امور آموزشی

 کارشناسی ارشد اقتصاد هنر

[ad_1]


کارشناسی ارشد اقتصاد هنر


معرفی رشته  :

رشته کارشناسی ارشد اقتصاد هنر به منظور تبیین چگونگی کاربرد تئوری های علوم اقتصادی در فعالیت های هنری و ادبی ایجاد شده است. هدف اساسی در آموزش این رشته، پیوند علوم اقتصادی و هنر است.

هدف های دیگر ایجاد رشته کارشناسی ارشد اقتصاد هنر عبارت است از:
1- تربیت کارشناسان ارشد اقتصاد هنر که بتوانند در امر برنامه ریزی، سیاست گذاری، بازاریابی، در بخش های عمومی و خصوصی هنری به فعالیت بپردازند.
2- تلاش جهت پر کردن خلأ آموزش های بین رشته ای و کمک به مطالعات و تحقیقات میان رشته ای فعالیت های هنری و تئوری های اقتصادی.
3- تربیت مدرسان حوزه اقتصاد هنر در ایران و جهان که بتوانند دروس مختلف این رشته را در دانشکده ها، مدارس دولتی و خصوصی تدریس کنند.
4- تربیت محققان ورزیده به منظور پژوهش در وجوه اقتصادی بخش های مختلف هنر در ایران و جهان.

به علت افزایش رشد تولیدات ناخالص ملی و افزایش تقاضا برای محصولات فرهنگی هنری در داخل کشور و افزایش مبادلات مربوط به این محصولات با کشورهای دیگر ، نیاز بنگاههای هنری به متخصصین رشته کارشناسی ارشد اقتصاد هنر احساس می شود.

رشته کارشناسی ارشد اقتصاد هنر، رشته ای کاربردی است که در آن از تئوریهای اقتصادی برای تجزیه و تحلیل بازار کالاها و محصولات هنری استفاده می شود. همچنین به علت میان رشته ای بودن آن، دانش آموختگان می توانند در همه بخشهای فرهنگی و هنری کشور بکار گرفته شوند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور ارشد و نیز افرادی که در بازار کار به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحدهای رشته کارشناسی ارشد اقتصاد هنر، دانشگاه های دارای رشته کارشناسی ارشد اقتصاد هنر ، معرفی رشته های دکترای مجموعه پژوهش هنر (به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی)، بازارکار، وضعیت استخدام و آینده شغلی رشته کارشناسی ارشد اقتصاد هنر ارایه می شود.


برنامه درسی (سرفصل) کارشناسی ارشد اقتصاد هنر و تعداد واحدها :

تعداد کل واحدها : 32 واحد
دروس اصلی : 17 واحد
دروس اختیاری : 9 واحد
پایان نامه : 6 واحد

 

 


دانلود آخرین نسخه برنامه درسی (سرفصل) و تعداد واحدهای کارشناسی ارشد اقتصاد هنر (135KB)


 


دانشگاههایی که در رشته کارشناسی ارشد اقتصاد هنر پذیرش دانشجو دارند
(بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 93)

دانشگاه هنر اصفهان

دانشگاه غیر انتفاعی امام رضا (ع)


رشته های دکترای مجموعه پژوهش هنر (بر اساس دفترچه کنکور دکترای 95):

پژوهش هنر

تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر

 

بازارکار، وضعیت استخدام و آینده شغلی کارشناسی ارشد اقتصاد هنر :

بازارکار و آینده شغلی رشته کارشناسی ارشد اقتصاد هنر در قالب  مشاغل مرتبط با این رشته معرفی شده اند. برای اطلاع از توضیحات کامل مربوط به هر شغل می توانید روی آنها کلیک کنید.

   
 

 

  منبع     کارشناس رسمی دادگستری  

   

سایر رشته های ارشد هنر

    

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *