دسته‌بندی نشده

وام جواز کسب – شرایط دریافت وام با پروانه کسب

[ad_1]

وام جواز کسب از جمله وام های کسب و کار و مشاغل است که بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در ازای ارائه جواز کسب به صورت تسهیلات به صاحبان مشاغل پرداخت می کنند. این وام به منظور پیشرفت و ارتقای کسب و کارهای مختلف و رونق تولید در نظر گرفته شده است.

برای مشاوره نحوه دریافت وام جواز کسب

برای مشاوره نحوه دریافت وام جواز کسب

 

ارائه وام از موسسات مالی و بانک ها همیشه به عنوان راه حلی برای افراد و صاحبان مشاغل بوده است. این وام ها شرایطی را برای افراد فراهم می کنند تا بتوانند موانع مالی موجود در کسب و کار خود را برطرف نمایند. گاهی به دلیل شرایط پیش آمده و ضررهای وارد، صاحبان مشاغل و افراد ناچار باید از روش های مختلفی برای اخذ وام اقدام نمایند. 

با وجود اینکه مراحل ثبت و اخذ وام گاهی اوقات سخت و پیچیده است، اما معمولا پس از آشنایی با روش های مختلف وام می توان مشکلات پیش رو را برطرف کرد. بانک ها و موسسات مختلفی برای اصناف و مشاغل شرایط دریافت وام با پروانه کسب را در نظر گرفته اند که صاحبان مشاغل می توانند با ارائه جواز کسب از این تسهیلات استفاده نمایند. 

این وام برای افزایش میزان تولید و رونق صاحبان اصناف و مشاغل و دارندگان جواز کسب به آنها تعلق می گیرد. در این مقاله برای آشنایی مخاطبان توضیحات کاملی درباره شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام جواز کسب،نحوه دریافت آن و همچنین میان مبلغ وام در سال جاری ارائه شده است.

دریافت وام جواز کسب

ارائه وام جواز کسب یک از خدماتی است که تمامی دارندگان پروانه کسب می توانند از آن استفاده کنند. برخی از مشاغل ممکن است در زمان فعالیت خود به دلیل مشکلات مالی نیاز به دریافت وام داشته باشند. البته شاید مراحل اخذ و بازپرداخت وام در نظر اول کمی سخت باشد، اما به محض اینکه فرد با روش های مختلف دریافت وام و روش مناسب دریافت آن آشنایی داشته باشد همه چیز راحت تر می شود.

جواز کسب یک مجوز رسمی و قانونی می باشد که صاحبان مشاغل برای انجام فعالیت خود بایستی آن را داشته باشند. این مجوز معمولا به دو صورت دائمی و موقتی صادر می شود، به همین جهت بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در ازای دریافت جواز کسب به عنوان ضمانت می توانند وام جواز کسب را به صاحبان کسب و کار ارائه نمایند.

این وام با عنوان بسته حمایتی مشاغل برای دارندگان کسب و کار به منظور رونق کسب و کار آن ها و افزایش میزان تولید و صادرات انجام می شود. در رابطه با میزان رقم دریافت وام جواز کسب که به هرکدام از کسب و کارها تعلق می گیرد نیز شرایط مشخصی وجود دارد که می توان مقدار وام، میزان اعتبار و توان هر واحد صنفی در بازپرداخت وام را به عنوان عوامل اصلی در نظر گرفت.

انواع وام بانکی

شرایط دریافت وام با جواز کسب

جواز کسب مشاغل به عنوان ضمانت دریافت وام در بانک شناخته می شود و به نمی توان تنها با جواز کسب وام را دریافت کرد. البته برخی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری علاوه بر ارائه جواز کسب از متقاضی یک ضامن معتبر دیگری درخواست می کنند. به همین دلیل لازم است تا متقاضیان شرایط دریافت وام جواز کسب بانک ارائه دهنده را بررسی کرده تا دچار مشکلی نشوند.

متقاضیان باید توجه نمایند که بایستی در زمان تقاضای وام جواز کسب در بانک مورد نظر حساب بانکی داشته و حساب مذکور دارای گردش باشد. برای بانک ارائه دهنده وام این مسئله بسیار اهمیت دارد که متقاضی اقدامات مالی اخیر در بانک داشته باشد که نشان دهنده اعتبار متقاضی در نظر بانک است.

یکی دیگر از شرایط دریافت وام جواز کسب که متقاضیان باید به آن توجه کنند این است که برخی از بانک ها و موسسات مالی از ارائه وام بانکی از طریق جواز کسب خودداری می کنند که در این حالت متقاضی باید به اتحادیه صنفی خود مراجعه کرده و از این طریق مراحل دریافت وام تسهیلاتی را ادامه داده و پیگیری نمایند.

وام مسکن نوجوانان

 

مدارک لازم برای دریافت وام جواز کسب

متقاضیان دریافت وام جواز کسب باید در هنگام ثبت درخواست وام به بانک مورد نظر علاوه بر داشتن حساب دارای گردش، مدارک لازم را در اختیار داشته باشند. مدارک لازم برای دریافت وام جواز کسب شامل موارد زیر است.

ارائه درخواست متقاضی دریافت وام به صنف مربوط برای ثبت درخواست وام جواز کسب

همراه داشتن پروانه کسب و مجوزهای صنعتی معتبر

اصل و تصویر شناسنامه متقاضی دریافت وام

کپی سند مالکیت یا اجاره نامه محل کسب

ارائه تصویر شناسنامه مدیران شرکت

ارائه اساسنامه و مجوزهای صنعتی معتبر

اظهارنامه مالیاتی

اظهارنامه ثبت شرکت

آخرین تغییرات شرکت مندرج در روزنامه رسمی

آگهی تاسیس و ارائه کلیه صورت ‌های مالی

مجوزهای صنعتی معتبر

در دستورالعمل دریافت وام جواز کسب ۱۸۰ هزار واحد صنفی شامل 22 دسته صنفی از نظر اشتغالزایی و انرژی بر بودن و سایر مشخصه ها در صورت داشتن حد نصاب می توانند از تسهیلات استفاده نمایند. 

وام فرزندآوری

مراحل دریافت وام جواز کسب

تمامی افراد و صاحبان اصناف و کسب و کار که قصد دارند تا برای وام جواز کسب درخواست نمایند بایستی  ابتدا به سایت رسمی اصناف مراجعه کرده و پس از انجام ثبت نام و تکمیل اطلاعات درخواستی، کد رهگیری را دریافت نمایند. این کد به منظور اطلاع متقاضیان از وضعیت وام درخواستی مورد استفاده قرار می گیرد.

در قدم بعدی متقاضیان دریافت وام جواز کسب باید منتظر بماند تا بانک مقصد نوع فعالیت مشاغل و سرمایه پیش بینی شده متقاضی و همچنین مبلغ وام و شرایط پرداخت آن را بررسی نماید. از فرد متقاضی وام از مشتریان خوش حساب بانک بوده و در زمان مقرر هیچ تاخیر یا مشکلی را در پرداخت سایر تسهیلات خود نداشته باشد، معمولا در طی زمان دو هفته وام جواز کسب با مبلغ مورد نظر به فرد متقاضی تعلق می گیرد. این وام پس از بررسی بانک براساس 70 درصد ارزش کارشناسی ملک مسکونی، 60 درصد ملک اداری، 50 درصد ملک تجاری به متقاضی دریافت وام تعلق می گیرد.

وام بیمه عمر

میزان مبلغ وام جواز کسب چقدر است؟

تمامی مشاغل و واحدهای صنفی دارای پروانه کسب می توانند برای دریافت وام جواز کسب اقدام نمایند. ارائه جواز کسب به عنوان یک مدرک قانونی و معتبر در هنگام ثبت درخواست وام بانکی باعث افزایش سرعت روال کاری درخواست می شود و می تواند به عنوان ضامن نیز مورد استفاده قرار گیرد.

برای تعیین میزان مبلغ وام جواز کسب که واحدهای صنفی می توانند دریافت نمایند نیز دستورالعمل های متفاوتی وجود دارد. مهمترین عامل تعیین کننده در مبلغ وام جواز کسب، میزان اعتبار و توان فرد درخواست دهنده در بازپرداخت وام است. در سال جاری میزان مبلغ وام جواز کسب برای مشاغل صنفی بین 10 تا 500 میلیون ریال در نظر گرفته شده است. این مبلغ پس از بررسی مدارک و شرایط درخواست کننده وام در طی دو هفته به او تعلق می گیرد. مدت زمان پرداخت وام 36 ماه با بهره 18 درصدی است.

محاسبه سود وام

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد وام جواز کسب در کانال تلگرام حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون استعلام شرایط دریافت وام با پروانه کسب پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

1- ✔️ وام جواز کسب چیست؟

✔️ وام جواز کسب از جمله وام های مشاغل است که در ازای ارائه جواز کسب به صاحبان مشاغل تعلق می گیرد که توضیحات بیشتر در این مقاله ارائه شده است. 

2- ✔️ شرایط دریافت وام جواز کسب چیست؟ 

✔️ شرایط دریافت وام جواز کسب شامل ارائه همراه داشتن پروانه کسب و مجوزهای صنعتی معتبر و سایر مدارک دیگری است که توضیحات بیشتر در این مقاله ارائه شده است.

3- ✔️ مراحل دریافت وام جواز کسب را شرح دهید؟

✔️ متقاضیان دریافت وام جواز کسب بایستی ابتدا به سایت اصناف مراجعه کرده و ثبت نام را انجام دهند که توضیحات بیشتر در این مقاله ارائه شده است. 

برای مشاوره نحوه دریافت وام جواز کسب

برای مشاوره نحوه دریافت وام جواز کسب

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *