امور اداری و استخدامی

چطور یک شغل بد می تواند برای شما خوب بشود؟

[ad_1]

                                               

ما هم در شغل مان نکات مثبت و منفی داریم. اگر نکات منفی شغل شما از نکات مثبت آن بیشتر است، ناراحت نباشید. در اینجا تاکتیک هایی را به شما می گوییم که می تواند شغل شما را در وضعیت مناسبی و رضایت بخشی برای شما قرار بدهد.

این تاکتیک ها عبارتند از :
 

با افراد جدید ارتباط بگیرید.

بزرگترین سرمایه شما افرادی است که با آنها کار می کنید. شبکه خود را توسعه دهید، همکاران واحدهای دیگر محل کارتان می توانند منافع غیرقابل انتظاری را برای شما به ارمغات بیاورند.

برای یک فرد آنها می توانند منبعی از حمایت و دوستی بوده و به او در کسب رضایت شغلی کمک کنند. همچنین می توانند پروژه های جدید یا بخش هایی از سازمان را که برایتان می تواند جذاب باشد، به شما نشان دهند.

بنابراین یک بخش پویای سازمان خود باشید. این به ایجاد ارتباط شما با افراد زیادی کمک می کند. با افراد دیگر مراوده داشته باشید، تاریخ تولدها را فراموش نکنید، با همکاران خود در روزهای تعطیل به پیک نیک بروید و هنگام ورود افراد جدید به سازمان، به آنها خوشامد گفته و علاقه خود برای ارتباط با آنها را نشان دهید.

یادتان باشد نارضایتی خود را ابراز نکنید. شما به دنبال دیگران نیستید که پیش آنها گله و شکایت کنید. فقط بر علایق تمرکز کنید. هر تجربه یا دانش مشترک می تواند زمینه مناسبی برای یک گفتگوی مفید باشد. گفتگوی خود را می توانید از طریق ایمیل در روزهای بعد ادامه دهید و این ارتباط را قطع نکنید.
 

روی نقاط قوت خود تمرکز کنید.

به دنبال پروژه هایی بروید که موجب تقویت توانایی ها و توسعه مهارت های جدید شما بشوند. شما ممکن است متوجه شوید که چطور از آنچه در این پروژه ها انجام می دهید، لذت می برید و نارضایتی شما از شرکت محل کارتان نیست بلکه از وظایف و کارهای روزانه ای است که قبلا انجام می دادید.

توصیه : از سرپرست خود درباره اینکه وظایف جدید خود را چطور انجام داده اید سوال کنید. اگر رضایت و قدردانی از شما صورت گرفت آن را به عنوان بخشی از رزومه کاری خود قرار دهید.
 

صنعت خود را بررسی کنید.

یک راه دیگر بررسی دقیق صنعت کاری خود است.بسیاری از شرکت ها برای عضویت افراد در انجمن ها و کنفرانس های صنعت خود پول پرداخت می کنند. این راهی راحت و در دسترس برای شما جهت تعامل با همکاران خود است. با این کار شما شبکه حرفه ای خود را گسترش داده و به صورت بالقوه با مسیرهای شغلی آینده خود آشنا می شوید.

چیز دیگری که شما شاید از انجام این راه متوجه شوید این است که بفهمید مشکل شما شغل تان نیست بلکه نوع کسب و کاری است که در آن کار می کنید و به آن علاقه ندارید. اغلب فهم این مطلب برای افراد سخت و ناگوار است.

توصیه : در فرآیند بررسی صنعت می توانید در مراسم ها و سمینارها سخنرانی کنید و از این طریق اعتبار خود را در نظر کارفرماهای آینده بالا ببرید.
 

بهبود فرآیند را پیشنهاد کنید.

عدم رضایت شغلی شما می تواند نتیجه موانع موجود بر سر کارایی در سازمان باشد مانند فرآیند پیچیده تصویب پروژه که اشتیاق شما را برای انجام آن پروژه کاهش می دهد. در عوض گله و شکایت، سیستم ها و فرآیندهای مفید برای رفع این موانع را پیشنهاد کنید. احتمالا شما تنها کسی نیستید که این روند ناامیدتان کرده است.

شما وجهه خوبی نزد همکاران خود پیدا می کنید و در دفعات بعد به شما خدمت خواهند کرد. یادتان باشد پیشگامی در این پیشرفت ها، نقاط طلایی رزومه کاری شماست.

توصیه : پیشنهادی برای رئیس خود تهیه کنید که فواید تغییراتی را که در آن پیشنهاد کرده اید، مشخص شده باشد. به عنوان مثال « اگر مرحله بازنگری را حذف کنیم، می توانیم یک هفته زودتر گزارشات مالی را تهیه کنیم. این مرحله یک روند اضافی در کار است.»
 

مسیر شغلی خود را بررسی کنید.

ارزیابی اینکه در شغل آینده تان،چه چیزی را می خواهیم و چه جیزی را نمی خواهیم بسیار مهم است زیرا مانع از قرار گرفتن شما در یک جایگاه نارضایت بخش دیگر می شود. ترسیم مسیر شغلی وقتی استخدام هستید راحت تر است، چون استرس های مالی کمتری دارید.

روی نقش ها و کارفرماهایی که آنچه شما به دنبال آن هستید را دارند، تمرکز کنید. این کار ممکن است زمانبر باشد ولی ارزشمند است.

توصیه : در شرکت های کاریابی ثبت نام کنید. یک فرد متخصص در این جستجو به شما بسیار می تواند کمک کند. این افراد می توانند فرصت ها و شرکت های مورد نظر شما  را شناسایی کنند.
 
از راه های پیشنهادی بالا استفاده کنید تا وقتی در یک شغل بد گیر افتاده اید، مثبت و کارا بمانید.حتی اگر نمی توانید سریعا شغل خود را ترک کنید، این راه ها انگیزه شما را حفظ می کند تا سرانجام بهترین گزینه را پیدا کنید.
 
 
 

 منبع   CareerBuilder


 

تحقیق و ترجمه گروه بازارکار و اشتغال کارشناس رسمی دادگستری

 

سایر مقالات

مقالات مرتبط :

دلایل واقعی عدم خوشحالی شما در محل کار

مهارت ها، کلید موفقیت شما در کارتان

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *