وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

فراری 488 جی تی بی

معرفی خودرو

car-intro

با توجه به افزایش روزافزون روند آلودگی هوا فراری هم دست به کار شده تا برای مدل 458 ایتالیا و موتور تنفس طبیعی 8 سیلندر خود جایگزینی پیدا کند. این قصه روی کار آمدن 488 GTB است که نخستین مدل موتور وسط با موتور 8 سیلندر مجهز به توربوشارژ پس از مدل افسانه ای F40 است.توربوشارژر در این مدل هم مانند مدل T کالیفرنیا سبب کاهش مصرف سوخت می شود. حجم موتور 3.9 لیتر است یعنی 600 سی سی کوچک تر از موتور مدل 458 اما این موتور 760 نیوتن متر گشتاور و 670 اسب بخار قدرت تولید می کند. به لطف تلاش های مهندسان فراری، حس وحال این موتور مانند یک موتور تنفس طبیعی است و با فشار پدال گاز با شتاب بی نظیری روبرو می شویم. نیروی موتور هم به واسطه یک جعبه دنده ۷ سرعته به چرخ های عقب منتقل می شود. این مدل در مدت زمان 3 ثانیه صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را پشت سر می گذارد. ناگفته نماند شتاب گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت سریع ترین مدل 458 یعنی اسپچاله (Speciale که برخی آن را اسپشیاله می خوانند اما در ایتالیایی اسپچاله تلفظ می شود) 3 ثانیه است اما صفر تا دویست کیلومتر بر ساعت 488 GTB فقط 8.3 ثانیه طول می کشد که هشت دهم ثانیه سریع تر از اسپچاله است. حداکثر سرعتی که 488 GTB به آن دست پیدا می کند نیز 330 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت آن 11.4 لیتر در هر صد کیلومتر و میزان آلایندگی اش 260 گرم در هر کیلومتر است. با وجود عملکرد چشم گیر 488 GTB فراری اعلام کرده سیستم های پیچیده الکترونیکی متعدد این عصیان گر زیبا را مهار خواهند کرد. پکیج آیرودینامیکی جدید هم 50 درصد نیروی عمودی را افزایش داده و از درگ (نیروی مقاومت هوا) کاسته است. اسپویلر دوگانه جلو، آیرودینامیک اکتیو (فعال) زیر بدنه و یک اسپویلر نیرومند در عقب اسب سرکش فراری را چهار چرخی به جاده می چسبانند. در قسمت عقب شاهد به کارگیری یک دیفیوزر بزرگ با طراحی تهاجمی و جسورانه هستیم. در این دیفیوزر فلپ های اکتیو (بالچه های فعال) جاسازی شده اند. چراغ های ال.ای.دی جدید هم بخشی از طراحی جدید عقب هستند. ابعاد 488 GTB به این ترتیب است: طول 4568 میلی متر، عرض 1952 میلی متر و ارتفاع 1213 میلی متر. وزن آن هم 1370 کیلوگرم است که به نسبت 46.5 درصد در جلو و 53.5 درصد در عقب توزیع شده است. درون کابین تغییر چندانی ایجاد نشده است. فقط اکثر اهرم ها جای خود را به دکمه های روی فرمان داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *