دسته‌بندی نشده

کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ماشین آلات کشاورزی

[ad_1]

کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ماشین آلات کشاورزی

این مقاله تهیه شده از سوی کارشناس رسمی دادگستری ، تحت عنوان کلی کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ماشین آلات کشاورزی ، به مبحث ارزیابی و بررسی ماشین آلات در حوزه کشاورزی اختصاص یافته است.

ارزیابی انواع ماشین آلات کشاورزی :

ماشین آلات کشاورزی به دسته های زیر تقسیم می شوند:

ماشین های ساده شامل ( اهرم، سطح شیب دار، قرره، چرخ و محور میباشد)ماشین های پیچیده: ترکیبی از ماشین های ساده میباشد.ماشین های مرکب: ترکیبی از ماشین های ساده و مرکب است.

ضرورت استفاده از ماشین ها در امور کشاورزی :

آسان تر انجام دادن کارها با گاوآهن بجای بیل میباشد.سریع تر راه انداختن کارها و آسودگی آن.انجام کارهای غیر ممکن که بسیار دشوار هستند.دقت بیشتر در انجام امور وکارها.انجام کارهای تکراری منظم دارند.

مکانیزاسیون کشاورزی

مکانیزاسیون استفاده از ماشین ها در فرآیند تولید در جهت کاهش هزینه های تولید ، مدیریت مصرف و بهره وری که منجر به افزایش کمی و کیفی محصول است را مکانیزاسیون کشاورزی می گویند.

آشنایی با ماشین ها و موتورهای کشاورزی

تراکتور :

به معنی کشنده میباشد که برای کارهای کششی از آن استفاده میگردد، تراکتور بیشتر از یک کشنده کار میکند. تراکتور ماشینی است که قادر به تولید سه نوع توان ۱- کششی ، ۲- دورانی و ۳- هیدرولیکی میباشد. سیستم های بازوهای هیدرولیکی آن برای حمل و نقل مناسب است.

انواع تراکتورها

تراکتورها از نظر نوع چرخ : دوچرخ، سه چرخ، شش چرخ تقسیم میگردند.تعداد دیفرانسیل : تک دیفرانسیل، دو دیفرانسیلتراکتورها بر اساس توان موتور : کوچک، متوسط، بزرگبر اساس کاربرد : باغی، زراعی، دامیفرمان دادن : دوچرخ جلو، چهارچرخ

ماشین های خاکورزی :

تمامی عملیاتی که بر روی خاک به جهت ایجاد خاک مناسب انجام می گردد را خاکورزی می نامند. عملیات خاکورزی عملیات خاکورزی به دسته های زیر تقسیم می‌شود:

عملیات خاکورزی اولیه : خاک در مرحله اولیه آماده می گردد، خاک ورزی اولیه به وسیله گاو آهن صورت می گیرد.عملیات خاکورزی ثانویه : برای آماده سازی بهتر و بیشتر خاک انجام می گردد.

اجزا اصلی گاو آهن در خاکبرداری :

اجزای اصلی گاو آهن شامل موارد زیر میباشد :

شاسی یا قابعامل خاکورزیاتصالات نقطه اتصال

انواع گاو آهن در عملیات خاکبرداری :

برگرداننده خاکشکاف دهنده خاکبرهم زننده خاک

ماشین های کاشت :

بذرپاشی : ماشین های بذر پاشی.بذرکاری : شامل ماشین بذرکار.غده کاری : شامل ماشین کارنده مخصوصنشا کاری : شامل ماشین کارنده مخصوص

ماشین های کاشت بر حسب چگونگی و نحوه کاشت بذر ، کاشت اندام گیاه و از احاظ آبیاری محصول شامل موارد زیر میباشند :

بذر پاشبذر کارتک دانه کارکپه کار

ماشین های بذر پاش :

بذر پاش سانترفیوژ : بذر در صفحه ای قرار دارد که با حرکت دورانی به سمت بیرون پرتاب می شود.بذر پخش کن مزرعهبذر کار : ایجاد شیار در خاک ، اندازه گیری ریزش بذر و قراردادن بذر در خاک است.

ماشین آلات عملیات داشت :

مجموعه عملیاتی میباشدکه پس از کاشت محصول تا زمان برداشت آن، جهت جلوگیری از ضایع شدن محصول انجام میشود. ماشین آلات عملیات داشت شامل موارد زیر میباشد:

وجین گردنسله شکنیسم پاشیتنک کردنکوددهی

ماشین های کوددهی :

سم پاش چرخ دار موتوریسم پاش توربینهواپیمای سم پاشماشین های برداشتعلف تراش هاهرس کردناره موتوریدستگاه هرسقیچی هرسکودپاش کود دامیسم پاش تراکتور

عملیات برداشت :

عملیاتی است که بعد از پایان یافتن عملیات داشت شروع می گردد و پروسه خروج محصول از مزرعه است. ماشین های متنوعی برای برداشت محصولات گوناگون و متناسب با نوع محصول هستند. انواع ماشین های برداشت :

چاپر نمودگردان : مکانیزمی مانند چاپر کششی است.چاپر ذرت : هدایت محصول و واحد تغذیه را در دارد.چاپر کششی : برای برداشت ذرت علوفه ای استفاده می گردد و بصورت کششی میباشد.

از جمله صلاحیت های لازم برای کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ماشن آلات کشاورزی ، رشته کشاورزی و منابع طبیعی داشتن توانایی تشخیص انواع زمین های زراعی از جمله زمین های بایر ، دایر و موات ، توانایی سنجش و ارزیابی انواع زمین های جنگلی و مراتع ، توانایی محاسبه ی ارزش اصلی انواع زمین ها و باغات کشاورزی، و توانایی محاسبه ی میزان تولید و بهره وری زمین ها و باغات کشاورزی و ارزیابی انواع ماشین آلات کشاورزی است.

صلاحیت های کارشناس رسمی دادگستری به این موارد محدود نمیباشد و مواردی دیگری من جمله میزان محاسبه ی دقیق خسارات وارد شده به باغات ، مراتع و جنگل ها ، برآورد میزان رشد محصولات مختلف کشاورزی از جمله انواع میوه جات، صیفی جات و سبزیجات ، تحلیل و سنجش تاسیسات کشاورزی مانند انواع ادوات و ماشین آلات کشاورزی ، تعیین اجاره بها بر طبق ارزش زمین ، امکانات طبیعی زمین و تکنولوژی های نوین کشاورزی اشاره میشود. روش ارزیابی ماشین آلات کشاورزی با معاملات دارایی‌های مانند معامله شده در بازار مقایسه می‌شود و قیمت محاسبه میگردد. در صورت عملی نبودن ، درآمد یا هزینه را به صورت ارزش حال (دارایی) برآورد می‌شود. این روش در صورت در دسترس و قابل اعتماد بودن اطلاعات ، به عنوان پشتیبانی روش اول استفاده می‌ گردد.

مجموعه ما با بهره گیری از کارشناس رسمی دادگستری در رشته ماشین آلات و تاسیسات کارخانجات ، برق ، اموال منقول ، راه و ساختمان و نقشه برداری جهت ارزش گذاری دستگاه ها ، خطوط تولید ، تجهیزات و تاسیسات و ارزیابی ماشین آلات کشاورزی ، ماشین آلات صنعتی ، ماشین آلات راهسازی ، ماشین آلات بتنی ، ماشین آلات ساختمانی ، کارخانجات و کارگاه ها با کارشناس خبره و باتجربه ما تماس حاصل نمایید.

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *