مرسدس بنز SL 43 AMG
معرفی خودرو
مرسدس-AMG به دنبال دو نسخه با موتورهای V8، SL 43 را یک مدل مبتکرانه فنی از نماد رودستر تازه توسعه یافته معرفی می کند. زیر کاپوت سقف باز 2+2 نفره با روکش نرم پارچه ای یک موتور چهار سیلندر خطی بنزینی با حجم دو لیتر قرار دارد که نیروی محرکه مناسب را فراهم می کند. این اولین بار در جهان است که از یک توربوشارژر گاز اگزوز الکتریکی در یک خودروی تولیدی استفاده می شود. این فناوری از فرمول 1™ آمده است. این سیستم در SL 43 مشتق مستقیمی از توسعه است که با موفقیت توسط تیم F1 مرسدس-AMG پتروناس برای سالها در کلاس برتر موتوراسپرت استفاده شده است. شکل جدید توربوشارژ پاسخ دریچه گاز خود به خود را در کل محدوده دور تضمین می کند و در نتیجه تجربه رانندگی پویا تری را ارائه می دهد و در عین حال راندمان را افزایش می دهد. توربوشارژر از طریق سیستم الکتریکی 48 ولتی کار می کند که استارت-ژنراتور تسمه محور (RSG) را نیز تغذیه می کند. در نتیجه، مرسدس AMG SL 43 دارای خروجی 280 کیلووات (381 اسب بخار) و حداکثر گشتاور 480 نیوتن متر، به علاوه افزایش کوتاه مدت اضافی 10 کیلووات (14 اسب بخار) از RSG در شرایط رانندگی خاص است. مدل پایه جدید در خانواده SL نیز با تجهیزات استاندارد گسترده می درخشد. علاوه بر این، گزینههای متعددی که راحتی و ایمنی را افزایش میدهند، طیف وسیعی از امکانات را برای شخصیسازی ارائه میدهند.
در 70 سال تاریخ توسعه خود، SL تبدیل از یک خودروی مسابقه ای اصیل به یک خودروی اسپرت لوکس روباز را تجربه کرد – و مدت طولانی است که از جایگاه افسانه ای برخوردار بوده است، به ویژه به همین دلیل. مرسدس-AMG SL جدید اکنون نقطه عطف دیگری در تاریخ این مدل است. این اسپرت متمایز SL اصلی را با تجمل منحصر به فرد و برتری تکنولوژیکی مدل های مدرن مرسدس-AMG ترکیب می کند. SL 43 به عنوان مدل پایه جدید این سری، نمونه خوبی از این موضوع است. این اولین خودروی سری تولید شده در جهان است که دارای توربو شارژر گاز اگزوز الکتریکی است. این فناوری مستقیماً از Formula 1™ آمده است و معاوضه بین یک سوپرشارژر کوچک با واکنش سریع را که با این وجود به اوج قدرت نسبتاً پایینی میرسد و یک سوپرشارژر بزرگ با اوج قدرت بالا که فقط با تأخیر پاسخ میدهد، حل میکند. مدل پایه جدید رودستر 2+2 سرنشینه با مفهوم موتور مبتکرانه خود، بیشتر متوجه خریدارانی است که از فناوری آگاه هستند. SL 43 با ترکیبی از یک موتور 4 سیلندر نسبتاً سبک در محور جلو و دیفرانسیل عقب، ویژگیهای هندلینگ مجزا را نیز نشان میدهد.