دسته‌بندی نشده

درخواست کد پستی غیر حضوری

[ad_1]

درخواست کد پستی غیر حضوری، با مراجعه به سامانه درخواست خدمات الکترونیک پست و با وارد کردن اطلاعات ملک یا کد رهگیری 20 رقمی ممکن می باشد و استعلام کد پستی ده رقمی، در صورت عدم دسترسی به آن، از طریق سایت اداره پست، با کمک آدرس ملک یا پیمایش بر روی نقشه جغرافیایی، قابل انجام است.

برای مشاوره نحوه دریافت کد پستی

برای مشاوره نحوه دریافت کد پستی

 

کد پستی، یکی از مهم ترین اطلاعاتی است که هنگام تکمیل بسیاری از فرم های مربوط به ادارات دولتی یا خصوصی، همچنین، مواردی نظیر پر کردن و تکمیل اظهارنامه مالیاتی، مورد نیاز است و بدون داشتن آن، امکان دریافت برخی از خدمات، وجود نخواهد داشت.

بنابراین، تمامی اشخاصی که منزل آن ها، به دلیل نوساز بودن یا واقع شدن در مناطق روستایی یا هر علت دیگری، از کد پستی، برخوردار نیست، باید، نسبت به درخواست آن اقدام کرده که دولت، به جهت راحتی انجام این فرایند، سامانه ای الکترونیکی، برای درخواست کدپستی غیر حضوری، راه اندازی نموده و افراد، می توانند، با طی کردن نحوه و مراحل ویژه این امر، نسبت به دریافت کد پستی ده رقمی، اقدام کنند.

از این رو، در مقاله حاضر، قصد داریم، پس از معرفی سامانه درخواست کد پستی غیر حضوری، نحوه و مراحل درخواست این کد را توضیح دهیم و به معرفی اپلیکیشن دریافت کد پستی ده رقمی بپردازیم، همچنین، بگوییم که آیا امکان استعلام کد پستی با کد ملی، وجود دارد یا خیر و در آخر، نحوه دریافت کد پستی، از طریق تلفن گویا یا به صورت غیر حضوری یا با کد رهگیری را بررسی کنیم.

سامانه درخواست کد پستی

پس از ابتکار اداره ثبت اسناد و احوال، با راه اندازی سایت ثبت من، جهت ارائه برخی خدمات ثبتی به صورت غیر حضوری، سازمان های دیگر نیز، از این طرح، استقبال کرده و اقدام به راه اندازی سامانه های اینترنتی، برای ارائه خدمات، به صورت غیر حضوری، نمودند.

از جمله این ادارات، اداره پست بود که با توجه به ضرورت داشتن کدپستی، برای تمامی منازل و محل های کسب، سامانه درخواست کد پستی غیر حضوری را راه اندازی نمود و بدین ترتیب، بخش اعظمی از مراجعات حضوری، برای دریافت کد پستی ده رقمی را کاهش داد.

سامانه درخواست کد پستی، از طریق آدرس gnaf.post.ir، در دسترس متقاضیان است و می توانند، با مراجعه به آن، از بخش خدمات سامانه، نسبت به ثبت درخواست دریافت کد پستی ده رقمی، اقدام نمایند و بدین ترتیب، پس از پرداخت هزینه های لازم و ارائه مدارک مورد نیاز، به آسانی، کد پستی خود را دریافت نمایند.

از دیگر امکانات سامانه درخواست کد پستی، می توان به یافتن کد پستی با نشانی، صدور تاییدیه کد پستی یا رهگیری کد پستی درخواست شده، اشاره نمود. در ادامه در خصوص مراحل و نحوه دریافت کد پستی، به صورت حضوری و غیر حضوری، توضیح خواهیم داد.

حتما بخوانید: احراز نشانی پست

مراحل و نحوه درخواست کد پستی

پس از بررسی سامانه درخواست کد پستی ده رقمی، در این بخش از مقاله، قصد داریم تا درباره مراحل و نحوه درخواست کد پستی، صحبت کنیم و بگوییم که متقاضیان دریافت کد پستی ده رقمی، باید، چه اقداماتی را انجام دهند تا موفق به اخذ این کد گردند. نحوه درخواست کد پستی، به دو صورت حضوری و غیر حضوری یا همان اینترنتی، می باشد که مراحل و نحوه هریک از این روش ها، به شرح زیر است:

در شیوه حضوری درخواست دریافت کد پستی ده رقمی، فرد باید، به یکی از دفاتر پستی معتبر، مراجعه کرده و با ارائه اطلاعات دقیق در خصوص آدرس ملک و شماره تلفن آن، همچنین، ارائه مدارک هویتی و مدارک مثبت مالکیت یا وجود قرارداد اجاره ملک، درخواست خود را برای دریافت کدپستی، ثبت کند.

در شیوه غیر حضوری درخواست کد پستی ده رقمی، متقاضی دریافت کد پستی باید، به سامانه راه اندازی شده توسط پست، به آدرس gnaf.post.ir، مراجعه کرده و پس از طی نمودن نحوه و مراحل زیر، موفق به اخذ کد پستی ده رقمی شود:

در ابتدا، فرد باید، آدرس سامانه درخواست کد پستی غیر حضوری، یعنی gnaf.post.ir را جست و جو کرده تا وارد صفحه ای مشابه صفحه زیر شود و سپس، با کلیک بر روی گزینه خدمات و سپس، گزینه خدمات به مردم، گزینه درخواست کد پستی جدید را انتخاب کند.

 

 

در این مرحله، متقاضی باید، بسته به نوع نیاز خود، یکی از دو گزینه موجود، یعنی، درخواست کد پستی عادی یا درخواست صدور کد پستی شهرداری تهران را انتخاب کند. ما، گزینه درخواست کد پستی عادی را انتخاب کردیم. شایان ذکر است، در تیتر دریافت کد پستی با کد رهگیری، مراحل گزینه صدور کد پستی شهرداری تهران را نیز خواهیم گفت.

 

 

در این مرحله، متقاضی باید، اطلاعات مورد نیاز، نظیر استان و شهر محلی که برای آن، تقاضای صدور کد پستی را دارد، در کادرهای مربوطه، وارد کرده و سپس، بر روی گزینه ادامه، کلیک کند.

 

 

در این گام، متقاضی باید، شماره همراه خود را وارد نماید و بر روی گزینه ادامه، کلیک کند، تا کد تایید، برای او، ارسال گردد و سپس، فرد باید، کد تایید ارسالی را در کادری که نمایش داده می شود، وارد نماید.

 

 

سپس، شخص باید، اطلاعات هویتی و همچنین، آدرس دقیق ملک را مشخص نماید تا به مرحله پرداخت هزینه، هدایت گردد.

 

 

در این قسمت، اطلاعات فاکتور درخواست کد پستی ده رقمی، به متقاضی، نشان داده خواهد شد و در صورت تایید، می تواند، نسبت به پرداخت مبلغ آن، اقدام نماید.

 

 

پس از پرداخت، به متقاضی، کد رهگیری ای داده خواهد شد که می تواند، درخواست دریافت کد پستی را از طریق آن، پیگیری کند. در ادامه، در خصوص اپلیکیشن دریافت کد پستی ده رقمی، توضیح خواهیم داد.

سامانه ثبت نام کد یکتا املاک

 

اپلیکیشن دریافت کد پستی 10 رقمی

یکی از پرسش های رایج در خصوص دریافت کد پستی، در این زمینه است که آیا، اپلیکیشنی وجود دارد که با استفاده از آن بتوان، در صورت فراموشی کد پستی یا عدم دسترسی به آن، اقدام به استعلام و دریافت کد پستی نمود یا خیر؟ لذا در این بخش، قصد داریم به پرسش مطروحه پاسخ دهیم.

در پاسخ به این پرسش باید گفت: در حال حاضر، سازمان پست جمهوری اسلامی، اپلیکیشنی، تحت عنوان اپلیکیشن دریافت کد پستی ده رقمی، طراحی و راه اندازی ننموده و بهترین راه استعلام و دریافت کد پستی، مراجعه به سامانه مخصوص این امر، یعنی، gnaf.post.ir می باشد.

اما، با این حال، برخی شرکت های خصوصی، اپلیکیشن هایی را جهت استعلام و دریافت کدپستی، راه اندازی کرده اند که از جمله آن ها، اپلیکیشن کارپرداز می باشد و افراد می توانند، با نصب آن، بر روی تلفن همراه خود و انتخاب گزینه کد پستی، همانند آنچه در تصویر زیر آمده، و سپس، وارد کردن اطلاعات سکونتی، اقدام به استعلام و دریافت کد پستی ده رقمی خود نمایند.

 

 

در ادامه، پیرامون استعلام کد پستی از طریق کد ملی، توضیح خواهیم داد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه پیگیری مرسولات و بسته پستی می توانند، نسبت به مطالعه مقاله زیر، اقدام کنند.

پیگیری مرسوله پستی

 

استعلام کد پستی از طریق کد ملی

پس از بررسی اپلیکیشن دریافت و استعلام کد پستی ده رقمی، در این بخش از مقاله، قصد داریم، به این پرسش، پاسخ دهیم که آیا، امکان استعلام کد پستی، از طریق کد ملی افراد، امکان پذیر است یا خیر و در صورت امکان، نحوه و مراحل استعلام آن، به چه صورت خواهد بود و افراد باید، به چه سامانه ای مراجعه نمایند؟

 

مشتریان پست جمهوری اسلامی ایران، در صورتی که از خدمات این شرکت، ناراضی بوده می توانند، از طریق سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست، به نشانی Eop.post.ir، شکایات خود را به صورت غیر حضوری، ثبت نمایند.

 

در پاسخ به این پرسش که استعلام و دریافت کد پستی ده رقمی، با کد ملی، امکان پذیر می باشد یا خیر؟ باید گفت، خیر در حال حاضر، شیوه و امکانی برای استعلام کد پستی از طریق کد ملی، وجود ندارد و افراد، نمی توانند، با کد ملی، اقدام به استعلام کد پستی خود نمایند و بنابراین، سایت یا سامانه ای نیز برای این امر، وجود ندارد.

اما، یک راه وجود دارد تا افراد از طریق مدارک مربوط به کد ملی، به کد پستی خود، دسترسی یابند؛ چنانچه شخصی، به کارت ملی قدیمی خود، دسترسی داشته باشد، می تواند، با مراجعه به پشت کارت ملی، از کد پستی خود، مطلع گردد، البته، این به شرطی است که فرد، آدرس خود را تغییر نداده باشد. 

سامانه استعلام الکترونیک ملک با کد ملی

 

دریافت کد پستی از طریق تلفن گویا

با توجه به اینکه، بسیاری از ادارات دولتی، نظیر مخابرات، سامانه تلفن گویا راه اندازی کرده اند و بدین ترتیب، نیازهای مشتریان خود را مرتفع می نمایند، این پرسش ایجاد می گردد که آیا شرکت پست نیز در جهت دریافت کد پستی ده رقمی، اقدام به راه اندازی تلفن گویا نموده یا خیر و آیا افراد می توانند، در صورت عدم دسترسی به کدپستی خود، با کمک و استفاده از خدمات تلفن گویا، نسبت به استعلام و دریافت آن، اقدام کنند؟

 

افرادی که برای ارسال و دریافت مرسولات پستی، از خدمات شرکت ملی پست استفاده می کنند، می توانند، با استفاده از کد مرسوله، از طریق سایت tracking.post.ir، از جزئیات و وضعیت بسته خود، مطلع شوند.

 

در پاسخ به این پرسش باید گفت، خیر، در حال حاضر، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، هیچ سامانه تفلن گویایی، برای استعلام و دریافت کد پستی ده رقمی یا پیگیری آن، راه اندازی نکرده است و صرفا، در این خصوص، خدمات اینترنتی ارائه می دهد. بنابراین، ثبت نام برای دریافت کد پستی یا استعلام کد پستی در صورت عدم دسترسی به آن، صرفا به صورت حضوری یا اینترنتی خواهد بود.

شایان ذکر است، در گذشته، امکان استعلام و دریافت کد پستی، از طریق شماره ثابت منزل و وارد کردن آن، در سایت اداره پست، امکان پذیر بود که امروز، متاسفانه، این خدمت، در دسترس نیست اما، ممکن است در ماه های آتی، اداره پست، مجددا، اقدام به راه اندازی و فعال کردن این سیستم نماید و افراد بتوانند، از طریق اطلاعات تلفن ثابت منزل، نسبت به استعلام و دریافت کد پستی، اقدام کنند.

سایت پیگیری وضعیت ملک

 

دریافت کد پستی غیر حضوری

یکی از روش های دریافت کد پستی ده رقمی، در مواقعی که فرد، به آن، دسترسی ندارد، دریافت آن، از طریق مراجعه به سامانه دریافت و درخواست کد پستی، به آدرس gnaf.post.ir می باشد که در زیر، راهنمای تصویری آن، ارائه شده است:

در ابتدا، متقاضی باید، آدرس سامانه دریافت کد پستی ، یعنی gnaf.post.ir را در مرورگر خود، جست و جو کرده تا وارد صفحه ای مشابه صفحه زیر شود و پس از انتخاب گزینه خدمات و خدمات دولت به مردم، گزینه یافتن کد پستی با نشانی یا یافتن کد پستی با پیمایش در نقشه را انتخاب کند. 

 

 

در صورت انتخاب گزینه یافتن کدپستی با نشانی، متقاضی، با صفحه ای مشابه صفحه زیر، روبرو خواهد شد و باید طی دو مرحله، ابتدا، نام استان و سپس، نام شهر خود را وارد نماید. 

 

 

سپس، شخص باید، باید، اطلاعات مربوط به آخرین معبر یا کوچه ای که به محل مورد نظر، باز می شود را در کادر مربوطه، وارد کند.

 

 

در این مرحله فرد باید، آپارتمان و طبقات آن را مشخص نموده و با کلیک بر روی جزئیات، به اطلاعات کد پستی ده رقمی دسترسی یابد.

 

 

چنانچه شخص، پس از ورود به سایت و کلیک بر روی گزینه خدمات و سپس، گزینه خدمات دولت به مردم، یافتن کد پستی با پیماش بر روی نقشه را انتخاب کند، با صفحه ای مشابه صفحه زیر، روبرو خواهد گردید و باید، با کلیک بر روی کادر جست و جو، اسم شهر و استان خود را وارد کند.

 

 

در این مرحله، فرد باید، نام محل خود را وارد کند و بر روی یکی از اطلاعاتی که مربوط به محل سکونت خود است، کلیک نماید.

 

 

سپس، با کلیک بر روی جزئیات، شخص می تواند، به اطلاعات کد پستی خود، دسترسی یابد.

 

 

در ادامه، در خصوص دریافت کد پستی با کد رهگیری، توضیح خواهیم داد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سامانه ثبت نام درخواست صدور سند مالکیت می توانند، از طریق مطالعه مقاله زیر، اقدام نمایند.

سامانه ثبت نام درخواست صدور سند مالکیت

 

دریافت کد پستی با کد رهگیری

مساله دریافت و درخواست کد پستی با کد رهگیری، زمانی مصداق دارد که شخص، قصد دارد، اقدام به دریافت کد پستی از شهرداری تهران و از طریق سامانه پست نماید که در این شرایط، فرد متقاضی باید، پیش از این، اقدام به دریافت کد رهگیری 20 رقمی از شهرداری، نموده باشد و سپس، نحوه و مراحل زیر را طی نماید:

در ابتدا، فرد باید، با جست و جوی آدرس gnaf.post.ir، وارد صفحه ای مشابه صفحه زیر شود و با کلیک بر روی گزینه خدمات و سپس، گزینه خدمات به مردم، گزینه درخواست کد پستی جدید را انتخاب کند.

 

 

در این مرحله، متقاضی باید، درخواست صدور کد پستی شهرداری تهران را انتخاب کند.

 

 

در این مرحله، متقاضی باید، کد رهگیری 20 رقمی دریافتی خود از شهرداری و سایر اطلاعات مورد نیاز را وارد نماید.

 

 

پس وارد کردن اطلاعات و انجام پرداخت آنلاین، متقاضی دریافت کد پستی با کد رهگیری، موفق به دریافت کد پستی خود، خواهد شد. البته، به طور معمول، روند اینگونه است که رسیدگی به درخواست فرد و صدور کد پستی، 72 ساعت، زمان می برد و فرد می تواند، از قسمت پیگیری درخواست، اقدام به پیگیری درخواست خود، در این بازه زمانی کند.

سامانه سند من

 

درخواست کد پستی منزل

چنانچه متقاضی، قصد داشته باشد تا نسبت به ثبت درخواست دریافت کد پستی منزل خود اقدام کند، هم می تواند، به صورت حضوری و با مراجعه به دفاتر پستی، اقدام به این امر نماید و هم می تواند، به صورت غیرحضوری، درخواست دریافت کد پستی ده رقمی خود را ثبت کند.

نحوه درخواست غیر حضوری کد پستی منزل، دقیقا، همان مراحلی است که در تیتر دوم مقاله، ضمن یک راهنمای تصویری، توضیح دادیم. بدین صورت که ابتدا فرد باید، آدرس سامانه درخواست کد پستی غیر حضوری، یعنی gnaf.post.ir را در مرورگر خود، جست و جو کرده تا وارد صفحه اصلی سامانه شود.

سپس، نسبت به انتخاب گزینه خدمات و بعد از آن، گزینه های خدمات دولت به مردم و درخواست کد پستی جدید، اقدام کند. پس از آن، با وارد کردن نام شهر و استان محل وقوع ملکی که قصد درخواست دریافت کد پستی برای آن را دارد، همچنین، وارد کردن شماره همراه، کد تایید و آدرس دقیق ملک، اقدام به پرداخت هزینه های لازم نموده و بعد از حدود 72 ساعت، کد پستی خود را دریافت کند.

دریافت و استعلام کد رهگیری املاک

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه دریافت کد پستی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه دریافت کدپستی پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

1- سامانه درخواست کد پستی غیر حضوری چیست؟

سامانه درخواست کد پستی غیر حضوری از طریق آدرس gnaf.post.ir در دسترس متقاضیان این امر است که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

2- آیا امکان دریافت کد پستی از طریق کد ملی وجود دارد؟

خیر در حال حاضر امکان دریافت کد پستی از طریق کد ملی وجود ندارد که جزئیات این امر در متن مقاله ارائه شده است.

3- دریافت کد پستی از طریق تلفن گویا چگونه است؟

در حال حاضر سامانه تلفن گویا برای دریافت و استعلام کد پستی وجود ندارد که جزئیات این امر در متن مقاله ارائه شده است.

برای مشاوره نحوه دریافت کد پستی

برای مشاوره نحوه دریافت کد پستی

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *