دسته‌بندی نشده

برند سازی شخصی به منزله یک رزومه جدید

[ad_1]

برند سازی شخصی به منزله یک رزومه جدید

آیا به دنبال استخدام شدن هستید؟ در سال های اخیر وضعیت بازارکار بسیار پیچیده شده است. به دلیل مشکلات اقتصادی جهانی فرصت های شغلی محدود شده و همچنین رقابت بین متقاضیان شغل بسیار بیشتر و سخت تر شده است. ورود تکنولوژی بر فرآیند استخدام تاثیر گذار بوده و به نوعی آن را متحول کرده است. این موضوع گاهی برای جویندگان کار مشکلاتی را به همراه آورده است.

                                                                           

 شرکت هایی که تنها به کمک نرم افزار، رزومه ها را مرتب و تفکیک می کنند، گاهی باعث می شود که صرفا بررسی ماشینی مطابق با برخی معیارهای تعریف شده برای نرم افزار، صورت گیرد و برخی مسایل انسانی نادیده گرفته شود. در فرآیند جستجوی کار شما دوست دارید که از سایر متقاضیان متفاوت باشید تا احتمال استخدام برایتان بیشتر شود. ولی چطور می توانید این کار را بکنید؟

تغییر طرز تفکر
گام اول در یافتن شغلی که به دنبالش هستید، این است که درک کنید سیستم استخدام سنتی در حال از بین رفتن است. تا چند سال قبل شما ممکن بود بتوانید با نوشتن یک رزومه و ارسال آن به واحد منابع انسانی یک شرکت، در آنجا استخدام شوید. ولی الان شرایط تغییر کرده است. فرصت های شغلی محدود و افراد واجد شرایط برای آنها بسیار است.

ما اسم “بازارشغل” را برای این موضوع انتخاب کرده ایم. شما به عنوان متقاضی شغل یک فروشنده هستید، فروشنده مهارت ها و تخصص خود. شرکت ها و کارفرمایان نیز خریدار به حساب می آیند. آنها به دنبال کارمندان با بالاترین کیفیت هستند. این بازاری برای خریداران است، بنابراین شما در وضع نامساعدی قرار دارید. اگرچه ایجاد برند شخصی می تواند برای شما یک برگ برنده به حساب بیاید.

برندسازی شخصی
در سایر بازارها فروشنده ها از ایجاد برندهای خلاقانه برای معرفی محصولاتشان استفاده می کنند. چرا شما در مورد خودتان در بازار شغل ، این کار را نمی کنید؟
شما محصول تجارب و اندیشه های خود هستید. هر چقدر ویژگی های بهتر و بارزتری داشته باشید، فرد منحصر به فردتری نیز برای استخدام خواهید بود. با ایجاد یک مجموعه برند شخصی، در فرآیند استخدام خودتان را از دیگران متمایز می کنید.

یک برند شخصی به چه صورتی است؟ این توصیفی از هویت و شخصیت شما می باشد، بنابراین وابسته به خود شماست. شما آزادانه باید به دنبال ایجاد ویژگی هایی در خود باشید که احساس می کنید شما را به عنوان یک شخصیت خاص معرفی می کند نه تنها به عنوان یک جویای کار. این یک نگرش مهیج است و موفقیت خاصی در یافتن شغل نصیب شما می کند.

در ادامه برای درک بهترموضوع دو مثال می آوریم :

مثال اول – محمد در یک روستای کوچک متولد شده بود. او اولین فردی بود که از روستایشان برای تحصیل به شهر آمده بود. او در دانشگاه در رشته روابط بین الملل تحصیل کرده بود. او دوست داشت شغلی در حوزه تجارت بین الملل پیدا کند. اینچنین شغلی مستلزم دائما در سفر بودن است. او این شرایط را دوست داشت. برای او پرواز مستلزم بارها مورد سوال قرار گرفتن از سوی امنیت فرودگاه بود. آیا کارفرما این را جزئی از کار و مسئولیت او می دانست؟

محمد راه حل خلاقانه ای برای این مورد پیدا کرد. او کتابی از عکس ها و نوشته های خود چاپ کرد که داستان زندگی اش را به تصویر می کشید. وقتی برای مصاحبه شغلی رفت، آن کتاب را به عنوان هدیه به کارفرما داد. این یک راه خوب برای معرفی او به کارفرمایش بود. او حالا در کار مورد علاقه اش استخدام شده است.

مثال دوم- علی سال ها در رستوران های مختلف کار می کرد. او در مورد نحوه رستوران داری و مدیریت آن، ایده های خوبی داشت ولی فرصتی برای ابراز آنها پیدا نکرده بود. تصمیم گرفت که محل کارش را تغییر دهد و در یک رستوران عالی استخدام شود. به کمک یکی از دوستانش چند پادکست در مورد ایده خود ساخت و وقتی برای مصاحبه رفت آنها را در یک فلش همراه خود برد. در جلسه مصاحبه یکی از آنها را به مصاحبه گر نشان داد و بقیه را با فلش در اختیار او گذاشت. مدت زیادی طول نکشید که او توانست شغل مورد دلخواه خود را در یک رستوران عالی پیدا کند.
 
آینده برندسازی
امروزه برندسازی یک راه تکمیل کننده روش سنتی استخدام است. ولی در آینده این صرفا راهی خلاقانه که توسط معدودی از افراد استفاده می شود، نخواهد بود. برندسازی شخصی یک استاندارد خواهد بود.

بنابراین از حالا شروع به برندسازی شخصی کنید. شاید موفقیت در مصاحبه شغلی آینده تان، تنها منحصر به داشتن یک رزومه خوب نباشد.      

 

مجموعه قالب های آماده رزومه را از اینجا دریافت کنید

علاقه های خود را گم نکنید !

معرفی نظام آموزش عالی فرانسه

هوش هیجانی مهم تر است یا ضریب هوشی؟

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *