلاحا دورکاری نامیده می شود. در این مطلب می خواهیم به گرایشات و تمایلات جدید در مورد محل کار در سال 2014 میلادی اشاره کنیم که احتمالا واژه «کار» را نیز تحت تاثیر خود تغییر خواهد داد. روند استخدام کارمندان اینترنتی خواهد شد و «حسن شهرت» به یکی از مهم ترین شروط استخدام تبدیل می شود.

این مطلب برگرفته از سایت فوربس است که تغییرات شغلی سال های آینده را پیش‌بینی کرده و به تصویر کشیده است.

1.    تاثیر شرایط بیمه پزشکی در محل کار

وب سایت CNNMoney.com اعلام کرده است از هر 14 اقتصاددان، 9 نفر آنها معتقد هستند شرکت های تجاری به دلیل تغییر شرایط بیمه پزشکی در سال آینده میلادی، بسیاری از استخدام های خود را به تعویق انداخته اند. این تغییر بیمه، کارفرماهایی که بیش از 50 کارمند دارند را مجبور خواهد کرد تا بیمه پزشکی مقرون به صرفه ای که از سال 2015 میلادی اجرا می شود را برای کارمندان خود تامین کنند. شرکت های کوچک نیز اگر بیمه را خریداری کنند، بیش از 50 درصد از هزینه های مراقبت پزشکی آنها اعتبار پیدا خواهد کرد. در همین راستا، گمانه‌زنی کارشناسان این است که شرکت ها از استخدام نیروهای تمام وقت دست برمی دارند و ترجیح می دهند نیروی غیر رسمی داشته باشند تا این شرایط را دور بزنند.

2.    نیروی کار غیروابسته زیاد خواهد شد

تقریبا یک‌سوم آمریکایی ها برای خودشان کار می کنند و به هیچ شرکت یا سازمانی وابسته نیستند. پیمان کاران و مشاوران را می توان جزو این افراد دانست. استخدام افراد دورکار برای کارفرما نیز بسیار سود دارد زیرا مجبور نیست او را بیمه یا از مزایای شرکت برخوردار کند. بسیاری از کارفرماها به دنبال استخدام کارشناسانی هستند که پروژه ای کارهای آنها را به عهده بگیرد. این افراد نیز ترجیح می دهند در خانه کار کنند تا اینکه به شرکت بیایند. این علاوه بر مسایل مالی، از نظر کاری نیز برای شرکت ها بهتر است زیرا کارمند با تمرکز بیشتر روی پروژه کار خواهد کرد.

3.    تفاوت حقوق زن و مرد از بین خواهد رفت

به گزارش وب سایت Gallup، در اوایل سال 2013 میلادی فقط 24 درصد از کارمندان زن از حقوق و درآمد خود راضی بوده اند. این در حالی است که میزان رضایت مردان، 32 درصد بوده است. این وضعیت تقریبا عمومی است و در سراسر دنیا شاهد این تفاوت گذاری ها هستیم. اما این فاصله هر سال کمتر شده است و در سال جاری تفاوت بین زنان و مردان فقط 2 تا 3 درصد بوده است و در سال های آینده کمتر نیز خواهد شد. دلیل آن نیز تحصیلات بیشتر زنان و علاقه بیشتر مردان به دورکاری است.

4.    رشد مشکلات اقتصادی

خیلی کم احتمال دارد مشکلات اقتصادی که گریبان‌گیر شرکت ها شده است به این زودی ها دوباره به وضعیت عادی برگردد. سازمان بودجه کنگره ایالت متحده آمریکا، نرخ بیکاری در سال 2014 میلادی حدود 8 درصد باقی خواهد ماند. میانگین سنی کارمندان در حال حاضر 30 سال است. این افراد خیلی دیر شغل تمام وقت پیدا می کنند و به همین دلیل امنیت شغلی برای آنها وجود ندارد و همین مساله باعث می شود تا رشد کاری کاهش پیدا کند.

5.    کارفرماها فیلترهای جدید برای استخدام تعیین می کنند

هر سال روش های استخدامی با وسواس بیشتر صورت می گیرد و دلیل آن نیز متقاضی زیاد و موقعیت های شغلی کم است. در گذشته این مسایل وجود نداشت. اما اکنون شرکت های بزرگ همیشه به دنبال یافتن راهی برای فیلتر کردن متقاضیان هستند تا بهترین و کارآمدترین آنها را برای مشاغل موردنیاز خود انتخاب کنند. از جمله این فیلترها باید به تحصیلات دانشگاهی اشاره کرد. یا از گرایشات جدید آنها برای جذب نیرو می توان به استفاده از شبکه های اجتماعی اشاره کرد. در حال حاضر حدود 94 درصد از شرکت های آمریکایی از سایت های اجتماعی نیروهای خود را جذب می کنند و این آمار به 100 درصد در سال آینده خواهد رسید. یا شرکت های کوچک نیز پیش از هر نوع مصاحبه حضوری، یک مصاحبه آنلاین ترتیب می دهند.

6.    افزایش شرکت های ارایه دهنده برنامه های تندرستی

سلامت و تندرستی در محل کار یکی از مسایلی است که در برنامه کاری بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا قرار گرفته است تا در سال آینده آن را اجرایی کنند. به این ترتیب کارفرمایان می توانند از مزایای مالی این برنامه برای سلامت کارمندان خود بهره بگیرند. طبق آمار آمریکا، در حال حاضر، کارمندان سیگاری سالانه حدود 5800 دلار و کارمندان افسرده نیز حدود 23 میلیارد دلار برای شرکت ها هزینه دارند. 10.8 درصد از کارمندان افسرده حدودا 8.7 روز در سال را به دلیل پایین بودن سلامت روحی کار نمی کنند. به همین دلیل شرکت ها متوجه شده اند، می توانند با ایجاد برنامه های سلامتی برای کارمندان خود، بازده کاری خود را افزایش دهند.

7.    جست‌وجوی مداوم کار

محققان نشان داده اند افراد همیشه به دنبال کار و موقعیت های جدید هستند. مردم هرگز از موقعیت های ثابت خود راضی نیستند و این مساله باعث می شود تا به طور دایم در حای جست‌وجو برای یافتن کار بهتر با حقوق بالاتر باشند. بر اساس یک تحقیق می توان گفت بیشتر مردم بین سن 18 تا 34 سالگی حدودا 11 شغل مختلف را تجربه می کنند. این حس آدم ها به مرور زمان بیشتر نیز می شود و در سال های آینده شاهد کاریابی های بیشتر میان کارمندان خواهیم بود.

8.    برای کارمندان و شرکت ها، شهرت اهمیت بیشتری پیدا می کند

کلمه «شهرت» چیزی است که در سال آینده میلادی به وفور در مورد آن خواهیم شنید. این مساله برای شرکت ها و نیروهای حرفه ای کار بسیار مهم خواهد شد. به طوری که شرکت ها تمایل خواهند داشت نیرویی را استخدام کنند که بسیار شناخته شده و پر آوازه باشد. کارمندان هم دوست دارند جایی کار کنند که شهرت زیاد دارد. 

 

 منبع سایت برترین ها

سایر مقالات

مقالات مرتبط :

بهترین مشاغل دنیا

پر استرس ترین مشاغل دنیا

سخت ترین مشاغل روی زمین

شادترین مشاغل جهان

 

10 شغلی که تا سال 2020، رشد انفجاری خواهند داشت

 

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *