دسته‌بندی نشده

کارشناس رسمی دادگستری کارخانه و ماشین آلات – تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه شرکت ها

ارزیابی ماشین آلات و املاک شرکت ها جهت ارایه به اداره دارایی ، امور مالی و مالیاتی ، افزایش سرمایه شرکت ها ، تجدید ارزیابی و ثبت در دفاتر مالی و حسابداری سالیانه شرکت ها ، واگذاری ، حل اختلافات شرکا ، …

ارزیابی ماشین آلات و تعیین قیمت کارخانه و شرکت ها در دو بخش شامل املاک ( زمین و بناهای احداثی ) و انشعابات، تجهیزات ، ماشین آلات ، خطوط تولید  و دیگر دارایی ها هر بخش توسط کارشناس صاحب صلاحیت در این مجموعه صورت می پذیرد .

تعیین قیمت و ارزیابی دستگاه و تجهیزات سهام شرکت ها ، موسسات و کارخانه ها ، تعیین ارزش برند، ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید و املاک شرکت ها در کل کشور :

ارزیابی ماشین آلات و املاک و تجدید ارزیابی به منظور افزایش سرمایه شرکت ها ، محاسبه هزینه استهلاک …

ارایه گواهی توانایی مالی با توجه به دارایی و سهام شرکت ها پس از ارزیابی ماشین آلات ، تچهیزات و خطوط تولید …

توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته ماشین آلات و تاسیسات و کارشناس رشته راه و ساختمان

در رابطه با هزینه کارشناسی ،در این دفتر هیچگونه هزینه ای مازاد بر تعرفه مصوب خدمات کارشناسان رسمی دادگستری از متقاضی کارشناسی تحت عناوین مختلف دریافت نخواهد گردید

انجام خدمات کارشناسی رسمی دادگستری در رشته برق ، ماشین آلات ، تجهیزات و تاسیسات شرکت ها و کارخانه ها :

ارزیابی برند ، سهام و املاک شرکت ها و کارخانه ها ،ماشین آلات و خطوط تولید کارخانه ها وکارگاه های فنی وتعیین اجاره بهاءواجرت المثل وخسارت وحق الامتیازدرامورتخصصی مربوط وهمچنین سایر رشته ها ، جهت اثبات ارزش املاک و ماشین آلات و دریافت اعتبار و تسهیلات، نقل و انتقالات سهام ، واگذاری ، سندیت جهت تنظیم انواع قرارداد و صورت جلسه ، امور مالی ، افزایش سرمایه ، امور مالیاتی …

کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی کارخانه

۱- ارزیابی ماشین آلات و تجهیزات و خطوط تولید و برند.

(هنگام اقدام جهت اخذ وام ، انحلال شرکت یا جداشدن شرکا و سهام داران ، تعیین میزان سرمایه و تعیین میزان گردش مالی سالیانه)

۲- تعیین میزان خسارت های وارد شده به ماشین آلات و تجهیزات و خطوط تولید.

۳- تجدید ارزیابی دارایی ها و افزایش سرمایه شرکت ها

۴- ارزیابی ماشین آلات جهت اعلام نظر رسمی در ارتباط با تعیین مقصر یا مقصران بروز خسارت

۵- هیئت داوری ، انتقال ، جدا شدن شرکا وسهام داران یا امور انحلال شرکت و یا تقسیم مابین شرکا.

کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی تجهیزات ، خطوط تولید و ماشین آلات کارخانه ها ، تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه

 ارزیابی و ارائه گزارش کارشناسی در خصوص املاک و دارائیهای متقاضیان گشایش اعتبارات اسنادی در بازرگانی و تجارت بین المللی ، واردات و صادرات ، ترهین ، وثیقه املاک برای اخذ اعتبار از بانک ها یا موسسات اعتباری یا شرکت های خصوصی

افزایش سرمایه شرکت ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها

افزایش سرمایه شرکتها  دارای چندین روش میباشد که یکی از معمول ترین آنها، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های متعلق به آن مجموعه است.

کارشناس رسمی دادگستری ، تجدید ارزیابی

اطلاعاتی در رابطه با تجدید ارزیابی دارایی ها :

دارایی‌های شرکت‌ها  مانند زمین، ساختمان، تجهیزات و تأسیسات :

به عنوان مثال اگر شرکتی یک ساختمان را در سال ۱۳۹۵ به قیمت ۵ میلیارد تومان خریداری کرده باشد و هم اکنون قیمت آن به ۲۰ میلیارد تومان رسیده باشد تا زمان عدم ارایه مدارک مستند و بروز سازی همچنان همان مبلغ خرید قبلی ملاک عمل میباشد . حال شرکت مزبور میتواند از طریق تجدید ارزیابی توسط کارشناس رسمی دادگستری و به روز کردن قیمت ساختمان و یا سایر داراییها ، ضمن افزایش سرمایه شرکت ، اصلاح ساختار مالی و محاسبه ارزش دفتری به تاریخ روز ، افزایش ظرفیت وام‌گیری، تأمین مالی برای افزایش توان تولید و تأمین مالی پروژه‌های جدید را نیز به مرحله اجرا درآورد.

نکات مهم افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها

بر طبق قانون مالیات‌های مستقیم جمهوری اسلامی ایران جز در برخی از موارد، تمامی دارایی‌های بلندمدت شرکت بر طبق فرمول اعلامی در قانون بایستی مستهلک گردند و برای هرکدام از دارایی‌ها فرمول خاصی تعریف‌شده است. استهلاک دارایی‌ها در حکم هزینه ناشی از درآمد ایجادشده توسط آن دارایی بوده و از درآمدهای آن سال شرکت کسر می‌گردد. به‌طور خاص از بین انواع دارایی‌هایی که ممکن است در فرایند افزایش سرمایه مورداستفاده قرار گیرد، زمین استهلاک‌پذیر نیست ولی سایر دارایی‌ها استهلاک‌پذیر بوده و طی سالیان از ارزش دفتری آن‌ها در ترازنامه کسر می‌گردد و به‌عنوان هزینه دوره گزارش می‌گردد.

کارشناس رسمی دادگستری ، ارزیابی جهت تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه شرکت ها

طبق اصلاحیه قانون تجارت شرکت‌هایی که دارای زیان انباشته بیش از نصف سرمایه در ترازنامه باشند مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده و بایستی ضمن برگزاری مجمع فوق‌العاده در خصوص ابقا یا انحلال شرکت تصمیم‌گیری نمایند. درصورتی‌که در مجمع مزبور تصمیم به ادامه فعالیت گرفته شد، بایستی اقدام به افزایش سرمایه نمایند تا از شمولیت این ماده خارج گردند. با توجه به وضعیت این‌گونه از شرکت‌ها باید از افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها جهت خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت کمک بگیرند.

خدمات کارشناسی ما صرفا در زمینه گروه راه و ساختمان و نقشه برداری و گروه ماشین آلات میباشد . طبق قانون ارایه نظریه های کارشناسی هر بخش به تفکیک توسط کارشناس رسمی دادگستری صاحب صلاحیت عضو کانون و یا مرکز کارشناسان رسمی دادگستری و طبق ضوابط میباید صورت پذیرد .

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *