امور آموزشی

کارشناسی ارشد صنایع دستی


کارشناسی ارشد صنایع دستی (هنرهای سنتی)


معرفی رشته :

صنایع دستی از صنایعی است که بر پایه خلاقیت، هنر و ذوق انسان بنا شده است. صنایع دستی هر منطقه، شهر یا کشور به خوبی بیان کننده فرهنگ، اعتقادات، آداب و رسوم و سنن آنها می باشند. به همین خاطر با تکیه بر این محصولات می توان به خوبی به انتقال و انتشار فرهنگ به سایر نقاط و افراد پرداخت.

صنایع دستی نیاز به تکنولوژی و فناوری های پیچیده ندارند و بر پایه توانمندی ها و هنر متخصصان و هنرمندان استوار هستند. در ایران که از فرهنگ غنی برخوردار است، صنایع دستی بسیار گسترده و متنوع هستند. در هر جای کشور از روستاهای دورافتاده تا شهرهای بزرگ می توان هنرمندان توانمندی را یافت که در حوزه های مختلف صنایع دستی فعالیت می کنند. صنایع دستی معمولا هم به صورت صنعتی و هم دستی تولید می شوند.

رشته صنایع دستی با هدف تربیت هنرمندان و متخصصانی شکل گرفته است که بتوانند با تکیه بر دانش، هنر و خلاقیت خود به بهترین شکل فرهنگ غنی کشور را به افراد و سایر کشورها انتقال دهند.

دانشجویان رشته صنایع باید خلاقیت و شم هنری بالایی داشته و همچنین از توان بدنی خوبی برخوردار باشند زیرا گاهی برای خلق یک اثر هنری باید ساعت ها مشغول کار باشند. در رشته صنایع دستی دانشجویان با گروه های مختلف صنایع دستی ایران آشنا می شوند و می توانند بر اساس علاقه و توانایی خود در هر کدام از آنها به صورت تخصصی فعالیت کنند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور ارشد و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحدها، دانشگاه های دارای رشته ارشد صنایع دستی و معرفی فرصت های شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.


برنامه درسی (سرفصل) ارشد صنایع دستی و تعداد واحدها :


 


دانلود آخرین نسخه برنامه درسی (سرفصل) و تعداد واحدها (1.7MB)

(بر اساس آخرین تغییرات سرفصل دروس وزارت علوم)

 

دانشگاههایی که در رشته ارشد صنایع دستی پذیرش دانشجو دارند
بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 95

دانشگاه هنر

دانشگاه هنر اصفهان

دانشگاه الزهرا

دانشگاه غیرانتفاعی سوره

دانشگاه غیرانتفاعی علم و هنر

 

 


دانشگاههایی که در رشته ارشد صنایع دستی پذیرش دانشجو دارند
بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 94

دانشگاه هنر تهران

دانشگاه هنر اصفهان

دانشگاه الزهرا

دانشگاه غیرانتفاعی سوره

دانشگاه غیرانتفاعی علم و هنر

 

فرصت های شغلی و بازارکار ارشد صنایع دستی

مشاغل زیر به طور مستقیم به این رشته تحصیلی ارتباط دارد و دانش آموختگان در صورت فعالیت در این شغل بیشترین ارتباط را بین رشته تحصیلی و شغل خود برقرار خواهند کرد : 

 

کارشناسی صنایع دستی

     

همچنین مشاغل زیر، ظرفیت جذب افراد مختلف از تخصص های گوناگون را دارا می باشند. در این مشاغل، هر فرد علاوه بر تسلط بر مهارت های مربوط به آن شغل، لازم است به فراخور صنعت و نوع کسب و کاری که در آن مشغول به کار است، دارای دانش تخصصی مربوطه نیز باشد: 

      

 

  منبع     کارشناس رسمی دادگستری  

   

سایر رشته های ارشد هنر

    

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *