دسته‌بندی نشده

راز واقعی ترفیع گرفتن در شغل چیست?

[ad_1]

                                 

کار خود را عالی انجام دهید. یک عامل مهم در انجام این عامل، کارکردن فراتر از انتظارات است. دومین عامل این است که یک فرد قوی در تیم کاری خود باشید. سوم اینکه رئیس تان، شما را  به عنوان فرد بسیار موفقی بشناسد. سعی کنید در این راه غرور نداشته باشید و فکر نکنید که همه چیز را می دانید. این غرور می تواند جایگاه شما را نزد رئیس تان خراب کرده و شانس های شما را از بین ببرد. انجام کار به صورت عالی به این معنی است که شما باید روی تیم، سازمان یا پروژه کاری خود تاثیر بگذارید و اعضایی از تیم کاری که می توانند به شما در رسیدن به نتایج مطلوب کمک کنند را شناسایی کنید.

موفقیت های خود را دنبال کنید. اگر مدرک و گواهی نداشته باشید، نمی توانید اثبات کنید که فراتر از انتظارات عمل کرده اید. موفقیت های قبلی شما بهترین گواه می باشند. لیستی از وظایف و اهدافی که داشته اید، کاری که کرده اید و نتایجی که گرفته اید تهیه کنید. وقتی می خواهید وظیفه یا پروژه جدیدی را قبول کنید، با توجه به موارد ذکرشده در این لیست انتخاب خود را انجام دهید.

به طور مرتب رئیس خود را ملاقات کنید. این کار به معنای تملق و چاپلوسی رئیس تان چیست. هدف این است که شما و رئیس تان یکدیگر را بهتر بشناسید و مشکلات، راه حل ها و اهداف را با همدیگر به اشتراک بگذارید.

ارتباط خود را با افراد غیرمهم و ضعیف قطع کنید. با برقراری ارتباط با رهبران عالی، افراد سطوح بالا و تاثیرگذار سازمان، خود را شناخته تر کنید. نترسید و در زمان های استراحت و یا پارکینگ سازمان با این افراد ارتباط برقرار کنید. برای ایجاد ارتباطات بلند مدت، علایق مشترک غیرکاری یکدیگر را شناسایی کرده و از آنها برای ادامه دادن ارتباطات آتی استفاده کنید. وظیفه شما ایجاد ارتباطی دوستانه است.

در فعالیت های جانبی مشارکت کنید. در محیط کار خود مانند یک دیوار آجری سخت و خشک نباشید و در فعالیت های مختلف شرکت کنید. این فعالیت ها می تواند برخی از استعدادهای شما را که تاکنون ناشناخته بوده را شکوفا کند و فرصت های رشد و کسب تجربه خوبی برای شما فراهم کند. به انجمن ها و سازمان های حرفه ای که در حیطه تخصص شماست، بپیوندید.

مهارت های جدید یاد بگیرید. یک راه برای موفق شدن و متمایزشدن از دیگران، یاد گرفتن مهارت های جدید است. با استفاده از نشریات، رسانه ها و انجمن های حرفه ای مرتبط، از تکنولوژی های جدید مربوط به کارتان آگاه شوید و آنها را بیاموزید. با ارتباط گرفتن با افرادی که در سازمان تان ترفیع گرفته اند، با دانش، مدارک و مهارت های آنها آشنا شوید. سرمایه گذاری روی توسعه حرفه ای خودتان یکی از راه های نشان دادن داشتن آمادگی برای ترفیع است.  

بخواهید. مهم تر از همه این است که اگر به دنبال مسئولیت بیشتر هستید، باید آن را بخواهید. به رئیس خود اثبات کنید که توانایی کسب مسئولیت جدید یا بیشتری را دارید. شما باید ریسک کنید، یک پروژه محدود خاص را انتخاب کنید و پیشنهاد انجام آن را به رئیس تان بدهید. به یاد داشته باشید ترفیع همیشه به معنای منافع مالی بیشتر نیست، گاهی لازم است  نشان دهید که شما می توانید مسئولیت های بیشتری را قبول کنید، قبل از اینکه منفعت مالی ای نصیب شما شود.

 

 منبع http://money.usnews.com


 

تحقیق و ترجمه گروه بازارکار و اشتغال کارشناس رسمی دادگستری

 

سایر مقالات


مقالات مرتبط :

برخورداری از انعطاف شغلی تعریف جدید موفقیت است

چطور یک انتخاب شغل درست انجام دهید؟

۵ راه برای آنکه در محل کار خود تاثیرگذار باشید.
[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *