دسته‌بندی نشده

نتایج آزمون کارشناسان رسمی دادگستری

[ad_1]

نتایج آزمون کارشناسان رسمی دادگستری

نتایج آزمون کارشناسان رسمی دادگستری

نتایج آزمون کارشناسان رسمی دادگستری معمولا بین دو تا سه ماه بعد از انجام آزمون اعلام می شود. شرکت کنندگان می توانند با مراجعه به سایت کارشناسان قوه قضائیه و یا مرکز امور وکلا و وارد کردن کد ملی و شماره شناسنامه خود از وضعیت قبولی خود اطلاع یابند.

بسیاری از داوطلبان بعد از آزمون دلهره و اضطراب زیادی برای اطلاع از نتایج امتحان خود دارند و تلاش می کنند تا حداقل از لحاظ ذهنی جوابی برای این موضوع داشته باشند، بهترین راه برای پایان دادن به این دلهره اطلاع بافتن از نتایج آزمون سال های گذشته است.

مثلا اگر شما در آزمون سال ۹۶ شرکت کرده اید بهتر است سری به نتایج آزمون سال ۹۴ هم بزنید و با مشاهده نتایج آزمون کارشناسان رسمی دادگستری احتمال قبولی خود را تخمین بزنید.

راه دیگر مشورت گرفتن از افرادی است که در این آزمون شرکت کرده اند. آنها با توجه به نتایج آزمون خود می توانند احتمال موفقیت یا عدم موفقیت شما را تا حد زیادی پیش بینی کنند.

آزمون کارشناسان رسمی دادگستری

همچنین داوطلبانی که در حال آمادگی برای آزمون کارشناسان هستند می توانند کارنامه آزمون کارشناسان رسمی دادگستری متقاضیان سال های گذشته و یا تصویری از نتایج این آزمون را بررسی کنند تا از میزان آمادگی خود مطلع شوند.

معمولا داوطلبان با نمونه سوالات مختلف آزمون کارشناسان رسمی دادگستری خود را ارزیابی می کنند این ارزیابی اگر همراه با مقایسه نتایج باشد کمک بیشتری به داوطلب خواهد کرد.

در صورتی که بتوان به نتایج بیشتری دسترسی پیدا کرد. می توان حتی نقاط ضعف و قوت هر رشته را نیز بررسی کرد و همچنین اطلاعات مفیدی در خصوص منابع امتحانی و میزان دشواری هر بحث پیدا کرد.

نتایج آزمون بر حسب تعداد ظرفیتی که در دفترچه آزمون کارشناسان رسمی دادگستری اعلام شده بود مشخص می شود و افراد با توجه به رقبایشان قبول یا رد می شوند.

بنابراین میزان درصد خاصی برای قبولی در این آزمون و گزینش وجود ندارد و این شرکت کنندگان هستند که تعیین کننده قبولی با حد نصاب های مختلف می شوند.

قبولی در آزمون کارشناسان دادگستری به صورت قطعی خبر از گزینش داوطلب را نمی دهد آنها باید مرحله دوم که مصاحبه و گزینش می باشد را نیز بگذرانند به همین دلیل ممکن است بسیاری در مرحله بعد نتوانند نظر گزینش کنندگان را جلب کنند.

برای مرحله مصاحبه و گزینش کارشناسان رسمی دادگستری نیز وقت و مکان خاصی را تعیین می کنند و داوطلبان باید اصل مدارکی که در حین ثبت نام بارگذاری کرده اند را به همراه داشته باشند.

نتایج آزمون کارشناسان دادگستری

داوطلبان دغدغه زیادی در خصوص گزش مرحله دوم کارشناس رسمی دادگستری دارند. این مرحله اصطلاحا گزینش عقیدتی می گویند.

نظر داوطلبانی که در این مرحله شرک کرده اند بسیار متفاوت است بعضی از آسمان بودن این مرحله صحبت می کنند اما افراد دیگری از ریز بینی مصاحبه کنندگان صحبت می کنند.

سوالاتی که در این خصوص مطرح می شود عموما سوالات شرعی است که در مصاحبه های دیگر نیز پرسیده می شود و متقاضیان باید جزئیات این احکام را به خوبی بدانند. قرآن خوانی، و احکام نماز معمولا در همه مصاحبه ها مشترک و توصیه می کنیم شرکت کنندگان حتما یک توضیح المسائل را به صورت دقیق مطالعه کنند.

نتیجه این گزینش حین مصاحبه مشخص می شود و نیازی نیست داوطلبان دغدغه چندانی برای این موضوع داشته باشند.

همانطور که گفتیم اطلاعات مناسب در خصوص مسائل دینی و احکام شرعی به راحتی نتیجه قبولی را برای شما در گزینش کارشناسان رسمی دادگستری به ارمغان می آورد.

معمولا یک وقت معین نیز برای اعتراض به نتایج آزمون کارشناسان رسمی دادگستری مشخص می کنند که داوطلب میتواند اعتراض خود را صرفا به صورت پستی به دبیر خانه مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضائیه ارسال کنند.

داوطلبان می توانند اخبار مربوط به نتایج هر آزمون، میزان ظرفیت ها و شرایط امتحانی و نمونه کارنامه های مورد نیاز خود، مسائل و پاسخنامه های تستی و تشریحی، راهنمای مصاحبه عمومی و گزینش در هر رشته را در سایت های کارشناسان رسمی دادگستری به صورت رایگان در قالب فایل های jpg، word و pdf دانلود و دریافت نمایند.

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *